Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Linköping, någon? del 2

Mammatill4a skrev 2008-07-24 19:28:11 följande:
    ok, när brukar dina sova då? vi har läggning mellan 19.00-20.00 ,men barnen var så trötta idag efter all denna värme så alla fick lägga sig samtidigt och de var inget tras och eftersom vi ska åka runt 8 imorgon bitti så vill vi ha snälla barn tills dess..
     Nu när det är sommar brukar Liam gå och lägga sig vid 20-21 ungefär, beror lite på.
     Lucas lägger sig inte förrän vid 21.30, håller på och minskar ned hans tid lite smått.
    Om man ändå hade trötta barn, eller ja Lucas är ju inga problem men Liam kör man inte slut på i första taget.
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 20:50:40 följande:
    De låter som ni haft en toppen dag, sj längtar ja till imorgon ska bara sitta och glassa i helgen i skuggan ja lite sol men tål den inte för mkt..barnen kan ju leka fritt och göra nästan vad de vill på gården eftersom det är staket om hela för mormor och morfar har ju 4 st hundar (små)  som barnen älskar..Ja nån vän är de ju inte längre efter vad ja hittade i hennes blogg igår.. men orkar inte bråka, haft en del sammandragningar idag, inte onda men som känts iallafall och de brukar ja inte göra i första taget, så ska bodde koppla bort den så kallade vännen och svägerskan i helgen och bara tänka på mig sj och barnen då förstås
     Det tycker jag att du gör helt rätt i! Ta det lugnt och bara njuuut nu i helgen!
  • Maria84

Mammatill4a - hojta när ni har tid att leka nästa vecka! Tänkte vi kunde komma in och hitta på nåt Liam leker nog väldigt gärna med Liam

• Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 22:04:19 följande:
    hehe, jobbigt de med,, tycker de är skönt att få barnen i säng på kvällen då får man egen tid och ensamtid med karl..
     Jo det är ju skönt Liam kan man lägga vid 19 men han somnar ändå inte förrän runt 22-23m helt omöjlig ungen!
    Lucas trappar vi ju ned på just nu, han la sig ju vid 22-22.30 tidigare så vi har ju kommit en bit
  • Maria84
    Mammatill4a skrev 2008-07-24 22:10:53 följande:
    hihi mkt spring i benen på er Liam de hör man ju allt, liam somnar för de mesta här förre 20 här med hjälp ab en folkrace film men ser bara 5 min den spver han..
     Vem tror du han är brås på

Nästa lördag kan vi inte Ska iväg till Sala då, Jens lillasyrra konfirmerar sig där då.
  • Maria84

Här ska vi snart ge oss iväg. Ska till syrran som bor utanför Finspång för att fira henne så det blir en heldag däruppe. Inget vidare väder att åka bil i men men. Lite för varmt för min del ändå visserligen, som bäddat för huvudvärk och yrsel.
    Ska ta och packa ned det sista så vi kommer iväg här

• Maria84

Halloj tjejer!
    Fullspäckad dag här idag med. Ska iväg och storhandla alldeles strax, sen hem med matvarorna och få lite i magen, sen ska vi iväg på kalas en snabbis, sen hem och vända för att åka iväg på nästa grej, tackmiddag för alla som jobbade på midsommarfirandet i föreningen. Kalaset blev vi inte bjudna till förrän igår så det är ju lite kort varsel, men sambons familj är alltid likadan.
    Så det är bäst att vi kommer iväg här

• Maria84

Hej tjejer!

Vaaarmt idag med, skönt att ha värmepumpen nu måste jag säga så man kan ställa den på kyla. Så i tvrummet och allrummet är det svalt och skönt.
    Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, är väl enda dagen som vi inte har nåt inplanerat direkt skönt det visserligen! Får besök nån gång under dagen ett litet tag. Får väl se när han tänkt dyka upp så får vi väl se om vi ska hitta på nåt efter det.
    Funderar på att åka och bada men på den badplatsen där vi badar är det nog smockfullt med folk idag med tanke på att det är helg också. Vi har ju inte fått ordning på våran privata badplats ännu och det lär nog inte hinnas med i år heller skulle jag tro.

Ska ta och städa av lite här i huset nu, med en massa djur och barn i huset blir det lätt skitigt när man inte städat på en dag

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-27 09:54:20 följande:
    Vad ni gnäller på värmen Det är ju skönt nu ju! Det var väldigt varmt iförrgår i djurparken fast det fläktade lite så det var ganska skönt ändå.Vincent klarade av värmen bra som vanligt, låg i vagnen o tittade o sov, var bara uppe o åt ibland. Det var en väldigt lyckad dag för oss alla.Igår var vi hos min mormor i Loftahammar, vi åkte en turistbåt till en ö där vi var i några timmar o solade o badade i havet.Mycket uppskattat av Leo o Vincent sov nästan hela tiden.Idag åker vi till Göteborg o imorgon smäller det! ULLARED!!
     Skönt att Vincent klarar värmen bra. Lucas gillar den inte. Han är ju väldigt varm av sig precis som sin bror så det tar mkt på honom. Vi har ju svårt att klä barnen till och med på vintern för att de är så varma av sig. Lucas tycker det är skönt med värmepumpen så han kan få lite svalare men det syns ju sen på elräkningen om inte annat. Men allt för lilleman
    Låter som ni har haft det mysigt! Åh Ullared! Så skoj att åka dit. En annan får allt vänta ett tag, sambon och jag åker i höst/vinter och lämnar barnen hos mormor och morfar.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-27 10:20:11 följande:
    Ja, det ska bli jättekul med Ullared, sist vi var där var för 6 år sen.Men denna månad fick sambon dubbla löner så han fick massa pengar så då tänkte vi passa på att åka dit..man måste ju ha ganska mycket pengar när man åker dit. Kommer väl göra av med minst  4.000 kr. Vi ska köpa vinterkläder o höstkläder o allt sånt.
     Ja man behöver ju ha med sig en del. Kan säga att vi gjorde av med massor förra året när vi var nere, åker alltid en sväng inför julen. Och vi gjorde av med nästna 10.000! Nog för att vi hade extremt mkt med oss hem också, alla julklappar till alla och en massa kläder till Liam och grejer till Lucas osv. Får väl se hur mkt man hinner spara ihop till denna omgång och hur mkt man kommer hem med
Svar på tråden Linköping, någon? del 2