GI rivstart
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Hej!
Jag har hittat recepten till GI rivstarts första två veckor. Men det är inga mellanmål, stämmer det?
Socialen Får jag alltså dricka honung under rivstart?
[/citat]
Honung är ett naturligt sötningsmedel, så det går bra
att använda detta till allt du vill försöta.
Jag kan dock inte säga att allt kommer att smaka bättre
med houng.
En tesked är ingen fara.
Jessica - avokado innehåller antioxidanter och bra fett.Njut av frukterna. Pröva att använda en mossad avokado till ex kyckling.
Måste bara lägga in en brasklapp från min svärmor på dialysen: ett för högt intag av nötter (och banan) kan vara farligt för njurarna!
ric69: jag skrev att avocado är ett bra mellanmål och oxå att det är en frukt - skrev inget dåligt om det och jag äter avocado ofta!
Jag skrev bara vad ts ville veta om GI dieten. Frukt bör man inte äta under rivstarten (möjligtvis 1) och ca 25 g nötter är en portion enligt nån GI-sida jag varit ute på.
Jag säger inte att GI är bra för alla - jag tex äter alla frukter och grönsaker jag vill, vare sig dom är GI vänliga eller ej...
Men en del vill följa tex olas råd strikt å då bör dom få göra det tycker jag!
Lite fler frågor till er som verkar ha koll på rivstarten:
Är det viktigt att följa dagsmenyerna? Jag har inte haft ingredienser hemma till allt och har då ätit t.ex. frukost från dag 1, lunch från dag 3 etc.
Igår åt vi grillad fläskfilé (ca 200g/pers) och grillade grönsaker (1 zucchini, 1 paprika och 7 champinjoner delat på 2 pers) med en sallad gjord på ruccola, grönsallad, tomater, pinjenötter (1 msk/pers), oliver (ca 10/pers) och en vinaegrette på olja (2 msk), vinäger (4 msk) och dijonsenap (2 tsk). Är det OK under rivstarten?
När det gäller träning, kan jag träna aerobic och pump eller ska jag hålla mig till lågintensiv träning som promenader?
På lördag ska jag på möhippa och kan då inte ta med egen mat, vad bör jag tänka på (det är picnic med ost och kex och sedan middag på restaurang)? Min tanke är att skippa uppenbara kolhydrater som kex, bröd, pasta, ris, potatis och frukt. Hur är det med alkohol. Bör jag hoppa över det också?
Det bero på vad du äter innan,äter du äpple och nötter och choklad så klart de rusa iväg staplarna
Jag tycker de är jättebra att du hänger här för jag får så bra hjälp från dig,saknar dig på msn
Jo men nu menar jag och ric 1 dl nötter/1näve de är inte farligt,de rekommendera tillochmedgymmen