Inlägg från: ciccielv |Visa alla inlägg
  • ciccielv

Linköping, någon? del 2

abcde skrev 2008-08-15 22:01:43 följande:

välkommen hit

vad lugnt det är i tråden.här är man så jädrans arg!

comhem är inte kloka!nu har vi vart utan tlf i snart tre dygn!de svarar inte mailen(4st) som man skickar dem.inget står det om driftfel på deras sida.i mitt sista mail fick de en rejäl utskällning.tv kanalerna har störningar sen igår.så nu kan vi varken ringa eller ta emot samtal alls

com hem suger.nu har jag fått nog av deras skitservice.betalt ska de ha trots att det inte funkar.Skrikandesalltid krångel med comhem

på köpet har jag förmodligen influensa,har feber svårt illamående o huvudvärk

denna helg är verkligen åt skogen.

hoppas ni andra har haft en bra helg.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-16 23:01:07 följande:
    fy vad jobbigt... jag är glad att jag har bredbandsbolaget här på allt... ja inte teven, men där har ju comhem varit okej (ingår i hyran). kollar aldrig på teve ändå.såg att du fått upp dynorna nu på köp och sälj. söta.. jag skulle vilja ha en dyna, men jag vet inte i så fall vilket mönster jag skulla vilja ha till vagnen. älskar min kodyna, men det kan ju vara bra att ha någon att byta med när man tröttnat... vad passar till en cerisevagn? (den jag har har ju komönster på ena sidan och svart fleece på andra).
    nu har jag mailat comhem för 5e gången.de vägrar svara eller fixa till problemet!så imorrn får jag åka till mina föräldrar o låna tlf så jag kan ringa och skälla ut comhem igen.de krånglar jämt.igår försökte jag öppna ett konto på bredbandsbolaget men då funkade inte deras sida.

till rosa vagn funkar ju blommigt tyg,mönstrat tyg.jag ska sy upp en blommig UJ dyna imorrn om febern har gett sig

mår ännu illa o har feber samt mensen som kommer när som helst.

imorrn får man fullt upp barnen börjar dagis och skola.sen ska vi in till stan och shoppa loss lite när maken kommer hem.

blev det nått fredagsfika?

vart har alla tagit vägen?

mammatill4a

jag måste sy två sömmar på din klädsel!jag kom på det idag att jag har glömt att sy två sömmar på din dyna.
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-17 14:16:38 följande:
    Jannovich: hihi, tack för den fina sången *krama tillbaka* Vi ses snart JennyoPatrik: Tack
    grattis
    dinana skrev 2008-08-17 10:32:28 följande:
    usch, inget kul med telefonproblemn. vi hade problem ett tag men det berodde på att målaren hade dragit sönder sladden när han tapetserade om här. men nu verkar det funka utan problem. detsamma gäller även routern. hade vi massa problem med, men sen vi bytte så funkar allt perfekt.blommigt är fint, eller det beror ju lite på färg och mönster. önskar jag kunde hitta lite kul tyger när man går på loppis, men hittar aldrig något som jag gillar. helst skulle det vara typ svart och vitt, eller brunt och vitt

jag kan maila över bild på det blommiga tyget.om man vill fynda tyger så är det myrorna i norrköping som man ska gå till.där finns det så mycket tyger o gardiner som man kan fynda.

du kan haka med när vi ska dit framöver,ev ska jag dit nästa lördag.

här mår man lite bättre idag.tyvärr missade jag madonnas konsert vid midnattLedsenpga febern som gjorde att jag däckade.

idag har man sytt ännu en retro babyfilt.imorrn blir det stan en snabbsväng och köpa sytilbehör och sy upp allt som ligger redo för symaskinen

• ciccielv

dinana detta tyg har jag hemma.

• ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-17 18:34:20 följande:
    Idag har vi varit i Loftahammar o firat min mormor som fyllde 80 år. Vi var ute på deras sjökrog o åt god mat, det var jag, barnen, sambon, min mamma, min ena kusin o hennes dotter o sambo o min moster o hennes man. Det var jättetrevligt, men fy vilket väder! Det är såå kallt!Nu blir det mys i soffan med filt o sambo (så fort han har nattat Leo, Vincent sover redan, somnade i bilen så vi ska bara lyfta över honom till sängen).
    ja nu börjar det bli kyligt ute.sommaren blev inte lång i år
    Apipoulai skrev 2008-08-17 23:15:57 följande:
    Ja, nåt knas är det med famljeliv.se.De har kanske fått en fnurra på tråden. ;)
    jag lyckades komma in i några minuter igår på FL.när det är dåligt väder så funkar FL nästan aldrig
    Skorpan08 skrev 2008-08-18 08:04:55 följande:
    Vilket skitväder det ska vara jämt numera!!! Jag vill ha värme och sol.
    ja nån sol verkar det inte bli på länge

vad ska ni andra hitta på idag?jag o barnen ska ev in till stan vid 12 snåret.har sett så mycket snygga barnkläder ur höstkollektionerna och så har man flera rabattkuponger oxå.
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-18 11:25:00 följande:
    Vi har varit iväg på dagis en sväng (4:e dagen idag). Det var mycket barn och väldigt stökigt annars så verkade Molly trivas bra idag. Hon håller sig för sig själv, men det är ju bra. Och hon är inte så beroende av mig utan klänger lika gärna på de andra vuxna istället (stackars de andra föräldrarna som blev väldigt paffa när Molly stod och drog dem i byxbenen och ville komma upp) *HAHA*Väntar på att mitt regnskydd till vagnen skall komma med posten. Skulle ha kommit förra veckan så nu är man väldigt otålig. Hoppas det passar nu annars börjar jag nog gråta en skvätt. Sen får man ju ta en tur runt lite och kika. Måste köpa lite mjölk osv.Någon mer barnvagns-styling-fetisch här?

jag har klätt om en del vagnar genom åren.mest sulky.

• ciccielv
    Marayah skrev 2008-08-18 15:41:13 följande:
    Hej hopp.. Nu har man vart en tur ute på Ikano o kikat. Har handlat massa kläder på rea till min lille plutt. Tjänade ca 300 kr bara på kläderna. sen köpte ja en rätt så stor pool på Rusta för 20 kr. O där gick 500 kr bara vips, men lika gla e ja för de då de lika gärna kunde gått minst 300 till om ja inte fyndat. Nu ska ja slänga in en stek i ugnen och sen så ska de dammsugas.
    här har man oxå fyndat idag.det blev en ny digitalkamera och en mobil.kläder ska köpas i helgen när man har mer tid att kolla i butikerna.hoppas allt är bra med er

mammatill4a

kunde jag sy de sömmarna som jag hade glömt?tack så mycket för hjälpen idag.nån hade lyckats flytta på sladdarna i modemet.
    dinana skrev 2008-08-18 16:54:37 följande:
    Har köpt ett nytt regnskydd till min vagn... så stolt! Hoppas på att det kommer regna mycket i höst =P
    de regnskydden är superfina men mycket dyra.men snygga regskydd är ju alltid kul att ha då det är ett viktigt vagntillbehör
  • ciccielv

äntligen har solen kommit igen.vart är alla?det skrivs ju knappt något längre i tråden.

MammaTillEKNS skrev 2008-08-19 07:27:13 följande:
    Apipoulai: Tack så mycket och tack så jättemycket för den fina presenten! Hälsa din karl och tacka också! Allt bra med er? När blir det fest då?
    hoppas allt är bra med er.här blev man frisk snabbt igen villket är skönt.är det nån som vill ta en fika i helgen(söndag)?
  • ciccielv

är det fler som plötsligt har börjat få upp en massa reklam,medans ni skriver på FL?
    de senaste dagarna kommer det reklam så fort man ska lägga in smilegubbar på FL.

• ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-08-19 09:05:02 följande:
    Det blir toppen vet du, säger till henne om de , Ciccielv:Bara du kommer över och hämtar den Men du får allt knopa bort den sj;-p , blir så himla svettigt varm av de Nej du ja får inte upp nåt reklam akrigt, men kors i tyaket kom ja in på en gång idag klart man ska hjälpa sina vänner..

äntligen är du i tråden igen.givetvis så kan jag ta bort klädseln själv.min dator har betett sig jättekonstigt de sista dagarna,mest på FL

såg du hur lillan såg ut?tur att det inte blev större skada.hon menade bara väl och ville gå ut före mig,men tokigt blev det.men vi klandrar henne inte.hon kunde inte veta vad som skulle ske.

du får gratta din gubbe som har namnsdag idag

matilda hade rena raseriutbrottet här igår.skolan var inte som hon hade tänkt sig.fröknarna hade varit elaka mot alla barn.alla skulle sitta helt still,de fick inte tittat bort utan skulle kolla på bara fröknarna.vi fick förklara att fröknarna inte menar illa utan vill lära barnen villka regler som gäller i skolan.matilda ville tillbaka till sexårs sa hon igår.och vi sa att skolan inte är som sexårs.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2