Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-22 09:23:24 följande:
    Nu har jag lämnat Leo på dagis o Vincent sover som vanligt i vagnen...är så skönt för han somnar alltid på väg till dagis o sen sover han 1-2 timmar.När jag hämtar Leo på dagis sen så ska vi åka ner till stan o hämta en doppresent på handmålat (vi ska på dop i stockholm imorgon), sen ska vi in på brio o Leo ska få välja ut helt själv en leksak som han ska få..vi kände att Vincent får så mycket nytt hela tiden så nu kände vi att Leo oxå måste få nåt o han har gått o längtat som en tok efter denna dag, så vi får se vad han väljer för nåt -DNär sambon slutar jobbet så åker vi nog till Norrköping o går på marknad, det är ju augustifest där nu, eller om vi tar det imorgon när vi är på väg hem från stockholm, vi får se..
    attans att den är imorgon.vi ska på kolonins loppis o auktion i morgon.sen så ska jag fortsätta måla tösens rum.har köpt massa färg idag o börjat måla.men värken i handleden kom direkt pga tung roller.
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-22 09:26:32 följande:
    Jag ska snart åka till strålningen- igen! När denna strålning är avklarad så har jag bara 3 veckor kvar! ska till apoteket efteråt och hämta mina riktiga bröstproteser sen ska jag ner till trädgårdstorget för där finns tydligen en jättebra underklädesaffär Hoppas ni får en bra dag!
    här har vi haft en bra dag.har du fått nått datum då du ska få bröstimplat?hoppas du hittade fina underkläder .
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Skorpan08 skrev 2008-08-22 12:46:45 följande:
    Ok. Håller tummarna iaf!
    hur går det med tradera?hoppas dina auktioner slutar högt
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-22 22:00:31 följande:
    ciccielv: jag har inte fått någon tid ännu. Ska träffa läkare i höst då det är tänkt att jag ska göra bröstrekonstruktionen någon gång i början på nästa år.Hoppas allt bara är bra med dig Nu ska vi gå och lägga oss natti natti på er!
    här är allt bra.hoppas du trivs i dina bröstproteser.hur är det med söta N?här börjar barnen bli rejält snoriga o hostiga.du får ha en bra kväll.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-22 22:15:07 följande:
    Jasså, vet tyvärr inte om jag är hemma imorgon, men det låter väldigt roligt med loppis =) Kanske =)Jo, hoppas hoppas att det tagit sig... tyvärr känner jag mig inte lika gravid längre som man gjorde för ett par timmar sedan. =P
    när väntar du mens?jag ska hålla mina tummar att du har en knodd i din mage
    jag väntar med spänning på loppisen.kolonoin har loppis en gång om året.fanns byggklossarna kvar?själv fyndade man fina tyger idag.

vi kanske kan ta norrköping nästa lördag.
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-22 13:35:24 följande:
    Oj, det låter allvarligt. Om du vill får du gärna skriva till mig..
    hoppas allt är bra med er.här är det förkylningsbaciller.hoppas man slipper få dem.vill inte börja äta en massa pencellinkurer igen.

Fru T
    hoppas du snart får ett stort plus på ett grav.test.

nu ska jag ta och måla vända två
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-22 22:19:38 följande:
    Idag är Molly jättesnorig/snuvig... ligger på sidan i sängen å hostar och frustar med nappen halvvägs utanför... inte lätt att vara liten =) Man får hoppas att hon frisknar till snart
    ja dessa tider härjar många baciller på dagisen.jag fick sova hos lillan inatt då hon var så snorig o hostig.riksen är ju att man själv blir smittad.för mig räcker det att nån nyser så blir jag sjuk
    Marayah skrev 2008-08-22 22:20:47 följande:
    Cicci: Jasså de var ni som tutade som värst på oss.  Nej han kommer inte att adoptera honom. Nu har ja juh fått som ja ville. O adopterar han så mister ja juh underhållet.. O de e juh pengar som man behöver för att kunna köpa saker till M...
    det har du rätt i.jepp det var vi som tutade på dig.jag skulle haft ensam vårdnad av min stora son men pappan krånglade så jag gav upp till slut.sonens pappa finns inte med så mycket pga vissa omständigheter.hoppas ni är friska och mår bra
  • ciccielv

nu ska jag måla igen.bilder kommer framöver.
    i får ha en bra kväll allesammans

• ciccielv
    Fru T skrev 2008-08-22 23:12:17 följande:
    ciccielv: känns rätt hopplöst just nu men kommer inte mensen när den ska den här gången så tar ja ett test igen å visar det inget då så tänker ja hänga på telefon tills dom ger mig en tid, gravtest, blodprov å vil ska ja bannemig ha!Bim +19 el. Bim -12 det är frågan...
    ja det är bara att du ringer o kräver hjälp.jag vet hur dålig sjukvården är.jag kommer hålla mina tummar tills du får ett plus.hoppas ni mår bra och att er resa var trevlig.
    Marayah skrev 2008-08-22 23:07:02 följande:
    Men va bra, då behöver vi inte spekulera mer i den saken då. Hehe.. Jo då vi mår tipp topp.. Har lite fullt upp nu för tiden bara. Far runt som ett tomt skinn emellan åt.
    ja vissa dagar far man runt som en liten höna.andra dagar orkar man knappt göra något.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-22 22:39:28 följande:
    I sådana fall skulle det ju vara livsfarligt att ha sex före ÄL =P Jag hade ju ett utomkveds, men då låg fostret i äggledaren. Ibland så fastnar de på utsidan av livmodern eller nått sådan konstigt..

har du sökt på ordet utomkvedes?vad jag vet så är det att barnet befruktas utanför livmodern och att mamman kan tom avlida om inte utomkvedes inte upptäcks i tid

nu ska vi käka frukost och sen ev bege oss ut till tornby.

mammatill4a ha en bra helg.klappa din söta mage från mig

• ciccielv
    dinana skrev 2008-08-23 10:25:35 följande:
    Japp, det stämmer bra det. Jag var bara minuter från att dö med mitt utomkvedes. Var ju i vecka 17 som sagt när det upptäcktes och då vart det ju redan försent. Förlroade tre liter blod ---När börjar loppiset?
    riktigt otäckt när det sker.Ledsen
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-23 10:50:13 följande:
    ciccielv: jag trivs jättebra i dem, känns som jag har riktiga bröst ska bli så skönt att få riktiga nästa år, då kan jag välja hur de ska se ut och vilken storlek jag vill ha, kan inte bli bättre Nathalie mår toppenbra hon växer och frodas vi var på bvc förra veckan på 7½månadskontroll, hon var då 72cm lång och vägde 8220 lång och ståtlig liten tös sen har hon ju sagt både mamma och pappa Är vanligt att barn bli sjuka så fort de börjar förskola/skola, de får krya på sig! Vad har du för dig idag då?
    här har vi fart runt hela staden idag.sen så har jag målat mycket.grannen satte väll frukosten i halsen när hon såg mig måla kl 8 i morseGlad

bra att du trivs med brösten.du är ju lika mycket kvinna även om du inte har bröst.då får du köpa dig en riktigt fin bikini/baddräkt nästa sommar om du har hunnit få nya bröstGlad
    Fru T skrev 2008-08-23 11:39:08 följande:
    vakna för en stund sen å kände att nuuuu j*klar kommer mensen, men ikke... Ja bir inte klok *SUCK*Kräftskiva ikväll jehoooo jag älskar kräftåt å nåde den som rör mina
    kräftor är så gott.men maken hatar det.så här blir det inga kräftorGråter
    Mammatill4a skrev 2008-08-23 12:15:44 följande:
    i denna tråd så finns de massa ögon som inte vill att vi ska ha trevligt.. thats life lixom
    jepp
    Marayah skrev 2008-08-23 16:40:22 följande:
    Men e de större än de vi har nu?? Isf kanske vi e intresserade.
    hoppas ni har haft en bra dag
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-23 10:50:13 följande:
    ciccielv: jag trivs jättebra i dem, känns som jag har riktiga bröst ska bli så skönt att få riktiga nästa år, då kan jag välja hur de ska se ut och vilken storlek jag vill ha, kan inte bli bättre Nathalie mår toppenbra hon växer och frodas vi var på bvc förra veckan på 7½månadskontroll, hon var då 72cm lång och vägde 8220 lång och ståtlig liten tös sen har hon ju sagt både mamma och pappa Är vanligt att barn bli sjuka så fort de börjar förskola/skola, de får krya på sig! Vad har du för dig idag då?
    det är vanligt att barn blir sjuka vid inskolningen varje termin.min son var jämt sjuk  de första åren.tyvärr klarar jag inte av dagismiljöer pga all smitta som ungarna har.

oj vad stor lilla N har blivit.snart är hon ett år.Glad
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-23 21:45:03 följande:
    SÅ då har man varit iväg hela dagen. Bidde inget loppis här, däremot har man varit hos svärmor och hälsat på (i Rimforsa). Sedan åkte vi en sväng till Hallsta ängar och strosade runt och fotograferade. Mötte ett ekipage med brudpar på vägen dit (trevligt!). De hade släppt ut fåren på ängarna så Molly roade sig med att peka och säga BÄ BÄ.. och springa efter dem. Så roligt!Vad har ni andra hittat på här i tråden då?
    här har man fart runt hela stan och låtit grannen sätta frukosten i halsen.nä skämt åt sido.grannen fick nog mer chocken när hon såg mig måla kl 8 i morseGlad
    vi har kollat tapeter och färger till andra rum oxå.sen har vi vart på loppisen,hjärta till hjärta och så har jag målat en massa idag.
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-23 21:49:26 följande:
    Nej, det var sista dagen idag i Norrköping, det har hållt på sen i onsdags.Ja, det fanns tre karuseller som var anpassade för Leos ålder i alla fall (eller 4, men det var en som han inte ville åka).Jag hänger gärna med på fika!
    attans jag trodde den slutade imorrn.
    vi kanske kan ta en fika på ikano eller valla gård i veckan.jag kan efter kl 14 om det är valla annars kan jag runt 17 på ikano.

vi kan kolla villka fler som kan komma,sen så kan vi inboxa varandra tid o plats
  • ciccielv

nu ska jag ta o måla igen.ni får ha en bra kväll.vi får ta inboxvarianten ang fikat.

• ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-23 22:11:15 följande:
    Samma här med Marko.. Vilka dagar går leo?
    tänk om man hade körkort.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-23 22:07:05 följande:
    Jag kan nog fika när som helst i stort sett..men skönast vore ju om det blev när Leo är på dagis eller efter 17 så kan sambon ta barnen.
    dinana skrev 2008-08-23 22:07:34 följande:
    jag kan vilket som... men om man går till valla så skall man ha med eget fika eller? finns väl inget café där? eller? sen är ju frågan hur man tar sig dit snabbast, gå eller ta buss? *hihi*

det går nog snabbare att gå till valla än att byta buss.

tider och dag får vi nog ta per inbox.det är väll bättre?

Svar på tråden Linköping, någon? del 2