Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Linköping, någon? del 2

Här började vi morronen kl 7 med att hämta hem hingsten från grannarna, han hade rymt ut inatt till de stona. Vårat shettissto gick och skrek i hagen så jag förstod att han hade stuckit. Så nu har vi fått tag i en bra och prisvärd veterinär i stan som ska komma ut och kastrera honom i september. Skulle ju ha kastrerat honom i Finspång i vår men nu jäklar ska det knipsas. Fick samma pris av denna veterinär som den i Finspång och det gör en jädra skillnad, distriktsveterinären ska ju ha nästan 5000:- för det annars. I Finspång skulle vi betalat 1200 ungefär och den här hade egentligen högre pris men vi fick det för 1250 så jag är nöjd. Han var så trevlig och samarbetsvillig

Ingen av oss som var direkt pigg imorse. Syrran och hennes kille åkte hem vid 1 inatt, blev kvar lite längre än tänkt Sambon och syrrans kille fick för sig på em att de skulle montera in ljud i bilen som de lånar av min pappa, så vi åkte till stan allihopa och handlade högtalare, stereo och grejer. Så de var klara kl 1 ungefär med att koppla klart allt billjud. Så de var här från 11 på fm Så vi kom inte i säng förrän klockan var halv 3.

Lucas fortsätter med sina krypframsteg. Igår kröp han på mera, blir myrkryp men det går framåt Och han är riktigt envis.

Nu är Vått & Torrt här så nu får vi se vad det blir för dom på vattenskadan. Håll tummarna för att vi inte behöver lufttorka i en vecka!

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84

Fan rent ut sagt.. Vi får riva ut hela köket, vattnet har gått ned till trossbotten så vi får riva upp allt golv i hela köket. Så det här kommer säkerligen att bli skoj, kommer vara utan kök i flera veckor. SUCK!

• Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-08-13 09:44:44 följande:
    maria84: gud vilken kul morron ni haft Vad duktig lille lucas har blivit, här håller man på och kikar runt bland olika bussar mm snart dags att behöva införskaffa det hihi
     Ja visst har vi. Och nu är jag mindre glad kan jag säga efter Vått & Torrts besked.
     Bussar är trevligt Vi har ju en gammal folkabuss som vi ska göra ordning och ha om somrarna tills vidare. Inte så vidare ny och elegant men attans vad rymlig Bra när man har barn och hund, för nu kan vi ju aldrig ta med hundarna när barnvagnen måste med.
  • Maria84

Får riva upp väggen också in till allrummet så det kommer bli rörigt värre det här. det har inte tagit sig in i golvet i allrummet men i själva väggen mellan.

Jag kommer bli galen på det här!

• Maria84
    Skorpan08 skrev 2008-08-13 10:02:22 följande:
    Så tråkigt! Då blir det till att grilla, tur det är "sommar".
     Inget vidare väder för grillning heller. Plus att sambon inte får äta nåt sånt just nu för inflammation i käken..
  • Maria84

Mammatill4a - Ska ringa försäkringsbolaget idag och se vad de säger, hur snart hantverkarna kan börja och så.. Vi kommer väl riva ut det själva förmodligen för att det ska gå fortare, och bli billigare. Blir ju avdrag för det.
    Den här bussen har vi fått, är bara ett fel på den och vi vet vad så det är bara det som ska åtgärdas. Sen kanske att den ska snyggas till lite då   
    Fast det kommer nog bli en annan buss här senare. 

• Maria84
    Skorpan08 skrev 2008-08-13 10:13:34 följande:
    Så jobbigt för er. Det är både jobbigt och dyrt med fuktskador.
     Fördelen är ju att det går på försäkringen. Men så jädra trist att vi måste riva ut ALLT och att det kommer ta sån tid. Som sagt, jag kommer bli galen utan ett kök!
  • Maria84

Visst var det nån här som hade ute ett företag för att ta bort getingar?? Vad hette företaget?
    Vi har invasion av getingar här just nu, vi vet om två getingbillor men inget tar ju kål på dem. Nu ikväll när det är mörkt ska vi på med diesel och se om det gör nån nytta. 
    Nånstans kommer de in också, trots att det är stängt överallt. Och de är överallt! På golvet, i sängarna, i fönstren osv.. Livrädd att nån av barnen ska bli stucken, inte så roligt om jag och sambon blir det heller visserligen eftersom vi är överkänsliga mot dem. 
    Och Anticimex kommer inte förrän nästa vecka på torsdag, och innan dess lär nån av oss ha blivit stucken. De skulle höra av sig om de fick nåt återbud men det är ju knappast troligt. Snart kan vi varken vara inne eller ute, ute är inte att tänka på för det kommer massor av getingar direkt.  

• Maria84

Här ska vi slänga oss iväg till ALV nu, håll tummarna för att regnet håller sig borta. Men enligt alla väderpronoser så ska det vara uppehåll idag.

• Maria84

Vi hade det jättebra på ALV igår, tur med vädret, dock så kryllade det av getingar i hela parken så jag är glad att vi klara oss från stick. Varken jag eller sambon tål dem speciellt bra så..
    Finns bilder i galleriet för de som vill.. Under sommar 2008..

Svar på tråden Linköping, någon? del 2