• Socialen

GI rivstart

Hej!

Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?

• Svar på tråden GI rivstart
  • Socialen

...det går precis lika bra att springa en mara utan ett överskott av kolhydrater i kroppen.
    [/citat]

Se där, fick jag indirekt svar på min fråga om träning. Tack!

• Socialen

Nu har jag gått ner 7 hekto på två dagar. Håll tummarna för att det inte ballar ur helt på möhippan!

• ric69

Kenzie,

Du behöver länka till DR Annica! En av mina klienter vägde 135 kg och nu väger hon 70. Då hon prövade LCHF gick hon ner 5 kilo under en längre tid, när hon fick hjälp av mig så hände det positva saker. Hon åt för lite kolhydrater under diettiden med LCHF.

Jag har fler exempel på personer som äter för lite kolhydrater.

Från 70-talet och fram tills nu har en hel del förändrats inom kost och träning. Den enda gången det krävs mindre än 100 gram kolhydrater per dag, är om klienten sitter i rullstol eller sängliggande och är oförmögen att röra sig.

Rickard

• Maddisen80

Hejsan är du i fas 1 får du inte äta vaniljvisp ,de ska vqara 5 gr per 100 gr kolhydrater.

ensamgravid76 skrev 2008-07-17 18:02:46 följande:
    Jag har en fråga ang GI. Är det ngn som vet om det är ok att äta vanlijvisp (kolhydrater 15 g och fett 12 g) blandat med lite kakao (90% kakao, kolhydrater 15 g och fett 20 g) ibland på vardagar? Jag behöver nämligen ngn snabb onyttighet till och från, och mörk choklad kan jag inte ha hemma. Inte nötter heller. Äter helt enkelt upp allt som finns hemma:)
  • Maddisen80

Jo men jag litar på ola lauritzonn och han sa 1 dl nötter om dagen ,de är väl 100 gr ?=)

Socialen skrev 2008-07-18 10:15:01 följande:
    Diskussionen gäller väl inte om man blir fet av nötter, utan hur mycket nötter man får äta under rivstartsfasen? Verkar ha blivit missförstånd...
  • Maddisen80

Grattis till din viktminskning,de är ju superbra jobbat

Socialen skrev 2008-07-18 21:08:17 följande:
    Nu har jag gått ner 7 hekto på två dagar. Håll tummarna för att det inte ballar ur helt på möhippan!
  • MajaLarsson

vad kenzie menar (tror jag) är att 1 dl nötter som MELLANMÅL är inte särskilt bra men att 1 dl om DAGEN har hon inte sagt nåt om vad jag läst.

Sen får man väl givetvis testa sig fram! Alla kan ju inte äta exakt lika stora portioner, vissa behöver mer, andra lite mindre!
    Jag tex behöver verkligen inte stora portioner, då går jag upp vilken diet jag än följer!

• Maddisen80

Jo precis 1 dl nötter om dagen är bra

MajaLarsson skrev 2008-07-19 11:00:00 följande:
    vad kenzie menar (tror jag) är att 1 dl nötter som MELLANMÅL är inte särskilt bra men att 1 dl om DAGEN har hon inte sagt nåt om vad jag läst.Sen får man väl givetvis testa sig fram! Alla kan ju inte äta exakt lika stora portioner, vissa behöver mer, andra lite mindre!Jag tex behöver verkligen inte stora portioner, då går jag upp vilken diet jag än följer!
  • Kenzie
    ric69 skrev 2008-07-19 10:48:17 följande:
    Kenzie,Du behöver länka till DR Annica! En av mina klienter vägde 135 kg och nu väger hon 70. Då hon prövade LCHF gick hon ner 5 kilo under en längre tid, när hon fick hjälp av mig så hände det positva saker. Hon åt för lite kolhydrater under diettiden med LCHF. Jag har fler exempel på personer som äter för lite kolhydrater.Från 70-talet och fram tills nu har en hel del förändrats inom kost och träning. Den enda gången det krävs mindre än 100 gram kolhydrater per dag, är om klienten sitter i rullstol eller sängliggande och är oförmögen att röra sig.Rickard
    Hm nu förstår jag inte, vadå du behöver länka till dr annica?

Och jag har många exempel på folk som i stort sett nollat sitt kolhydratsintag och gått ner enormt mycket i vikt samt fått massa hälsovinster. Varför skulle dom äta för lite kolhydrater?

Jag mår iaf utmärkt på ett dagsintag som ligger under 20 g kh/dag och jag går ner i vikt även om det inte är p.g.a viktminskning som jag äter lchf.

Och precis som Jessicka skriver har jag aldrig påstått att 100 g nötter om dagen är för mycket. Men om man (upprepar för tredje gången) äter enligt GI:s fas 1 så är 100 gram nötter för mycket som ett MELLANMÅL eftersom man då under dagen lär få i sig rejält mycket mer kolhydrater än vad som är rekommenderat.
  • Socialen

TS här. Tillbaka från möhippan. Det gick rätt bra. Åt kycklingsallad och ostar på picnicen, sedan kungsflundra med grönsallad och mineralvatten till middag. När jag kom hem åt jag nötter och mörk choklad och drack ett glas vin. Man måste ju unna sig något

Svar på tråden GI rivstart