• Veliga Mamman

Rökning

Jag läste just en tråd där en förälder skrev att hon/han skulle tillåta sitt 13-årig barn att röka.

Tycker ni det är ok att er tonåring röker?

Jag skulle aldrig acceptera att mitt barn rökte innan det var 18! Jag vet att ungdomar ofta testar och smygröker, jag gjorde det själv, men för mig är det i alla fall inte ok.

• Svar på tråden Rökning
  • NoXigen

Nehe, bättre dom köper ful sprit o biliga smuggel cigg me acceton i , och sen ligger och spyr ner sig i en buske eller liknande i smyg .

Handlade iof inte om sprit nu , så cigg vid 13 e inte ok men ser hellreatt man handlar ciggen än att dom står o smunkar o tigger sig till att nån annan ska fixa dom till dom

• Im Fabulous
    skytten06 skrev 2008-07-19 09:24:40 följande:
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 09:15:54 följande:jodu man kan allt lägga droger i nästan vad som helst utan att man märker det, spelar ingen roll hur någon man kollar för de kan finnas där. Jag vet det själv att man kan bli drogad fast man verkligen håller koll.Så för mig är det självklart att jag eller mannen köper ut till dottern och inte en främmande människa. Då vet jag vad hon får i sig. Men helst av allt vill jag verkligen inte att hon ska röka. Men jag kommer inte bli arg på henne om hon börjar, för då kommer hon nog bli rädd och inte våga berätta saker för mig.
    Nä, det går inte att obemärkt spetsa en cigg. Man kan rulla en själv och ha i lite allt möjligt i, visst.
    Det finns ingen ursäkt för att köpa livsfarliga droger till sina barn. Ni kan väl prata? "Ta inte emot cigaretter från andra".
  • skytten06

Im Fabulous skrev 2008-07-19 10:43:36 följande:

Nä, det går inte att obemärkt spetsa en cigg. Man kan rulla en själv och ha i lite allt möjligt i, visst. Det finns ingen ursäkt för att köpa livsfarliga droger till sina barn. Ni kan väl prata? "Ta inte emot cigaretter från andra".
    Men säger jag nej till henne och inte köper ut till henne, hur stor är inte chansen att hon får tag av någon annan? Och vad den personen gör med ciggen kan jag aldrig veta. Tänker inte riskar att min dotter blir drogad, räcker med att jag har blivit det. Samma gäller med alkohol det ska vi också köpa ut åt henne om hon ska festa, men då ska vi ändra på etiker på tex öl så hon tror att hon dricker starköl fast de är folköl. Då kommer hon inte bli för full för att kunna ta sig däirfrån om något skulle hända. O sen jo de går visst att spetsa en cigg så man inte märker det, det är inte svårt i dagens samhälle att göra det, och hur lätt kommer det då inte vara att göra det när dottern är i 13årsåldern.
  • Loviset
    NoXigen skrev 2008-07-19 09:17:27 följande:
    Lite fel info faktiskt, man kan spetsa cigg. Hasch olja , amfetamin mm mm utan det syns Im Fabulous skrev 2008-07-19 09:15:54 följande:
    Man kan inte röka amfetamin!
    Och droppar du hascholja i ciggen blir det ju fettfläckar?
  • Loviset

Däremot kan man säkerligen doppa filtret i någon substans. Men då ska det vara något jäkligt starkt. Hascholjor är inte riktigt så starka. Det behövs mer för att du ska känna av ett ordentligt rus.

Det jag skulle kunna tänka mig funkar bäst är väl isf rent LSD. Alltså i flytande form. Men det tror jag knappast någon skulle slösa på för att doppa en tonårings cigaretter i. Det är jäckligt dyrt.

Annars kan man säkert pilla in lite rökheroin i ciggen. Om man som någon innan sagt häller ut tobaken först och blandar det och packar tillbaka det. Men det är lite väl krångligt känns det som. Dessutom är heroin svindyrt. 1g kostar typ 1000:-!!

• Im Fabulous
    skytten06 skrev 2008-07-19 10:48:34 följande:
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 10:43:36 följande:Men säger jag nej till henne och inte köper ut till henne, hur stor är inte chansen att hon får tag av någon annan? Och vad den personen gör med ciggen kan jag aldrig veta. Tänker inte riskar att min dotter blir drogad, räcker med att jag har blivit det. Samma gäller med alkohol det ska vi också köpa ut åt henne om hon ska festa, men då ska vi ändra på etiker på tex öl så hon tror att hon dricker starköl fast de är folköl. Då kommer hon inte bli för full för att kunna ta sig däirfrån om något skulle hända. O sen jo de går visst att spetsa en cigg så man inte märker det, det är inte svårt i dagens samhälle att göra det, och hur lätt kommer det då inte vara att göra det när dottern är i 13årsåldern.
    Enklaste sättet att få tag i cig när man är minderårig är att köpa på de ställen där man säljer ut till minderåriga. Alternativt så ber man kompisen som "alltid får ut, för hon ser lite äldre ut" att köpa. Och man lär väl veta om ens vänner är sådana som spetsar cigaretter eller sysslar med drogmissbruk.

Jag tvyvrökte från 14 års ålder och bad ALDRIG någon jag inte kände att köpa ut.
  • NoXigen

Jo det går aldeles utmärkt , har själv knarkat i mina dagar så vet vad jag snackar om.
    Amfetamin och kokain går att röka och en liten dos om man vill komma åt någon så at äga är slösningbar (inget jag verken försvarar eller tycker man ska )

• Myzteria26

Medans jag fråga allt och alla. Alla barn/ungdomar är ju olika
    Im Fabulous skrev 2008-07-19 10:56:24 följande:

Enklaste sättet att få tag i cig när man är minderårig är att köpa på de ställen där man säljer ut till minderåriga. Alternativt så ber man kompisen som "alltid får ut, för hon ser lite äldre ut" att köpa. Och man lär väl veta om ens vänner är sådana som spetsar cigaretter eller sysslar med drogmissbruk.Jag tvyvrökte från 14 års ålder och bad ALDRIG någon jag inte kände att köpa ut.
  • Loviset

Ni som pratar om spetsning av cigaretter med droger.
    Hur pålästa är ni?
    Vet ni hur drogerna fungerar?

Jag är ordentligt påläst. Dock har jag aldrig knarkat. Men jag vet iaf hur de vanligaste drogerna fungerar och hur man kan använda dem.

Svar på tråden Rökning