• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • MiniMie

..neeee.. jag föder INTE barn på bf+1.

Har idag kommi fram till att jag ger de till på söndag.. sedan tänker jag tillåta mej själv att lessna ur på att..LÄNGTA..efter skrutten. Och då får alla som har känsliga öron hålla för eller vackert hålla sej undan.. för de kommer nog itne bli så trevligt.. med tanke på hur länga jag stått ut nu med ett evinnerligt leende på läpparna hela vägen och evigt tacksamhetsskuld mot de mirakel som skedde att vi faktiskt efter över 2år äntligen fick behålla en liten skatt inne i magen på mej....

idag har jag så gott som shoppar HELA dagen... som grädde på moset har jag oxå tvingat min sambo att skälla på volvo..som i sin tur fick smöra för försäkringsbolaget så att vi har fått en hyrbil. dock lär vi betala 6.60:-/mil plus bensin.. MEN.. vi kan allafall ta oss till falun på egen hand nu.. om ungen behagar titta ut.. och vi fick låna en riktigt NICE bil =)=)

• Michaela83
    MiniMie skrev 2008-10-07 22:26:14 följande:
    ..neeee.. jag föder INTE barn på bf+1.Har idag kommi fram till att jag ger de till på söndag.. sedan tänker jag tillåta mej själv att lessna ur på att..LÄNGTA..efter skrutten. Och då får alla som har känsliga öron hålla för eller vackert hålla sej undan.. för de kommer nog itne bli så trevligt.. med tanke på hur länga jag stått ut nu med ett evinnerligt leende på läpparna hela vägen och evigt tacksamhetsskuld mot de mirakel som skedde att vi faktiskt efter över 2år äntligen fick behålla en liten skatt inne i magen på mej....idag har jag så gott som shoppar HELA dagen... som grädde på moset har jag oxå tvingat min sambo att skälla på volvo..som i sin tur fick smöra för försäkringsbolaget så att vi har fått en hyrbil. dock lär vi betala 6.60:-/mil plus bensin.. MEN.. vi kan allafall ta oss till falun på egen hand nu.. om ungen behagar titta ut.. och vi fick låna en riktigt NICE bil =)=)
    min tippning är ju natten TILL lördag.. då är han här!!
    Wilma -05 & Elwira -07
  • smarties

Gäsp, vilken natt, har vaknat/somnat/vaknat/somnat hela natten.
    När jag väl lyckades somna ordentligt började karln o snarka.
    Stånk.
    Så gissa hur pigg man är idag...och klockan nio ska jag till tandläkaren. Kort stund idag iofs, men ändå. Snark. :)

Max och hans avdelning ska åka till Bergebo på utflykt idag, han är helt uppspelt, medans Moa och hennes avdelning ska måla av sina kroppar idag, dom lär sig kroppen nu, om hur dom funkar och vad allt heter, spännande. :)

• Martha

Va lugnt å skönt det är å göra sej i ordning medans barnen sover.. :)  Ska strax väcka dom då vi ska till dagis om en  timme..  Medans dom är där jag jag ut å gå en snabbsväng å sen ska ja ner på stan å fixa mina naglar igen.. 

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-10-08 07:58:29 följande:
    Va lugnt å skönt det är å göra sej i ordning medans barnen sover.. :)  Ska strax väcka dom då vi ska till dagis om en  timme..  Medans dom är där jag jag ut å gå en snabbsväng å sen ska ja ner på stan å fixa mina naglar igen.. 
    Vad skönt det låter. Måste man fixa dom ofta? Jag måste faktiskt iväg och handla lite idag. Adam är mycket piggare, men han äter fortfarande inget. Fast det har han ju perioder när han inte gör det.

Inte så himla orolig. Och ikväll kommer G och Å hem. Skönt.
  • Martha
    Starlet1 skrev 2008-10-08 08:34:42 följande:
    Vad skönt det låter. Måste man fixa dom ofta? Jag måste faktiskt iväg och handla lite idag. Adam är mycket piggare, men han äter fortfarande inget. Fast det har han ju perioder när han inte gör det.Inte så himla orolig. Och ikväll kommer G och Å hem. Skönt.
    var 3dje 4de vecka typ... men gör man det innan 3veckor får man rabatt.. ;)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-10-08 08:42:54 följande:
    var 3dje 4de vecka typ... men gör man det innan 3veckor får man rabatt.. ;)
    Aha, men vad gör dom den här gången då?

Ska nog också göra mina. Vad kostar det?
  • smarties

Naglarna är fina när man gör dom, men under ser dom ut som skrutt.
    Har fått bort allt "bös" från mina nu, men dom är som bebisnaglar, går av hela tiden, är jättemjuka, och egentligen borde väl risken att få svamp på naglarna och under vara stora när man har akryl etc? Eller?

• copernicus
    Starlet1 skrev 2008-10-07 21:15:17 följande:
    Tejp: Hihi, fick du din mobil i gymnasiet. Gud vad gammal jag känner mig . När jag gick i gymnasiet så fick mobilerna knappt plats i bagageutrymmet på bilen .Min första mobil fick jag när jag började jobba i Stockholm -96, då var jag 25 år. Och den fick jag från jobbet. Annars hade jag nog inte haft nån så tidigt.Jaja, tiderna förändras. Min ena systerdotter är 14 år och jag vet faktiskt inte vilken mobil i ordningen hon är inne på. Syrran tycker det är ett jättebra sätt att kunna komma i kontakt med dom om någon oförutsett händer. Men du har ju rätt ang strålningen Tejp. Det är lite läskigt att man inte riktigt kan veta hur stor skada den gör.
    gör en kommentar ang. mobilers farlighet, och det FINNS faktiskt MASSA studier om det och som dessutom är säkerställd, men inte många bryr sej. I sverige är vi (tro det eller ej) väldigt sega med restriktioner, men nu finns det! Och de säger att barn under 12 år ska inte vara ens i närheten av en mobil, eftersom den mjukar upp hjärnan, kommer inte ihåg exakt mått, men tror att det är upp till 2-3cm in i huvudet. Man kan ju föreställa sej hur långt in i ett barns huvud det är!
    MEN nåt som faktiskt är farligare och som det ändå inte pratas om är dessa dect-telefoner alltså sladdlösa hemtelefoner. De stålar hela tiden inte som mobiler bara vid sökning och samtal, utan hela tiden!! Och de gör samma skada!!

Sorry att jag är tråkig i detta, men det här är nåt jag verkligen är intresserad av!
  • Starlet1
    copernicus skrev 2008-10-08 14:16:37 följande:
    gör en kommentar ang. mobilers farlighet, och det FINNS faktiskt MASSA studier om det och som dessutom är säkerställd, men inte många bryr sej. I sverige är vi (tro det eller ej) väldigt sega med restriktioner, men nu finns det! Och de säger att barn under 12 år ska inte vara ens i närheten av en mobil, eftersom den mjukar upp hjärnan, kommer inte ihåg exakt mått, men tror att det är upp till 2-3cm in i huvudet. Man kan ju föreställa sej hur långt in i ett barns huvud det är!MEN nåt som faktiskt är farligare och som det ändå inte pratas om är dessa dect-telefoner alltså sladdlösa hemtelefoner. De stålar hela tiden inte som mobiler bara vid sökning och samtal, utan hela tiden!! Och de gör samma skada!!Sorry att jag är tråkig i detta, men det här är nåt jag verkligen är intresserad av!
    Ja, jag har faktiskt hört det där med dom trådlösa telefonerna. Jag har ju det hemma. Vet du nåt avstånd till telefonen?
Svar på tråden Poppispinglorna