GI rivstart
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
hmm vad duktig du är som åt kycklingsallad, väldig duktig.
Ric, jag äter som kenzi alltså giviktkoll rivstart ,jag frågade en giexpert där eftersom jag har bebis hände så frågade jag han hur mycket nötter jag kan äta och då sa han 1 dl om dagen får du äta, de va ola lauritzon som sa de även David jonsson
ric69: I citatet syftade jag givetvis på det jag nu skrivit fyra gånger, att det ger för mycket kolhydrater som ett mellanmål om man ska följa Fas 1, det är det enda jag skrivit och jag förstår inte hur du kan tolka det annorlunda. Om jag uttryckt mig otydligt ber jag om ursäkt och hoppas att du med det här inlägget förstår vad jag menar.
Folk väljer givetvis helt själva hur dom vill äta och att följa några kostråd slaviskt är väl kanske inte alltid det bästa. Men för mig (och många andra) fungerar det inte att äta för mycket kolhydrater, oavsett var kolhydraterna kommer ifrån. (Och ja jag vet att man givetvis kan gå ner i vikt på en lågkaloridiet med mycket kolhydrater och lite fett, men jag skulle inte råda någon att testa det då man på lchf-kost kan normalisera sin vikt utan att behöva gå hungrig och med mängder av hälsovinster som bonus)
Var har du fått för dig att lchf-kost (som inte är någon diet!) endast är till för dom som har fetma, nu talar du verkligen i nattmössan. Du är välkommen till kolhydrater.ifokus.se där det hänger många människor (även läkare) som verkligen inte är överviktiga, utan som äter den här kosten enbart p.g.a hälsovinsterna. Det är inte meningen att man någonsin ska gå tillbaka till en kolhydratsrik kost utan det är frågan om att helt byta kost, för alltid.
Det finns inget som tyder på att man MÅSTE ha kolhydrater innan/efter ett träningspass. Om kroppen är van att gå på fettdrift går det utmärkt att träna ändå.
Och havregrynsgröt skulle jag inte äta till frukost om jag så fick betalt.
kenzie, jag har hört utav fredrik paulun man ska äta kolhydrater efter passet snabba efter passet, långsma innan
Kenzie: har du ätit såhär länge? Funderar bara, äter du fortfarande mängder av ägg? Känner att det redan börjar bli lite tjatigt och jag har ju inte ens hållt på i en vecka...
Men: minus 2 kg på fyra dagar, det är ju helt OK