Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

Mammatill4a skrev 2008-08-07 09:25:40 följande:
    go morrn på er, ja de får nio gärna göra SNART alma håller på att DÖÖÖ hemma i sin ensamhet men bara så du vet kommer ja sätt Liam och dina söta töser på att städa rummet som de stack ifrån igår hihi.. nej vars skola bara tar de ikväll så man får sakerna på rätt plats kräsna jag

ja de är snabba på att smita när det ska städas.vilken tid går bussen i morrn?jag kommer över när jag är klar med bården.har dragit en del ramsor över väggen idag.nu har vi tapetserat om den två gånger och slipat  men väggen tyck hata moderna tapeterSkrattande

nu får den vara som den blev.annars får maken fixa de tre sista vårderna igen

Skorpan08 skrev 2008-08-07 10:01:26 följande:
    Busfabriken i Norrköping är roligare än Linköping för större barn. Men även små barn har roligt där. Jag har pratat med hon som äger dom båda och enligt henne är det så. Även mina tjejer på 13 och 14 tyckte det var roligare i Nrpg.Idag kommer en kille från Nomar och ska ta hand om två getingbon så jag törs vara ute igen. Är ju väldigt allergisk mot getingstick. Sen i em kommer mina föräldrar och hämtar 13 och 14-åringen. Dom ska få vara där till på lördag. Kul för dom men jag kommer att sakna dom.
    är det samma inträde i norrköping?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-06 21:33:50 följande:
    Ja det ska bli sååå roligt.. Har inte vart ut bara jag på lääänge, utan gubbe och barn..
    här har man inte vart utan make o barnen sen -00.förutom korta svängar till centrum
  • ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-08-07 10:22:39 följande:
    Japp, det är samma inträde i Nrkpg. Och samma tid.
    tack
  • ciccielv

mammatill4a
    jag kommer om en liten stund.ska du nått till centrum?behöver köpa lite frimärken.

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:27:18 följande:
    ciccielv: vi äter vid halv 12 så ska laga mat här om ca 30 min, så kom efter lunch runt 13-14 tiden, alma ska sova middag idag, gick upp med tuppen halv 7 imorse, men älsklingen tog med henne upp så ja fick vila till halv 8-8Jag har fixat med chafför tills imorgon, jennyopatrik kommer och hämtar oss vid mac d kl 18 , jag ska vara hennes gps ner till fru T
    vad snälltGladdå räcker det med att gå vid 17:45.jag kommer efter att sötingen alma har sovit.måste städa lite först.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:33:10 följande:
    haha blir bra, då kan ja med vila innan ni kommer.. ja hon erbjödsig så snällt. så då är man ju snäll och trevlig tillbaka..HIHI tror matilda är sugen på en lilla syster du, hon leker just nu med alma och liam surar lite
    ja hon börjar bli bebissjuk.hon blängde rejält på förra fikaträffen. hon vet att det inte blir fler bebisar. så hon är nog lite ledsen över det.hon brukar parata titt som tätt om bebisen som vi förlorade.både jag o gubben börjar bli gamla och så vågar jag inte att chansa med en ny graviditet.sen är ju kroppen åt h*lvete.

igår lekte barnen otroligt bra ihoppGlad.i förrgår var vi G men inga 5or fanns lediga på botten.maken vägrar bo i en 4a.så vi får vänta en månad till o se om det blir nån ledig.
    men samtidigt är det skönt att bo en vån upp så man slipper folk som glor in ständigt
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:31:00 följande:
    vet inte skulle behöva men måsta äta och de först så de får bli att gå ditt i em när karl kommit hem, kanske kan hoppas på finare väder med
     vid 7 i morse så blev man väckt av ösregnet.då kanske vi kan ha sällskap till centrum i eftermiddag

vi ses
  • ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-08-07 10:39:15 följande:
    Jo, det hoppas jag med. Min make hittade även ett jordgetingbo igår så det ska dom också få ta hand om när dom kommer idag.Vi flyttade ju till landet just för aqtt det är så härligt att vara ute i friska luften. Om det inte vore för dom små j**larnas skull.
    huga för getingar.jag är livrädd för dem.fast festingar är allt äckliga små as oxåSkrattande
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:57:59 följande:
    Är de fler som har trotsiga barn hemma el är de bara jag, får panik på min son snart vet inte vad ja ska ta mig till, får han inte som han vill när de passar honom ,blir man kallad alla möjliga saker, han slänger saker omkring sig sprkar sig fram om de ligger saker på golvet ,kastar säker på än.. hjälp med råd tack för snart orkar jag inte mer.. han kan få utbrott mellan 5-10 ggr om dan och jag GER honom inte som han vill och då explodrerar han ännu mera..åhhh blir tokig hoppas de humöret går över snart...
    5 års trots.det har lillan jämtSkrattande
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 10:45:44 följande:
    ja du dom kan allt ställa tilld e kan ja lova. olivia vart stucken 3 ggr den helgen vi var hos mormor och morfar men de sved bara i början och vi hade med oss klisalva , det enda olivia är överkäslig mot är de förbannade myggbeten.. får se om v iska dra till landet i helgen till mormor och morfar om de är skapligt väder, inget kul att köra bil i regnväder
    ja barn leker med som är roligt för stunden.vart söker ni ny bostad?vi ska bo kvar i ryd men försöka få en lgh på en annan gård.hade inte äcklet bott här så skulle man kunna bo kvar här.

nu har jag fixat annons i corren ang loppisen vi ska ha.
    Skorpan08 skrev 2008-08-07 10:50:05 följande:
    Jag är också livrädd för getingar men det bror på att jag har varit nära på att dö två ggr av stick. Nu bär jag ständigt med mig en spruta och tabletter jag måste ta om jag blir stucken.
    fy så otäckt.är det nått barnen kan ärva?
  • ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-08-07 11:11:49 följande:
    Ja, det är det. Har själv ärvt det av min mamma. Men allergin visar sig oftast inte föörän i vuxen ålder.
    okej.här har barnen bara haft/har matallergi.
    jannovich skrev 2008-08-07 11:08:03 följande:
    Vars är ni allihopa? Jag och Elsa har varit heeelt själva och grävt i sandlådan här ute
    här har jag fixat sonens rum och plockar iordning inför loppisen.har samlat på mig en massa prylar,barnsaker mm mm som nu måste väck.
    Mammatill4a skrev 2008-08-07 11:16:13 följande:
    ja du inte är de kul inte,jag hotar inte, utan tar som sagt bort de ja sagt att han inte ska el om de inte blir bompa för en kväll.. jag är skit hård med de annars får man sig ju en pannkaka efter ett tag när han märker att de inte funkar endå..jag kör med repliken nu var du duktig när han gjort nåt bra, sger de även till alma och olivia när de gör nåt som är bra..tack för att du förstår hur man har de .. karl gör de då inte, då han jobbar om dagarna och inte ser de lika ofta som en annan ser han ju inte de som ett problem..
    värst är när gubben gör tvärtemot ibland.jag är oxå stenhård.nej betyder nej oavsett hur mycket de skriker,tjuter och säger fulheter
Svar på tråden Linköping, någon? del 2