• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Kenzie
    Callina skrev 2008-10-05 10:28:53 följande:
    Angående stekfetter, hur är det med Arlas flytande smör och rapsolja?
    Jag skulle tippa på att rapsoljan inte är den bästa i den. Kallpressad ska det vara
    Älskade Theodor 060329
  • Maddisen80
    Svar på #2605
    maggi protein kyckling,ägg
    fett avacado,lax,makrill i tomatsås,tonfisk
    kolhydrater grönsaker
  • Maddisen80

Klart jag minns dig, välkommen tillbaka, hoppas att du kommer må bättre nu,jag har magproblem med,de är väldigt jobbigt, men vi få kämpa tillsammans.

Muminski skrev 2008-10-04 22:57:23 följande:
    Hoho någon som minns mig? Jag profilerade mig mycket ett tag och var oerhört strikt. Så kom magproblemen och ryggproblemen deluxe och knockade mig. Har under ett par veckors tid inte alls varit lika strikt och vågen har reagerat på det. Dock så fortsätter kläderna att vara pösiga... inte mig emot.Men.. på måndag är jag tillbaka med full styrka och då behöver jag all pepping jag kan få. Pga en oerhört sned och elak rygg kan jag inte ens promenera längre så det gör mig rätt låg. Hoppas att det går bra för er andra.
  • Maddisen80

hejsan hur är läget,välkommen hit, hoppas du kommer t rivas här och klara av att gå ner i vikt

tessan8micke skrev 2008-10-05 10:00:50 följande:
    Halloj!Har läst lite i tråden ett tag nu, men inte skrivit något. Jag vet egentligen inte exakt vad LCHF innebär, men jag har i ca 3 veckor ätit så lite kolhydrater som möjligt, samt mer fett än vanligt. På dessa 3 veckor har jag gått ner 4 kg, fantastiskt!Hur som helst, idag får vi gäster och jag undrar om nån har något kul recept på en god efterrätt?Jag har hittat recept på en äppelkaka som verkar smarrig, men i den ska man ha sötningsmedel som motsvarar 1 dl socker, vad menas med det? Vad är sötningsmedel?
  • Kenzie
    Callina skrev 2008-10-05 10:39:38 följande:
    Alltså helt vanligt äkta smör?
    Precis
    Älskade Theodor 060329
  • Tristanya

köp bregott o stek i annars om ni tycker det blir för dyrt med Smör!
    jag har tagit det några gånger då vi inte haft Smör, bara för att inte ta Margarin!

• Smurfan 81
    Tristanya skrev 2008-10-05 12:29:48 följande:
    köp bregott o stek i annars om ni tycker det blir för dyrt med Smör! jag har tagit det några gånger då vi inte haft Smör, bara för att inte ta Margarin!
    Ah, funkar det att steka i! Då ska jag testa det.
  • Tristanya

Smurfan 81 skrev 2008-10-05 15:13:43 följande:

Ah, funkar det att steka i! Då ska jag testa det.
    japp fungerar! men kanske inte blir samma sak, men jag märker då ingen skillnad! är ju endå ganska fett, så därför jag testat!
  • annbom

Jag har bakat oe poloarbröd men tyckte att det var för lite tuggmotstånd. Nu bakade jag det igen, men la till 10g solrosfrö och 10g pumpafrö + ett krm fiberhusk. Jag gjorde 14st istället för 8-10 som står på reseptet så det blir ändå bara 1 kolis pår styck.

Svar på tråden LCHF tråden 3