Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Linköping, någon? del 2

Här har Liam och jag precis gått ur poolen, han började frysa nu stackarn Mamma är lite kaller hon med nu
    Mulnade på här och kom några regnstänk när vi gick in men det var visst det enda som kom, jag som hade hoppats på en regnskur.
    Lucas har suttit i vagnen och kollat på när jag och Liam badat.

"Plåstrat" om Wille också, ena fåret, han har ett hål rätt in en liten bit från svanskotan, fick se det imorse och flugj*vlarna har redan lagt ägg i det. Så det blev till att tvätta rent noga och sen ha på sårplast. Tur att man har snälla får som tillåter att man gör ungefär vad som helst med dem

Funderar på att ställa mig och baka lite, allt fikabröd är slut, igen, så det behöver fyllas på. Affären har vi inte kommit iväg till ännu heller så det måste ju göras också, nån gång

LoVM - vad skönt att det funkar så bra med smakisarna! Underlättar ju massor

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84

Här blir det en sväng till stan tror jag med familjen, ska se om vi kan hitta några nya kläder till konfirmationen imorron eller om man får ta nåt som man redan har.
    Kollade här i Åtvid igår men nja, inte mkt som föll i smaken.

Sen blir det till att byta bil på vägen hem, ska låna svärisarnas ena bil som har AC med tanke på att vi ska åka långt imorron. Har en känsla av att det inte kommer bli en så rolig färd med tanke på att vi åker tidigt på morronen och Lucas kommer bli galen av att inte få röra på sig säkerligen.

Uppdaterat bloggen nu på morronen med en Lucasrapport, händer mkt i lillemans liv just nu

• Maria84

Håller på och fixar inför resan imorron, stryker skjortor och har mig. Måste kolla allt som ska med också så vi inte glömmer något. Åker vid 7 imorron så det kommer inte finnas så mkt tid till att fixa en massa annat då. Hoppas på att bilresan går bra med Lucas, tar ju nästan 3½ timme att åka och det blir under hans "vakna" tid så att säga, då han vanligtvis brukar leka för fullt och nu måste han sitta fastspänd i bilen så jag tror inte det blir så populärt.

Var ju till stan idag men hittade inget till mig, sambon däremot köpte 2 par byxor, 1 skjorta och 1 tröja på H&M. Sen köpte vi varsina byxor här i Åtvid på vägen hem, till morrondagen om nu vädret håller i sig. De pratar ju om regn och åska men vi får se.

• Maria84

Resan igår gick bra, var sista timmen både dit och hem som Lucas var lite kinkig men det löste sig Annars skötte sig både grabbarna galant
    Men det var två glada barn som kom hem här, för de var såå glada över att kunna leka. Så de satt på golvet och lekte ett tag innan det var sängdags. Men båda slocknade gott sen trots att de sovit i bilen båda två.

Idag är det mest fixardag, håller på och plockar in tvätt och har mig. Ska väl iväg sen och lämna tillbaka bilen, får se om vi åker allihop eller bara sambon. Beror lite på om vi ska göra nåt mer eller inte.

• Maria84

Lucas har haft en kinkdag idag, klart han ska ha det just den dagen som mamma har riktigt ont, det slår aldrig fel.
    Snart dags att krypa i säng, behövs för jag är så trött och har ont så det ska bli skönt att lägga sig.

Vad ska ni hitta på i veckan då?
    Här blir det bvc på tisdag, nkpg på torsdag förmodligen, mina föräldrar en dag och sen är väl Skänninge marken denna vecka väl, så då blir det nog en tripp dit också. Sen till helgen blir det förmodligen ALV om vädret tillåter.

• Maria84

Här har vi varit igång sen kl 6 imorse, Lucas vaknade men somnade om igen. Jag knallade upp istället eftersom hovslagarna skulle komma vid kvart över 7. Så han har varit här och gjort småhästarna plus masserat gammelskrutta. Så nu är han och sambon uppe hos de stora hästarna och verkar dom.
    Lucas verkar vara på bättre humör idag än så länge ialla fall. Vaknade för en liten stund sen och sitter och leker på golvet med storebror. Känns dock lite varm så det blir till att ta febern på honom sen.
    Se vad man ska hitta på för nåt idag. Behöver baka matbröd men vet inte om jag vågar mig på det idag när ryggen bråkar.

• Maria84
    dinana skrev 2008-08-04 09:38:56 följande:
    Oh hästar! Dottern älskar hästar.. vart bor ni någonstans? Hon skulle säkert tycka det vore jättekul om man kunde få provrida... *ler* ...och läskigt så klart!
    Vi bor utanför Åtvidaberg.
  • Maria84
    PojkMaffia skrev 2008-08-04 10:25:05 följande:
    måstebara skryta över mig självsen januari har jag gått ned 19 kg har förlorat 123 cm över kroppen är sjukt stolt över mig själv, bara 8 kg kvar nu till målvikten!!!
     Hejja hejja! Vad duktig du är!! Vad har du gjort för att lyckas så bra ?
    Nämligen en till som behöver gå ned i vikt.
  • Maria84

Jag gick ju ned lite mer än 10 kg innan Lucas blev till, motivationen var ganska stark då eftersom det kunde underlätta att bli med barn. Nog för att jag blev gravid innan med men de ville ju inte stanna kvar och frustrationen var stor.
    Nu ligger jag några kg under inskrivningsvikten, gick ju inte upp så mkt under graviditeten denna gång men har alldeles för många kg ändå.

Äter inte större mängder mat, rör på mig mkt, dragit ned massor på sötsaker och sånt men unnar mig om det är nåt men vågen står still än så länge, har gjort det ett tag nu. Ska ta och mäta med måttband också, har inte gjort det sen strax innan Lucas blev till, glömt bort det även om man kan se skillnad där kanske även om vågen inte visar nåt.

• Maria84

Här ska vi till bvc om ett tag, ska bli intressant att se hur mkt han har växt sen sist, är en månad sen vi var där.
    Lucas och jag gick upp vid 6 så jag har hunnit med en del sen dess.. Sitter och kollar efter lite mönster att sy efter men inte lätt att hitta på nätet, ciccielv, du kanske har några tips?

Svar på tråden Linköping, någon? del 2