• Socialen

GI rivstart

Hej!

Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?

• Svar på tråden GI rivstart
  • Maddisen80

Vad tur att man har dig här :) är du online på msn ?

ric69 skrev 2008-07-16 11:15:09 följande:
    Ännu en som vill dra in på nötter för ni tror det ger er för mycket kolhydrater. Nötter ger dig bra fetter och en näve nötter om dagen är okey. För lite kolhydrater om dagarna kan ge motsatt effekt på er som vill uppnå viktnedgång.Rickard
  • MajaLarsson

avocado är en frukt har jag fått lära mig iaf

• ric69
    Socialen skrev 2008-07-16 08:33:04 följande:
    Och hur är det med light drycker? Får man dricka dem? Eller är det bara vatten och kaffe/te som gäller?
    Light drycker ska man överhuvudtaget inte dricka mer i samband med viktnedgång. Kaffe och Te helt utan tillsatser som socker.
    Däremot kan ni ha houng i TE. Vatten är det bästa du kan dricka.
  • Maddisen80

hmm okis för affärerna har avacadon precis vid tomater,gurkan,isbergsallad mm

MajaLarsson skrev 2008-07-16 11:17:21 följande:
    avocado är en frukt har jag fått lära mig iaf
  • MajaLarsson

det är nog olika, placeringen säger ju inget om vad det är. I "min" affär ligger avocaden bredvid päronen tex.

Det kanske är en blandning mellan frukt å grönsak, så har vi båda rätt/fel!

• Maddisen80

Jo de är både frukt och grönsaker, för hittade denna informationen ,men de är rätt intressant tycker jag

Avokado, även avocado (från nahuatl ahuacatl; latin Persea americana) är en knytnävsstor stenfrukt eller grönsak med stor kärna. Växten tillhör familjen lagerväxter. Avokadoträdet blir 20 meter högt och har 12-25 centimeter långa städsegröna blad. Trädet tål inte frost och växer enbart i subtropiska och tropiska klimat. Ett normalt avokadoträd ger omkring 120 frukter per år.

Fruktköttet är mört och gult till ljusgrönt medan skalet, som ej går att äta, är grönt till mörkgrönt. Avokado äts vanligen rå, ofta i förrätter och sallader.

Ordet avokado kommer ytterst från ahuacatl på aztekernas språk nahuatl. Det betyder ordagrant testikel och kom till svenska genom spanskan. Frukten kallades förr även advokatpäron, då formen är päronaktig och på grund av en folketymologisk koppling till advokater. Ett annat namn var krokodilpäron eller alligatorpäron, då skalet påminner om krokodilers och alligatorers skinn.
    Innehåll

MajaLarsson skrev 2008-07-16 11:24:19 följande:
    det är nog olika, placeringen säger ju inget om vad det är. I "min" affär ligger avocaden bredvid päronen tex.Det kanske är en blandning mellan frukt å grönsak, så har vi båda rätt/fel!
  • Socialen
    ric69 skrev 2008-07-16 11:17:33 följande:
    Light drycker ska man överhuvudtaget inte dricka mer i samband med viktnedgång. Kaffe och Te helt utan tillsatser som socker.Däremot kan ni ha houng i TE. Vatten är det bästa du kan dricka.
    Varför inte lightdrycker?

Får jag alltså dricka honung under rivstart?
  • Kenzie
    ric69 skrev 2008-07-16 11:15:09 följande:
    Ännu en som vill dra in på nötter för ni tror det ger er för mycket kolhydrater. Nötter ger dig bra fetter och en näve nötter om dagen är okey. För lite kolhydrater om dagarna kan ge motsatt effekt på er som vill uppnå viktnedgång.Rickard
    För mig ger det för mycket kolhydrater, sen får du tro vad du vill. Jag känner min kropp och går inte ner i vikt med för mycket kolhydrater. Jag tycker inte att du behöver hänga i dessa trådar och komma med pikar och kommentarer, jag vet vad jag gör och har läst på tillräckligt mycket för att veta vad jag behöver. Tänk så mycket friskare västvärldens människor skulle vara utan dessa förbaskade kolhydrater. // Från en lchf-are som förändrat sitt liv med rätt kost.
  • ric69
    Socialen skrev 2008-07-16 14:03:40 följande:
    Varför inte lightdrycker?Får jag alltså dricka honung under rivstart?
    Lightdrycker och läsk överhuvudtaget är gjorda på kemisk väg.
    Lighdrycker innehåller även sötningsmedel som gör att din kropp vill ha mer och mer. Är du strikt och kan dricka 2 glas om dagen och inte mer, så kan du fortsätta med dina lightdrycker.

Vill du däremot att din kost och dryck utesluter socker och sötningsämnen avstår du från all läsk och saft!

Pressa egen juice av olika frukter för att unvika alla sockerfällor.

Rickard
  • ric69
    Kenzie skrev 2008-07-16 15:23:37 följande:
    För mig ger det för mycket kolhydrater, sen får du tro vad du vill. Jag känner min kropp och går inte ner i vikt med för mycket kolhydrater. Jag tycker inte att du behöver hänga i dessa trådar och komma med pikar och kommentarer, jag vet vad jag gör och har läst på tillräckligt mycket för att veta vad jag behöver. Tänk så mycket friskare västvärldens människor skulle vara utan dessa förbaskade kolhydrater. // Från en lchf-are som förändrat sitt liv med rätt kost.
    Jag är utbildad kostrådgivare och dessutom strongman. Du äter nötter för att få i dig rätt fetter och ingenting annat. En näve dagligen ger dig precis vad kroppen behöver.

Det är lite synd att du påstår att jag inte ska hänga på dessa trådar, för så många fel som du gör! Du för gärna kalla nötter för vad du vill, men så felaktig fakta du ger ut nu.

Rickard
Svar på tråden GI rivstart