GI rivstart
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Ingen som vill svara på inlägg 26?
Själv är jag i det närmaste beroende av ekologiska torkade aprikoser. Det måste vara ekologiska, de andra är bara sura och blä. De är bruna istället för orangea och smakar som en blandning mellan fikon och dadlar. Mums!!!
Renee Voltaire gjorde en "olagad" kakbotten gjord på mixade cashewnötter, ekologiska aprikoser och kakao. Pressade ut i en form och på med färsk frukt. Det ska jag äta efter rivstarten!!
socialen: nånstans har jag läst att man ska undvika produkter med mer än 5g kolhydrater/100 g...
Jag har ett recept på en kladdkaka som det är lite sötningsmedel i, kanske kan vara ett alternativ? Kan leta efter det om du vill?
annars är det väldigt gott med grönsaker och nån god dip eller varför inte frysa in mosad banan med lite yoghurt eller grädde och äta som glass?
Min fråga är om det är ok att blanda dagarna och om det är något särskilt jag ska undvika på möhippan?
ric69: Du verkar inte läsa vad jag skriver. Om jag äter 1 dl nötter som ett mellanmål under rivstarten så går jag upp i vikt för jag får för mycket kolhydrater. Likaså kan jag inte äta för mycket mjölkprodukter eftersom jag är känslig för mjölksockret, och det syns genast på vågen. Många har upplevt precis samma sak och väljer då att begränsa intaget av nötter just för att de ger så pass mycket kolhydrater. Jag har aldrig skrivit att nötter inte är nyttigt och jag talar ENBART om rivstarten som är lik den kost jag nu äter.
Varför skulle jag inte kunna länka till Annika Dahlqvist? Jag tänkte bara att du kanske ville läsa på om vad lågkolhydratskost innebär. Du får länka till vad du vill, jag väljer inte att blunda för seriös forskning utan är öppen för allt.
Men jag vet att jag går upp av för mycket kolhydrater samt att jag mår mycket bättre av att äta begränsat med kolhydrater.
Jag har valt att äta en kost som innehåller mycket fett och lite kolhydrater då jag är övertygad om att det är vad våra kroppar är gjorda för att äta.
Elitidrottare är just elitidrottare och bränner således rejält med kalorier (varför dom givetvis inte går upp i vikt) och väljer dom att få sitt bränsle från kolhydrater är det upp till dom. Däremot börjar fler och fler inse fördelen med fettdrift och att det går precis lika bra att springa en mara utan ett överskott av kolhydrater i kroppen.