Starlet1 skrev 2008-10-07 21:15:17 följande:
Tejp: Hihi, fick du din mobil i gymnasiet. Gud vad gammal jag känner mig . När jag gick i gymnasiet så fick mobilerna knappt plats i bagageutrymmet på bilen .Min första mobil fick jag när jag började jobba i Stockholm -96, då var jag 25 år. Och den fick jag från jobbet. Annars hade jag nog inte haft nån så tidigt.Jaja, tiderna förändras. Min ena systerdotter är 14 år och jag vet faktiskt inte vilken mobil i ordningen hon är inne på. Syrran tycker det är ett jättebra sätt att kunna komma i kontakt med dom om någon oförutsett händer. Men du har ju rätt ang strålningen Tejp. Det är lite läskigt att man inte riktigt kan veta hur stor skada den gör.
gör en kommentar ang. mobilers farlighet, och det FINNS faktiskt MASSA studier om det och som dessutom är säkerställd, men inte många bryr sej. I sverige är vi (tro det eller ej) väldigt sega med restriktioner, men nu finns det! Och de säger att barn under 12 år ska inte vara ens i närheten av en mobil, eftersom den mjukar upp hjärnan, kommer inte ihåg exakt mått, men tror att det är upp till 2-3cm in i huvudet. Man kan ju föreställa sej hur långt in i ett barns huvud det är!

MEN nåt som faktiskt är farligare och som det ändå inte pratas om är dessa dect-telefoner alltså sladdlösa hemtelefoner. De stålar hela tiden inte som mobiler bara vid sökning och samtal, utan hela tiden!! Och de gör samma skada!!
Sorry att jag är tråkig i detta, men det här är nåt jag verkligen är intresserad av!