Beckah82 skrev 2008-07-19 11:09:23 följande:
Dinas föräldrar är bra! De ville dig väl och försökte inte hjälpa till att ta livet av dig. De sa ifrån att rökning inte var accepterat och visade att de stod vid beslutet genom att vara konsekventa.Ska du göra på samma sättmed allt? Din dotter börjar knarka, köper ni ut då? Så hon slipper riskera att få dålig skit. Eller hon kommer hem full när hon är 13. Går ni och köper bolagssprit åt henne då inför nästa fest så ni inte riskerar att hon ska dricka någon annans dåliga alkohol?
Ja det märks att du inte vet hur mina föräldrar var mer än det, och du jag kanlova dig att de är inga bra föräldrar alls! De borde inte fått barn! Men nog om det
NEj jag skulle aldrig köpa ut knark till henne om hon skulle ta det! Då gör jag allt jag kan så hon får hjälp att bli av med det!
Det är många som kommer hem fulla när de är 13år och som jag skrev tidigare så kommer vi köpa tex folköl och sätta på märken för starköl på hennes öl. Då kommer hon inte bli för full och kan alltid ta sig hem om något skulle hända. Jag vill att hon ska berätta för mig när hon ska festa och sånt så man vet vart hon är. Festa kommer hon göra någon gång ändå och då är det bättre att jag vet om när och var än att hon gör det i smyg