GI rivstart
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Jo såg att du hade rätt,avacado är en frukt
Du får äta 5 torkade aprikoser
Hejsan jo jag ska fylla på mobilen sen när jag är rik ;)
ric69: Du skriver "för så många fel som du gör" och "så felaktig fakta som du ger ut nu" och jag skulle vilja att du förklarar vad du menar. Exakt vad gör jag fel anser du?
Den enda jag har skrivit är att 100 gram nötter som ett mellanmål (som maddisen80 rekommenderade) ger för mycket kolhydrater om man äter enligt rivstarten, svårare än så är det inte. Jag har verkligen inte gått emot några näringsexperter och att jämföra lchf och GI rivstarten är ingen hopblandning då kosten är snarlik.
Du har all rätt i världen att skriva här, men du behöver inte försöka att dumförklara folk som äter på ett annat sätt än du.
Är man medlem på giviktkoll så är inte 100 gr förmycket , för jag chattade med Ola lauritzon för jag sa jag har så småa händer så hur många nävar bli de för mig så sa han 1 dl nötter om man inte äter frukt eller choklad också då rusa de i väg . Lchf är inte samma som gi säger vissa
Jag har en fråga ang GI. Är det ngn som vet om det är ok att äta vanlijvisp (kolhydrater 15 g och fett 12 g) blandat med lite kakao (90% kakao, kolhydrater 15 g och fett 20 g) ibland på vardagar? Jag behöver nämligen ngn snabb onyttighet till och från, och mörk choklad kan jag inte ha hemma. Inte nötter heller. Äter helt enkelt upp allt som finns hemma:)