Linköping, någon? del 2
Sådär, nu har jag beställt från Oriflame, perioden går ut om en timme. Men nu kan vi slänga oss iväg till bvc ![]()
Sådär, nu har jag beställt från Oriflame, perioden går ut om en timme. Men nu kan vi slänga oss iväg till bvc ![]()
Lucas vägde 7660g och var 66cm idag. Så han följer sin kurva fint. Så han har gått upp 660g och växt 2 cm på en månad.
Nu ikväll har vi haft mina föräldrar på middag här, alltid lika trevligt.
Här väntar vi på att killen från Elektrolux ska komma, borde komma när som helst nu, och se vad han ger våran torktumlare för dom.
Sen bär det av till Norrköping som det ser ut som just nu och till Busfabriken där med min lillsyrra och hennes kille. Så de får sig lite motion de också ![]()
Jädrar vilket väder jag vaknade till inatt. Det blekade och knallade mest samtidigt och rakt över huset så det skallrade i rutorna! Vi har inte åskrädda hundar annars men nu blev till och med de lite oroliga. Fick springa ut och dra ur dator och telejack och allt, trodde inte att routern skulle klara sig men det funkar ju
Och solen visar sig idag med, skönt det bara det inte blir så där jädrans varmt. Hoppas på bra väder på söndag för i så fall bär det av till ALV.
Se vad man ska hitta på idag, ev en sväng till mina föräldrar om de ska vara hemma och åker vi dit blir det en sväng till Marias hus också och se vad jag kan hitta för mina presentkort där, eller ja inte ett dugg svårt att hitta nåt för allt är fint men svårt att bestämma sig för vad man vill ha just då ![]()
Blir ingen tripp till mina föräldrar idag, blir imorron eller på söndag, lite beroende på när vi åker till ALV, vädret som styr det.
Så idag får det bli att pyssla här hemma lite, behöver städa och tvätta lite.
Liam vill baka så nåt sånt blir det väl också.
Hoppas att ni får det riktigt trevligt ikväll!
Här har jag inte en aning om vad det blir till kvällen. Inget bra som går på tv och inget annat hemma att kolla på.
Sitter och klurar på vad jag ska hitta på till middag just nu, sambon har ju inflammation i käken och får inte tugga nåt, och gör han det så får han jätteont sen. Så det finns ju liksom inte så mkt att välja på, har inte riktigt orken till att laga mat heller för den delen. Kanske skulle göra omelett och äta kräm till, var länge sen.
Tur att de öppnar på det stället i stan som han ska till, har ju tid men inte förrän i september så nu ska de skynda på det eftersom han gått och haft så ont så länge och knaprar smärtstillande och pencillin.
Vi har precis upptäckt en vattenskada igen här hemma, under diskbänken.
I veckan så märkte vi att golvet har ställt sig upp lite i två av skarvarna i köket och det skulle kollas efter semestern, men så idag så kikade vi lite närmare på det och kollade in under diskbänken längst in och det har runnit massor av vatten där! Så väggskivorna är förstörda, skåpet är förstört och golvet framför är förstört. Sen hur mkt mer det är återstår att se när allt plockas bort vilket inte blir förrän om en vecka. Och vattnet står och rinner under utan att vi använder nåt vatten, en koppling i slangarna in som har spruckit. Så en kille från Comfort är på väg ut nu, efter sisådär hundra samtal innan man hittade nån då den som har jouren har telefonen avstängd! Så nu ska vi få slut på rinnande vatten ialla fall, så imorron blir det samtal till försäkringsbolaget. Tycker inte vi gör annat än ringer dit.
Jättekul, precis vad jag önskade mig det här.. suck.
LoVM - jag kommer gärna på med&I party om jag kan den dagen, är lite uppbokad nu under augusti men kan jag så kommer jag
Vad konstigt det kändes när solen sken idag, trodde man skulle vakna upp till regn som vanligt. Och så typiskt att det ska vara fint väder just idag, hade ju varit ypperligt att åka till ALV idag men det går inte för de ska ha möte här vid 10 och sen blir det ju för sent att åka. Kanske blir en sväng till Norrköping istället för att köpa två mobiler.
Här får vi besök av lillsyrran och hennes kille idag. Var hos dem igår och i parken i Norrköping. Var och kollade på två telefoner hos ett par som de hade ute på blocket men det var ju bara skrot när vi väl hade köpt dem, för den ena hade de limmat själva simkortshållaren på och det ena med det andra och den andra hade enbart engelsk eller tre andra konstiga språk som val och fungerade lite som den ville så vi åkte tillbaka med dem. Gissa om de blev sura! Men inte fan tänker jag slänga ut 900:- på skit.
Så nu har vi beställt två telefoner från netonnet istället så de kommer väl i dagarna här.
Imorron kommer Vått & Torrt så då får vi se hur pass stor vattenskadan är, hoppas ju på att den inte har gått in i väggen till allrummet utan att den bara har hållt sig just vid det skåpet.
Förresten, nån här som vet var man kan köpa skyddsänglar i stan??
Har ju funnits i Åtvid för länge sen men inte längre tyvärr.