Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

MammaTillEKNS skrev 2008-08-09 11:41:52 följande:
    Är det någon som är intresserad av att ta en fika nästa vecka?

jag kan fredag,lör osöndag

här har man fart runt i dag med familjen.vi fann en villa med många uthus osv som var tomt.vi kunde inte motstå så vi köre in till näsrmsta "gård"enligt dem så har folk kollat men ingen har tagit det.så nu får man vänta otåligt till måndag då vi ska ringa direkt när det öppnarGlad
    det ligger på landet men ändå mycket nära stan.huset o uthusen är perfekt  för barnfamilj,hunddagis,och en loppis

så nu får man hålla tummarna att huset är ledigt så vi får kolla i det oxå

här kommer jag inte komma åt datorn på länge då sonen är här ett par dagar.

Fru T jag inboxar dig mitt telenr.laddar mobilen just nu då batteriet är tomt

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-09 11:14:05 följande:
    Fy va rädd ja vart när ja åkte ner på glyttingevägen. Kom i ca 60 så de gick juh lite för fort, mötte en bil o när vi kom närmare så såg att de var polisen, så ja saktade ner. Han såg väl att de gick lite för fort så han tvär vänder och kommer efter mig. Snacka om att hjärtat nästan var ute ur bröstkorgen. Så blev han juh lite längre efter så han kör ikapp o lägger sig alldeles bakom. Mitt hjärta klappade som f*n.. Men när vi kommer ner på skäggetorpsvägen så åker han till höger o ja till vänster. *puhh*
    tur att allt gick bra
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-09 10:07:43 följande:
    Tack för en supertrevlig kväll igår tjejer!! Det måste vi snart göra om! Synd bara att jag började känna av min rygg, när jag får så ont så vill jag bara sova så det var därför jag gick lite tidigare, annars hade jag stannat kvar, för det var verkligen jättekul O tack Fru T för att vi fick vara hos dig Jag gick o pratade med min sambo i telefonen hela tiden när jag gick till bussen, rädd som jag var..men det gick jättebra Natten kunde ju ha varit bättre sen, både Vincent o Leo har blivit snoriga o hostade ikapp i natt Lagom kul när man kommer hem o är lite lullig Men men, vi ska åka till Jönköping nu o fira min bror..barnen har ingen feber o de är inte så påverkade så vi drar ändå.
    det kändes lite fel att du skulle få gå själv till bussen.hade jag inte vart så j*drans mörkrädd så kunde jag följt dig till bussen.jag är livrädd för mörker,går aldrig ut själv i mörkret pga vissa saker
  • ciccielv
    Hedi skrev 2008-08-09 18:48:25 följande:
    ja helt katastrofalt. Konstigt att de inte hjälper utländska studenter att hitta något. Jag får leta vidare men tack
    graflunds har massor med lgh till studenter.våra grannar byts ut ofta då det är studenter som har 4an jämter oss.har han satt ut nån annons på ex blocket om att han vill vara inneboende?
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-09 20:42:04 följande:
    Är det nån som är intresserad av att komma på me&i party hos mig?Har inte bokat nåt ännu, tänkte kolla om det är nån som är intresserad först..
    jag är intresserad att komma.har de stl i 134 o 116?har mest bara sett mindre stl på tradera

äntligen kom man åt datorn igenGlad
    vad ska ni andra göra idag?här ska man städa klart,hoppas att förra tvätten har hunnit torka så man kan tvätta upp resten oxå.sen så ska jag ta o sy lapptäcken idag
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-10 14:08:13 följande:
    Har lagt upp lite bilder i mitt galleri från FL-träffen.. tyvärr fick jag inte in alla, eftersom en del var större än 2 MB... men men... (har inte tagit bort några dock... man skall ju se lite flummig ut på en hemmakväll =P)
    då kikar jag lite i galleriet.här har man rejäl värk i nacken o bäckenet efter allt man jhar städat o sytt under dagen.strax ska jag sy igen
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 12:20:11 följande:
    Jag tror att de har de storlekarna,  man kan kolla på deras hemsida www.meandi.seImorgon släpps höstkollektionen o jag är såå sugen på att ha ett sånt party nu.Men då verkar det som att jag skulle kunna få ihop ett litet gäng då i alla fall Ska höra med några andra kompisar oxå.Vilken dag o tid passar er bäst? Dagtid, kvällstid eller helg? Jag kan när som, men dagtid så har ju de flesta barnen att ta hand om o då kan det ju blir rörigt om alla barn ska med, givetvis är de ju välkommna Men av egen erfarenhet så vet jag att man inte får mycket tid att sitta o lyssna på säljaren då Så kvällstid eller helg kanske är bäst?
    jag kan helg och kvällar efter 18.blir så straessigt med dagois,skola hämtning på olika tider och vovvarna som är här ibland
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-10 20:30:50 följande:
    Hej å hå vilken rolig helg jag har haft mina föräldrar kom ner igår och överraskade oss  vi passade då på att byta rum...Nathalie fick vårt sovrum, kontoret fick hennes sovrum och vi flyttade in i rummet där kontoret varit...det blev kanonsnyggt! Tyvärr åkte de hem idag eftersom pappa måste jobba imorrn, men de kommer om 3 veckor igen :) Idag ringde fotografen från tidningen "mama" så jag ska bli fotograferad på torsdag Det ska bli sååå spännande och roligt Har ni andra haft bra helg?
    här har man varit hemma hela dagen och sytt,städat och stått ut med många skrik,tjut bland barnen o deras kompisar.så humöret är därefter

nyss lade jag in en massa  prylar på tradera
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 16:48:37 följande:
    Vad sägs om att ha meandi party söndagen den 31 augusti eller söndagen den 7 september? När man har fått kläderna (vilket oftast brukar ta nån vecka) så får man en faktura med kläderna o den ska vara betalad senast 20 dagar senare. Så därför så tänkte jag på de datumen för då hinner det bli den 25 septemer innan man måste betala dem o då har ju de flesta fått lön/FP/ barnbidrag.
    jag kommer gärna o tittar.villken tid?
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-10 20:41:16 följande:
    Marayah och Leos och Vincents mamma: Mm, det är det verkligen, första gången jag är med i en tidning jag lovar att säga till när den kommer ut, men det blir nog i oktober eftersom galan är då
    spännande.då får du säga villket nr det blir sen så man inte missar tidningen

nu ska sonen beslagta datorn men jag hinner nog in en sväng imorrn
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 23:01:39 följande:
    Går en lördag lika bra för er alla som vill komma på me&i party?Säljaren kunde inte den 31 augusti, utan om vi skulle ha en söndag så kunde hon den 28/9. Men det känns så långt dit.Så därför tänkte jag om ni kan kanske en lördag, dock ganska tidigt på dagen då, kanske runt 13-14 tiden, eftersom min sambo jobbar nästan varje lördag kväll.
    jag kan komma.men få dock ta med barnen om det är okej
  • ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-08-11 08:06:57 följande:
    Vad händer hos er idag??
    inte mycket.blir ev en sväng till centrum ev stan efter kl 16.
    snyft huset vi såg i helgen är ej till uthyrning ännuLedsen.de vet inte om det ska användas till specialboende än.många har hört av sig och vill ha huset.vi får väll otur som vanligt.
  • ciccielv
    Maria84 skrev 2008-08-11 08:10:58 följande:
    LoVM - jag kommer gärna på med&I party om jag kan den dagen, är lite uppbokad nu under augusti men kan jag så kommer jag Vad konstigt det kändes när solen sken idag, trodde man skulle vakna upp till regn som vanligt. Och så typiskt att det ska vara fint väder just idag, hade ju varit ypperligt att åka till ALV idag men det går inte för de ska ha möte här vid 10 och sen blir det ju för sent att åka. Kanske blir en sväng till Norrköping istället för att köpa två mobiler.
    så var det i lördags förmiddag solen sken och det var jättevarmt.men sen öste regnet ner resten av hela dagen.nån badning blir det väll inte mer denna sommar.i år hann man bada 3 gånger.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2