vampyria2 skrev 2008-07-19 16:12:51 följande:
Men det kan hända mycket de timmarna på festen innan du ska dit och hämmta dem. Sen bara för att det har gått bra för dig och dina syskon betyder inte det att det är ofarligt, måste ju vara smartare att lyssna till forskning och vad de kommer fram till Sen är det faktiskt så att barn som får alkohol hemmi från dricker i större utsträckning annat också, efter som de inte behöver tänka på att vara nyktra när de kommer hem så dricker de mer och då blir deras omdömme sämmre och chansen för att de smakar på sprit från nån anna ökar.
Vi drack inte alls mer bara för vi "fick". Det där är nog väldigt individuellt o skulle jag märka att mina barn inte kunde hantera spriten så skulle dom inte få gå ut heller.
Det är där mitt ansvar som förälder kommer in o det är därför jag kommer se till att hämta dom från festerna oxå. Då kan dom inte dölja om dom krälat i sina spyor precis vilket inte skulle accepteras.
Sen litar inte jag blint på all forskning, jag kommer utgå från hur mina barn kommer sköta det, inte hur andras barn sköter det
Sen kommer jag jobba för att ha en så pass bra relation till mina barn att dom känner att dom alltid kan komma till mig vad det än gäller. Även att då ringa från festen om det skulle vara något.