Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Linköping, någon? del 2

Phu, här har vi fått lite gjort idag. Varit iväg till tippen med ett lass, trädgården är trimmad, gräset klippt, jag har bärt in och staplat ved och sambon har sågat ned träd. Sen har vi hunnit städa av inne också nu under kvällen efter att barnen hade gått och lagt sig. Tänkte vi skulle slippa städa så mkt imorron och se om vi kan hitta på nåt skoj istället.
    Liam har kört omkring med sin fyrhjuling nu under kvällen för fullt i trädgården, tog en paus för han ville hjälpa mig bära in ved men sen var det full fart igen. Han har plockat vinbär också som han vill att jag ska baka en kaka med imorron så jag får väl skicka ut honom efter lite mer imorron så får jag slänga ihop en.

Nu är det sängen som väntar, får besök imorron bitti så det är väl bäst att man är vaken då

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84

dinana - mysigt med kattungar Här har vi haft en kull i år och här blir det inga fler katter heller just nu, har 9 st Men vi har aldrig haft några problem att få våra kattungar sålda och då har vi ändå tagit bra betalt för dem.

Här ska jag ta en svängom med snabeldraken nu och moppen

• Maria84

Vi fick våran suflett bytt på Lucas vagn på BBP, inga problem alls. Och vi köpte den i juli förra året och började ju inte använda den förrän i januari och gick in till dem i feb för att vi såg då att den var trasig i tyget i sufletten, de hade sytt sömmen för nära kanten. Men det var inga problem, de beställde en ny direkt. Sen tog det sin tid innan vi fick den för den hade lång väg att åka

• Maria84

Både Babyland och BBP är bra i Norrköping tycker jag, trevlig personal på båda ställen

• Maria84

Phu så varmt, men man ska väl inte klaga
    Här har vi klippt fåren och klippt lite mer gräs hittills. Min pappa har varit här och hjälpt till med fåren och så hade vi annat besök imorse. Så vi har hunnit med en del. Men nu försöker vi komma på hur vi ska pussla ihop resten av idag och imorron för att hinna med det vi ska innan fredag.

Nu tänker jag sätta mig under värmefläkten och dra på kyyyla så man får lite svalka

• Maria84

Som mammatill4a säger så ska man inte ge vatten om man helammar, och då har de inget behov av vatten heller eftersom de får i sig tillräckligt med vätska genom mjölken.
    Sen däremot när man börjar ge lite smakportioner och så kan man ge vatten för de dricker sig inte mätta på vattnet..

Här har vi fått lite mer gjort. Har tvättat flera maskiner, pysslat i trädgården i värmen pust, bakat en chokladkaka och håller på med vaniljkrokar nu, så fort den här plåten är färdig ska vi ta och knalla ut igen Slänger förmodligen ut lite bilder från dagen i bloggen senare ikväll om jag hinner.

• Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-23 19:11:36 följande:
    Åhh ja hade rätt trodde la de med...Åh små kakor så gott, jag kommer här får man äta upp sig i helgen på kakor och bullar som mormor skulle baka till vi kommer ner..
     Ska väl se till att ha lite kakor när ni kommer och hälsar på Eller så får jag ta med mig om vi kommer in till er först
  • Maria84

Halloj tjejer!

Här ska vi strax ta oss lite frukost, får besök om nån timme ungefär. Ska bli så kul!
    En gammal och nära kompis som kommer hit med sin yngsta son, den lite äldre skulle följa med sin pappa och segla. Men vi har massor att prata om, vi har knappt hunnit prata nåt om våra förlossningar på smågrabbarna och inte så mkt däremellan heller. Så det ska bli så kul!
    Sen i em bär det iväg till stan för att fixa ett presentkort på Ikea till syrran som fyller idag, ska upp och fira henne imorron.

Fick mera gjort igår sen, knallade ut på kvällen och rensade ur Liams stora sandlåda då det verkligen behövdes med allt ogräs som fanns där, gårdsplanen är trimmad och så hann vi med lite till. Kan säga att det var skönt att komma in och slänga sig i soffan en liten stund innan det var dags att natta barn.

• Maria84

Varmt, varmt, varmt Man smälter snart bort
    Lucas gillar inte denna värme, inte jag heller visserligen, kan väl vara lite lagom

Hade supertrevligt idag med kompisen som blev kvar i flera timmar Mkt att prata om Måste ses snart igen bara så jag får träffa den större grabben också lite mer.
    Efter att hon hade åkt hem drog vi till stan för att köpa presentkortet, inte ett dugg varmt i bilen eller så. Försöker få Lucas att sova en liten stund här men värmen gör att han har väldigt svårt att somna utan bara ligga och vrider på sig.
    Han har förresten börjat få en tand nu, äntligen! Idag när jag kände så känns det en liten vass kant så nu är den verkligen på g Sen har han övat massor idag på att stå i krypställning och nu orkar han hålla sig uppe så ett bra tag. Nu är det bara att vänta på resten att han kommer på hur man kommer framåt också
    I nuläget ställer han sig i krypställning och sen tar han spjärn med fötterna så han åker framåt.

Sambon och Liam är iväg igen, är iväg och köper ett nytt 5.1 system till tv:n, det vi har sen innan vill inte riktigt samarbeta med tv:n. Så jag vet ju vad sambon kommer att pyssla med ikväll.

• Maria84

Mammatill4a - han har övat ett tag nu får se när han kommer på hur man ska göra
    Här somnade Lucas i ca 20 min sen vaknade han igen så det är dags att underhålla honom lite. J och L är inte hemma ännu så det är inga barn som kommit till sängs här ännu Fast det är en liten stund kvar iofs till läggningsdag.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2