Linköping, någon? del 2
Här började vi morronen kl 7 med att hämta hem hingsten från grannarna, han hade rymt ut inatt till de stona. Vårat shettissto gick och skrek i hagen så jag förstod att han hade stuckit. Så nu har vi fått tag i en bra och prisvärd veterinär i stan som ska komma ut och kastrera honom i september. Skulle ju ha kastrerat honom i Finspång i vår men nu jäklar ska det knipsas. Fick samma pris av denna veterinär som den i Finspång och det gör en jädra skillnad, distriktsveterinären ska ju ha nästan 5000:- för det annars. I Finspång skulle vi betalat 1200 ungefär och den här hade egentligen högre pris men vi fick det för 1250 så jag är nöjd. Han var så trevlig och samarbetsvillig
Ingen av oss som var direkt pigg imorse. Syrran och hennes kille åkte hem vid 1 inatt, blev kvar lite längre än tänkt
Sambon och syrrans kille fick för sig på em att de skulle montera in ljud i bilen som de lånar av min pappa, så vi åkte till stan allihopa och handlade högtalare, stereo och grejer. Så de var klara kl 1 ungefär med att koppla klart allt billjud. Så de var här från 11 på fm
Så vi kom inte i säng förrän klockan var halv 3.
Lucas fortsätter med sina krypframsteg. Igår kröp han på mera, blir myrkryp men det går framåt
Och han är riktigt envis.
Nu är Vått & Torrt här så nu får vi se vad det blir för dom på vattenskadan. Håll tummarna för att vi inte behöver lufttorka i en vecka!