Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

Linköping, någon? del 2

Hemma från mina föräldrar, där vi tillbringat dagen, med väldigt blandade känslor. Min syster var ju där och hon hade kommit "oanmäld" igår för att hon ville prata ut. Hon och hennes sambo har separerat och det har legat i luften ett tag men sen nu har hon fått reda på en massa saker som gjort att hon mår jättedåligt. Hon har gått ned 5 kg på en vecka och det syns verkligen på henne och hur dåligt hon mår av allt. Att de skulle flytta isär hade hon ju förlikat sig med men inte allt det andra som dök upp. 
    Så just nu är jag ledsen, arg och jag vet inte vad. 
    Mkt har hänt och nu har hon köpt ett hus som hon och barnen ska flytta till så snart de får tillträde, skriver på papprena imorron. 
    Lider så med henne även om vi alla vet att detta var det bästa men att se henne så här nedgången och nere.. Gråter Det får mig att må riktigt dåligt. 

Mammatill4a - Grattis Liam på den stora dagen!!

MammatillEKNS - Grattis!

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84

Jag håller på att bli lite smått galen på FL.. Det är sällan som det går att komma in. Och nu så ser jag inte vilka trådar som är nyskrivet i, så fort jag går in under favoriter så hoppar den tillbaka till den 19:e augusti, väldigt irriterande.

• Maria84

Nu när jag skrev det här inlägget så kan jag se vad ni skrivit igår och idag.. Innan så fanns det inget nytt skrivet.. suck.. .

Här mår man pyton även om det är lite bättre.. Började natten till i måndags med värk i magen och sen satte det igång med diarre och kräkningar.. Enda dagen med kräkningar så sen dess är det bara magen som bråkar, får i mig lite om dagarna, aptiten är inte så stor direkt. Varit i kontakt med VC så sambon är inne och lämnar mina prover just nu.
    Vi trodde ju på magsjuka först men det har vi i stort sett uteslutit allihopa nu för det stämmer inte in riktigt.. VC trodde det kunde vara matförgiftning eller så är det magkatarren som bråkar rejält!
    Är helt orkeslös, var ute och hjälpte sambon att öppna en grind i hästhagen igår och jag blev kritvit i ansiktet och höll på att tuppa av, snurrade som tusan.
    Hade ju hoppats på att jag skulle hinna bli bra till på lördag då vi ska på dop och jag ska vara fadder men jag får nog ha ont och vara orkeslös då också. Hoppas på att provsvaren kommer snabbt.

Nu ska jag försöka skumma igenom tråden

• Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:13:04 följande:
    Oj oj, låter inget skoj. Får hoppas att du kryar på dig tills dess. Jag har bara haft liknande symptom en gång och det var när jag var gravid med Arwen och fick utomkveds. Jag svimmade i stort så fort jag försökte ställa mig upp. Hade inte så värst ont, men det var nog så att jag hade skitont fast hjärnan kopplade bort det. Kroppen är allt bra finurlig.
    Att jag är så orkeslös beror nog mer på att jag inte får i mig dricka och mat tillräckligt för att kroppen ska orka med.

Jag har gått ned 5 kg nu sen i söndags kväll, var det försvinner ifrån vette tusan men vågen visar bara mer och mer nedåt nu. Tacksamt visserligen men roligare sätt finns ju!
  • Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:17:50 följande:
    Önskar jag var i din sits... *ler* Vill också gå ner snabbt i vikt
     Ja jag har ju ett antal kg att gå ned så jag är ju inte ledsen för att dessa har försvunnit direkt Tråkigare att inte må bra dock.. Kan inte göra nåt just nu så sambon får vara hemma från jobbet och ta hand om barnen.. Har inte fått doppresent eller födelsedagspresenter inhandlade ännu heller och dopet är på lördag och kalaset på söndag.
  • Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:31:22 följande:
    Ajdå, jamen det är väl inget ni måste ha. De viktigaste är väl att ni blir friska och krya. De får väl nog med presenter ändå. Det är ju knappast så att lille bebis bryr sig om han eller hon får present på rätt dag =)
     Men doppresenterna är inte bara från vår familj utan även från mina systrars så då är det ju lite annat. Och det är bara jag som kan köpa dem så på nåt vis ska jag väl försöka lösa det. Att bebisens storebror inte får fler presenter än de jag köpt bryr han sig inte så mkt om, det kan vi ge senare.
  • Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:50:48 följande:
    Ja då kan det ju så klart vara bra om man kan fixa det på något vis. Men kan inte din sambo skaffa presenten då? Så får du vara hemma med barnen. De är väl så stora nu att de klarar bra på egen hand, eller att de kan hjälpa till hemma.
     Ska ju egentligen ha gerjer från stan men får fixa det här i Åtvid istället. Sambon kan fixa men sen om det blir helt rätt är en annan sak
    Nja så stora är de inte Stora killen klarar sig bra, han är ju 5 men lilleman är ju bara 7 mån.

Hm får inte reda på provsvaren förrän imorron eller på måndag. Är det negativt så imorron, är det positivt så blir det inget förrän måndag då de måste kolla upp vad för bakterie det är.
  • Maria84
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-21 13:50:15 följande:
    Idag är en underbar dag! för idag har nämligen Nathalie sagt både mamma och pappa det känns så himla härligt, går inte ens att beskriva Ni får ha en härlig dag!
     Vilken duktig liten tjeja Är ju så härligt när de kommer igång med pratet..

Här har vi en liten som säger mamama och hehe, vilket i hans fall betyder hej
    Och så kryper han för fullt, trots att det inte går så fort när man tittar så nog fasen är han framme till ställen fortare än vad man tror
  • Maria84

MammatillEKNS - jodå de mår bara bra, full fart på båda två Lucas kryper ju för fullt och ställer sig upp både här och där så man får passa sig lite nu. Måste ta och barnsäkra lite mer här hemma snart plus sätta upp en grind nere i trappen innan han kommer på hur man bär sig åt där.

• Maria84

LoVm - vad skönt att han är så snäll Här har vi en kille som är alldeles för nyfiken för att sova i vagnen när man är iväg, för man kan ju missa en massa saker
    Härligt med shopping också

• Maria84

*Peppar peppar* så mår jag faktiskt lite bättre idag, värker lite i magen fortfarande men inget emot igår, och illamåendet har inte visat sig ännu. Så medicinerna verkar göra lite nytta ialla fall nu.
    Ska väl försöka ta mig till stan sen och inhandla presenterna, får bli att bara gå in och köpa det jag ska och sen ut igen för så mkt krafter har jag inte direkt. Så det får bli ordentlig shopping när fp kommit in istället. Tur att sambon är hemma från jobbet för att ta hand om barnen åt mig så han kan köra mig, för det vette tusan om jag törs ge mig på.
    Se om man hör nåt från VC idag med då.

• Maria84
    dinana skrev 2008-08-22 09:02:03 följande:
    Gud så skönt =) Hoppas det släpper helt till dopet då =) *håller tummarna*
     Tack, det kanske kan behövas Ska försöka peta i mig lite nu, sen ska vi iväg och hämta ut min medicin för de skulle få hem den idag.
  • Maria84

Lillsyrran ringde för en stund sen och undrade om hon och hennes kille kunde komma förbi tills pappa hade jobbat klart så de kunde åka med honom hem. Hon hade tydligen redan slutat skolan för dagen så hon ville komma och avlasta mig lite med ungarna och det tackar man ju inte nej till. Är så orkeslös så det finns inte. Nog för att jag mår bättre på de andra planen men när man mest tuppar av utav att gå upp för trappen så är det ingen höjdare direkt.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2