• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • znoozan
    Starlet1 skrev 2008-10-07 20:07:17 följande:
    Det har gått bra på em. Han sov i 3,5 timme och fick då halva penicillindosen, fick halva före han somnade. Sen har han ätit lite och jag gav honom pencillinet för 1,5 timme sen, och inget har hänt. Han drack rätt mycket välling innan jag la honom. Men han vill inte direkt somna, det kan jag inte påstå.Hoppas så att det räcker med att dela upp Pencillinet i små, små doser som sköterskan på VC föreslog. Han har ingen feber idag, inte alls. Tempen låg på 36,3 sista gången jag provade. Men jag måste ju få i honom pencillinet.Vi stannar hemma imorgon också, så får vi se sen.
    hoppas det funkar att göra så med pencillinet då finns det inget dem kan göra för att förhindra Ö I när han haft så många?
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • smarties

Hm, får Minimie bebis? Inte online sen igår kväll? :)

• Starlet1
    smarties skrev 2008-10-07 20:17:23 följande:
    Oj, spännande. Håller tummarna. Blir alltid  så rädd när det närmar sig förlossning, samtidigt som jag blir jätteavundsjuk.
  • tejp
    Martha skrev 2008-10-07 18:30:29 följande:
    Fast mobiltelefoner kan ju ifs vara rätt bra för säkerheten oxå.. speciellt när barnen tar sej själv fram och tillbaka från skolan. Man vet vart man har dom..  Så jag vet inte om jag håller med att det kan jämföras riktigt... 
    Jag säger inte att mobiler är dåligt, men det är vansinnigt att det på nått vis är självklart att dom ska ha sånna så tidigt. Jag fick min första mobil efter MKT tjat 1a året på gymnasiet.
    Jag klarade mig ju ända tills dess, och precis som du hoppas att dina barn ska börja med smink senare så har jag nån vision om att mina ska få mobiler senare, men antagligen så har dom tjatat åt sig sånna låååångt tidigare än högstadiet, som jag tycker är minimigräns för egen telefon.

Det som faktiskt är läskigt med mobiler är ju att man faktiskt inte vet hurpass mycket strålning dom ger ifrån sig och hur det påverkar hjärnan. Är synd att utsätta barn för den risken tidigare än nödvändigt.
    smarties skrev 2008-10-07 20:17:23 följande:
    Spännande!! Kom ihåg hur det var när det började närma sig, direkt man inte varit ute här i tråden på en dag så var spekulationerna igång Vi är riktigt nyfikna pinglor här!
    Karro, mamma till busarna Lucas & Rufus och lilla sötisen Moses
  • Nirnaeth

på tal om mobiltelefoner:
    Nån som hade en minicall??
    Ni vet en sån där som t.ex mamma ringer till och så piper den med telefonnumret som ringt.

Mina föräldrar prackade på mig en sån, när jag gick i sjuan. Dom trodde att det skulle vara ett bra sätt att hålla koll på mig. Jag fattar fortfarande inte vitsen?! För det första så kunde jag ju inte svara i den, och hade jag ingen telefon i närheten kunde jag inte kontakta dom alls.
    Sen var det ju rätt lätt att bara ignorera pipet. Det satt ingen gps i den, så dom kunde inte spåra mig direkt heller.

Efter några månader insåg dom att det var meningslöst, och gav mig min första mobil istället.

(jag var en riktig pain in the ass som tonåring, och gjorde nog mina föräldrars liv till riktiga helveten, om jag ska vara ärlig. Är förvånad över att jag inte satt fastkedjad på trappen)

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Martha
    znoozan skrev 2008-10-07 20:00:44 följande:
    Apropå nåt helt annat så har jag glada nyheter för alla brandbilstokiga barn,öppet hus på brandstationen på lördag 10-16 Isac födelsedag men vi sticker dit innan första kalaset han kommer att bli toklycklig ju!
    Ååå dit måste ju Havanna oxå :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha

Ang mobiler så tänker jag så här... Om de är nånstans och om nått händer.. man vet ju inte vad som händer nu för tiden med alla konstiga människor som ränner runt då kan det vara rätt bra å ha... bra mycket bättre än mascara ;)

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • tejp
    Martha skrev 2008-10-07 21:04:33 följande:
    Ang mobiler så tänker jag så här... Om de är nånstans och om nått händer.. man vet ju inte vad som händer nu för tiden med alla konstiga människor som ränner runt då kan det vara rätt bra å ha... bra mycket bättre än mascara ;)
    Nää mascara är bättre! kommer inga dyra räkningar heller
  • tejp
    Martha skrev 2008-10-07 21:04:33 följande:

Håller självklart med i att det är super att kunna få tag på dom när dom är ute. Mina kids är fortfarande för små för att ränna nånstans själva, och här är det inte ens säkert att karln svarar när man vill ha tag i honom....

Och ni som känner mig och har mitt mobilnr vet ju hur ofta jag svarar....

• Starlet1

Tejp: Hihi, fick du din mobil i gymnasiet. Gud vad gammal jag känner mig . När jag gick i gymnasiet så fick mobilerna knappt plats i bagageutrymmet på bilen .

Min första mobil fick jag när jag började jobba i Stockholm -96, då var jag 25 år. Och den fick jag från jobbet. Annars hade jag nog inte haft nån så tidigt.

Jaja, tiderna förändras. Min ena systerdotter är 14 år och jag vet faktiskt inte vilken mobil i ordningen hon är inne på. Syrran tycker det är ett jättebra sätt att kunna komma i kontakt med dom om någon oförutsett händer.

Men du har ju rätt ang strålningen Tejp. Det är lite läskigt att man inte riktigt kan veta hur stor skada den gör.

Svar på tråden Poppispinglorna