Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

Skorpan08 skrev 2008-08-11 08:17:34 följande:
    Vad trist med huset. Men vad är det man säger:"Hade man inte lite otur så visste man inte vad tur var" Kanske inte mycket tröst men ändå...
    ja vi får vänta nån vecka o ringa igen.huset ligger så himla bra.på landet men endå i stan.tomten var kanonbra o huset var så charmigt.

äntligen kom solen fram.men det blåser till rejält emellanåt

här ska jag strax sy igen så man får tiden att gå.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-11 11:35:08 följande:
    SÅ vart man tillbaka då. Allt gick bara bra. Molly sken upp som en sol och ville att alla skulle leka med henne. Mig tog hon bara för givet att jag fanns i närheten. Sket fullständigt i mig =(
    vad kul att allt gick bra.vissa barn älskar att börja dagis och vissa avskyr det. lila ebba hade svårt med dagis i början då hon inte gillade sin fröken.stackars storgrät varje gång.men när hennes fröken slutade så gick det bra.
    Fru T skrev 2008-08-11 11:33:13 följande:
    hoppar in å säger att här är man på BIM +8 å tänker inte testa förens onsdag nästa vecka när vi e hemma igen.men självklart kliar det som fan i fingrarna...ja lääängtar tills den här tiden i morron då vi ligger på en sandstarnd å soooolar nehepp nu ska ja ta tag i den där packningen, kan ju va skönt å ha det gjort innan man ska åka å ni, ta det nu lugnt med skrivandet, tänk på att ja inte kan läsa på en vecka
    då får du har det bra i grekland.hoppas din mens håller sig borta
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-11 13:13:21 följande:
    Nej det är ju sant.. själv köpte jag billiga tester av en kille på Tradera. Han har verkligen fått toppenbetyg av mig (rekommenderas). Jag vann en auktion av honom igår kl 17. Jag betalade så att han skulle ha pengarna idag på sitt konto (runt tolv). Gissa vad som fanns i min brevlåda då.. jo testerna jag vann igår.. man börjar ju nästa tro att han bor granne med en... eller om han kör ut testen själv istället för att posta dem *haha*
    oj villken toppensäljare
    dinana skrev 2008-08-11 12:52:52 följande:
    Någon som har flickkläder i storlek 86/92 som de vill bli av med... typ dagiskläder ????

jag har nog lite kläder kvar.kan kolla vad jag har kvar.

villket ösregn det kom nyss.hoppas regnet håller sig borta i eftermiddag när vi ska till stan

• ciccielv
    dinana skrev 2008-08-11 13:51:45 följande:
    Ja gud, jag fattade ingenting... han borde väl ha fått mina pengar ni idag vid 12, och posten kom vid 12.30 *haha*Vore jättetrevligt om man kunde få ihop lite dagiskläder... jag har lite jumprar liggandes, men det är grymt dåligt med byxor. HIttar aldrig byxor som passar henne, antingen är de för vida eller så är de för långa... =C (eller tvärtom)
    jag fann lite kläder i stl 86 o 92,ett par byxor,två vanliga tröjor och en stickad tröja,mössa.kan ha mer undanstoppat
  • ciccielv

sen var det lite i stl 98 men det är ju alldels för stort.nu ska jag ta och sy lite.

• ciccielv
    dinana skrev 2008-08-11 14:35:53 följande:
    ah, när skall du ha din loppis förresten... hörde inget mer sen i fredags... såg inget i corren heller... fick du tag på dem förresten?  jo, 98 ör ganska stort på henne... hon har mest 80/86 just nu, men tänkte att det kommer hon ju snart att växa ur, i alla fall 80. men då borde ju 86, 86/92 passa bra.
    har satt ihopp den med sulkyn.vägrar ge över 300 kr för en vanlig annons.men du får gärna komma nån dag så kan du kika på barnkläderna i 86-92
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-11 15:03:31 följande:
    Själv sitter man här o tycker synd om sig själv..var på vc förut där de konstaterade att jag har halsfluss Har haft sjukt ont i halsen sen i lördags.Så nu har jag såå ont o kan inte svälja nånting, får varken i mig dricka eller mat.Panikringde till min mamma i morse så hon kastade sig på tåget o kom hit för att ta hand om barnen idag, för jag orkar inget alls! Så de är ute just nu o skulle handla o jag ska sova.
    ajaja det gör verkligen ont med halsfluss.själv brukar jag ha det  ca 4-5 gånger per år.här brukar jag ha bihålsinflammation/infektion öroninflammation o halsfluss på en gång.så jag brukar få leva på penecellin under vintern/våren
    Mammatill4a skrev 2008-08-11 15:32:30 följande:
    ciccielv: Har du fått iordning på vagnklädeln än???
    inte ännu,knåpar ihopp de sista vagntillbehören som ska säljas.men jag fixar klädseln under veckan

här är jag så TRÖTT på ungarna som bråkar hela tiden.till slut fick jag nog och röt i att det banne mig fick vara nog nu!ush för trotsiga ungar
  • ciccielv

godmorgon.
    här väntar man på att barnen ska börja skola o dagis nästa vecka.sonen är iväg o hämtar en kompis.

blir det nått fika i veckan?här är man inte på humör efter gårdagen.blir så trött på folk som inte fattar ett litet skämt.

är det nån som ev vill haka med till norrköping den 23e?beror lite på vädret om vi åker eller ej

• ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-12 07:00:34 följande:
    Gomorron. Här är man uppe med tuppen idag. Marko ska på dagis kl 8. Idag fick man bli lite arg på morronen.. Igår ställde ja två påsar med sopor i trappuppgången. När Jocke skulle gå på jobbet så upptäckte vi att någon knäppis ställt upp ytterdörren, och så klart så hade juh fåglarna vart in o hackat i påsarna. Undra va de var för snille som ställt upp dörren ja..  Tror ja börjar bli lite förkyld. Det klias lite i min hals.... HOPPAS verkligen inte att de ska bli nått skit nu.... Nej nu ska ja snart väcka min stora prins så han får i sej lite frukost innan de e dags.. Tycker syn dom honom för han ville inte till dagis idag. Låg vaken länge o väl o grinade o hade sig.. Men ja tror han e mest rädd över att de kan hända nått roligt hemma med Filip som han kan missa... För övrigt så ska ja inte göra nått spec på dagen. I kväll kommer svärisarna, och Jockes syster som ska sova över ett par dagar.. Va händer för alla andra idag då??
    här tvättas det för fullt.sen blir det att fortsätta sy klart alla prylar som man har klippt till.sen blir det att kika på tradera o fixa lite auktioner igen.sonen är med sin gamla kompis.töserna ska väll ta det lugnt hemma idag
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-12 09:42:03 följande:
    Här har jag tappat rösten nu oxå, jättekul Fast Leo tycker väl det är bra iofs när mamma inte kan skrika på honom Leo ska till dagis imorgon för första gången på 5 veckor, undrar hur det ska gå, men han säger själv hela tiden att han vill dit, men misstänker att det kan bli lite tårar när vi väl är där.
    ush.hoppas du blir frisk snart.halsfluss är inte kul.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-12 09:50:37 följande:
    Ja, han går oxå såna dagar på dagis.Hehe, vad rolig han är

ja det verkar vara olika tider för 15 timmars barn.i skäggetorp fick barnen äta tre dagar i veckan.

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-12 09:49:35 följande:
    Lördagen den 6 september kl. 14 är ni hjärtligt välkommna hem till mig på Me&I party! Ni som vill komma kan väl skriva i min gästbok..
    jag kommer gärna.sjka höra om gubben kan skjutsa oss,blir sådan omväg med bussen då direktbussen till lambohov togs bort
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-12 13:05:11 följande:
    Blir det fortfarande fick på fredag? 15:30?
    det undrar jag med

finns det nån som ev har en dyna till UJ eller liknande vagn?behöver "mönster"till sittydna
Svar på tråden Linköping, någon? del 2