-
det var ju billigt.när sonen var liten så var dagiset svindyrt.jag hade ca 2800 i lön o dagiset kostade då ca 500 kr/mån.Marayah skrev 2008-08-13 11:14:58 följande:Inte för att de kommer at bli så dyrt. För enligt linköpings sida så ska vi behöva betala typ 138 kr, men ändå... -
då får man hålla tummarna att du blir gravid.vad jobbar du med?Firstandhappy skrev 2008-08-13 11:28:42 följande:nej men vikket skönt väder det blev, hoppas det håller i sig så man kan grilla på jobbet ikväll, alltid skönt att sitta ute i det fria o dricka kaffe samtidigt som man tjänar pengar, snart är det semeeeester, praktiskt att man har ÄL samtidigt...jag ska strax börja med din klädsel.har köpt massa nålar då de har en förmåga att rymmaMammatill4a skrev 2008-08-13 11:55:43 följande:jasså försöker ni med får er en liten till? vad kul.. hoppas de tar sig för er med snart då..
-
jag är likadan.fy för att vara ensamm ute när det är mörktMammatill4a skrev 2008-08-13 20:28:33 följande:HAHA ja men en sån person är ja med, måste ha saker att göra varje dag annars överlever ja inte om man säger såå.. ja skulle med vilja pröva jobba natt, men är så feg utav mig att gå ute om nätter/kvällar så frågan är ju om man skulle ta sig till jobbet på kvällen om man får nåt nån gångvarsågod,bara kul att få hjälpa dig med vagnenMammatill4a skrev 2008-08-13 16:47:49 följande:Så måste ja ju bara säga ett stort tack till ciccielv, för det fina bakstycket på sitttdels klädseln vart ju perfa ju.. så nu sitter den oxå på vagnen Så nu är ja nöjd än så länge iallfall, gillar ju docj färgen och de fina små stjärnorna i lifften och sufflen...
tackar för pratstunden i eftermiddags.
dinana hoppas kläderna passar till lillan.och tack för att jag fick rita av din dyna
Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-13 16:36:20 följande:Ciccielv: Jag har jättelätt att få svamp, så det skulle inte förvåna mig om jag får det.. Hihi..vad kul att ni tycker det. Fast iofs borde han väl vara lite lik mig ändå eftersom jag är mammanjag får svamp varje gång numera när jag får penecellin.dum som jag var så valde jag en biligare penecellinkur en gång.den gången fick jag fruktansvärd svamp och numera svamp varje gång även utan ordinare penecellin.
så numera bojkottar jag den billigare medecinen
man får ju ta en nypa salt med lära gåstolarna.oftast är det endast mycket få olyckor med dem.har man dem på ett plan utan trapp så är de toppenbra.vår stora tös hade sin jämt och var helt frälst i den
.så hon blev lite ledsen när hon växte ur den vid 11 mån.hon låg redan då ca 2 kurvor över ormalläng.det gör hon även idag,men det har hon efter sin långa pappa
-
hoppas huvudvärken har gett sig.fy villket trist väder det är.Mammatill4a skrev 2008-08-13 21:01:31 följande:ciccielv: tack sj, du är alltid välkommen över de vet du ska llt se om ja hittar nåt för tack för hjälpen åt dig när pengar tirllar in Nu ska ja lägga mig och bila de förbannade huvudet som inte vill sluta värka, tog två panodil vid halv tiden ,men de hjälper ju faan inte de heller.. och vill ju vara vaken när maken kommer hem från speedwayen om han vill ha hjälp med barnen haha , men hör att han kommer NU vår bil tihi den är för mysig..stackars liten.hoppas hon kryar på sig snartdinana skrev 2008-08-13 22:24:06 följande:ciccielv :jo det kommer nog att passa fint. mössan kommer ju bra till användning i vinter. får hoppas att inte huvuder växer iväg bara *haha* just nu så ligger Molly och sover, men hade hoppats på att hon skulle bli bättre. tog tempen på henne innan och då visade de motsatsen. nu har hon 39°C feber istället lilla stumpan. har gett henne febernedsättande medel men det verkar inte funka så bra.MammaTillEKNS skrev 2008-08-14 07:24:12 följande:Godmorgon på er! Här är man uppe med tuppen, eller iaf jag P och N sover för fullt har tid på strålningen 08.10 så det blir till att cykla iväg snart....sen kommer fotografen kl.11 det ska bli så spännande På onsdag nästa vecka kommer jag bli intervjuad, då vet jag verkligen vad jag ska berätta för henne! Hoppas ni får en underbar dag ute i solen!lycka till idag.ska bli spännande och läsa tidningen när den kommer ut.
igår han vi med en snabbsväng till ikano.maken kollade in mobiler o jag kollade snabbt inne på lindex.ojoj villka snygga killkläder de har fått in.ebba gillade några tröjor o skinjackan så det ska inhandlas nästa vecka.
det är ju dags att börja köpa in höst/vinterkläder nu
ang fikat imorrn så får jag hoppa över imorrn.men jag följer jättegärna med nästa gång
-
ja blåsten är inte kul,man börjar tröttna på all blåst o regn nu.man får hålla sig inne idag.annars få man försöka ta sig till öppna förskolan idagMarayah skrev 2008-08-14 08:14:11 följande:Gomorron.. Här har vi med vart vaken rätt så länge.. klockan 6 vaknade Filip o var hungrig, men de var juh inte så konstigt med tanke på att han somnade kl 22 igår och sov till 6.. Har hunnit med o gå med Marko på dagis med. Ska till öppna färskolan med Filip en sväng idag hade ja tänkt. O sen blir de nog Åtvidaberg en sväng med.... Jocke ska ha after work med Jobbet så han e inte hemma för än typ vid 22 eller liknande idag.. Nej nu ska ja mata lillen lite så vi kan komma iväg. måste juh vara tillbaka till dagis o hämta stora grabben kl 11.. Ha det så trevligt idag i blåsten!!!
mammatill4a
ska du till öppna förskolan idag? -
vad lugnt det är i tråden idag.här har man lyckats sy en tjock sittyna till UJ vagn.som vanligt tog vadden slut så nu får man invänta måndag innan man kan sy färdigt alla dynor
-
Mammatill4a skrev 2008-08-14 13:53:51 följande:MammatillEKNS: hoppas allt går bra idag, klart vi kan träffas snart ta och bestämma en lite fika kanske??Ciccielv: ja du huvudet är bättre idag har varit in till stan på fm och köpt liam en present och bestämt med kompisen att hon ska komma och klippa mig mer ev imorgon kvällMarayah: hoppas ni hade kul på öppnis och kompisen säljer sitt babygym för 50 kr ett jättefin ser lite ut som de ja fått fast hennes är runt och har inte använts så mkt och är nytvättat, kollade in de idag LoVmamma: så skönt att allt såg bra ut med Vincent.. gud vad tiden går fort snart redan 5 månader.. hoppas de är bättre med Halsen..Nu ska ja gå och hämta mina charmtroll på dagisdu passar ju jättebra i frisyren du har nu.fast det är ju skönare med kort hår när man har en bebis.
ush idag har man mått illa och känt sig halvsjuk.hoppas man slipper bli sjuk nu när man har vart frisk länge
-
ja hesheten brukar hänga med ett tag.se bara till att hålla dig borta från hostande/snoriga personer veckorna efter penecellinkuren.för det är lätt att bli smittad igen då imunförsvarat är sämre då.här börjar man bäva inför hösten och penecellinkurerna.i vintras klarade jag mig rätt bra då vintern var varm.Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-14 18:40:07 följande:Ja, tiden går ju såå himla fort..fattar inte vart den tagit vägen o att han blir 5 månader om 1,5 vecka..vill stanna tiden lite nu, fast samtidigt är det ju så kul nu när det händer massor i utvecklingen hela tiden.Halsen är bättre nu, gör bara lite ont fortfarande, desto värre så är rösten nästan helt borta fortfarande.
barnen växer så fort.våran lillan är snart 5 år.man hinner ju inte med längre.min förstfödda är snart 14 år och stora killen.
man ser ju även hur mammatill4a`s lilla tös har vuxit den senaste tiden i pratet osv.hon är så söt o duktig
MammaTillEKNS skrev 2008-08-14 14:25:47 följande:JennyoPatrik: Strålningen gick som vanligt kanonbra det är inte corren jag ska vara med i utan tidningen "Mama" Fotograferingen gick strålande hade tänkt mig lite andra kläder än vad han tänkt, så det fick tillslut bli svarta byxor och ett rött linne, hade först ett linne och en skjorta på mig men eftersom det ska synas bättre så ville han att jag skulle ha på mig ett enfärgat linne (dock inte svart eller vitt). Han tog verkligen massor av kort så nu blir Nathalie kändis också hon var jätteduktig och blev kanonfin på bildernanu får man invänta tills tidningen säljs.villken månad kommer den ut?
ush här har man mått illa hela dagen.inte ens coca cola hjälper idag.antagligen nån skit på gång då halsen kliar emellanåt
-
hoppas allt är bra med er.lillan här frågade igår vart marko o lille bebben höll husMarayah skrev 2008-08-14 19:57:43 följande:Tack..
.när jag sa att ni var hemma så blev hon sur
-
Marayah skrev 2008-08-14 23:25:04 följande:Hehe, så roliga dom e dom små liven... Ja kan se henne framför mej när hon blidde sur. Hon e juh så söt den damen..ja barnen är allt söta o roliga
här är man sjuk,mår superilla o har feber.typiskt att man ska bli sjuk nu när vädret börjar bli bra
fy vad trött jag är på posten!nu måste jag ringa o skälla på dem igen,då de har lyckats ännu en gång att slarva bort brev!post både från och till oss har slarvats bort många gånger de senaste åren.
dyra är de ,men se till att posten kommer fram kan de då inte göra
vad ska ni andra hitta på idag?här blir det nog sängläge då panodilen troligen är slut