Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Välkomna att fortsätta babbla i vår urtrevliga tråd
Träfft o aktivitets tråden finner du här...
www.familjeliv.se/Forum-11-271/m34968441.html

Ia´s April-07 morsor babblar vidare 

Vad har ni för stol till era barn nu? Jag funderar på en tripp trapp stol så att hon kan klättra upp o sätta sig själv, börjar bli tungt att lyfta (när man inte behöver det längre) enda nackdelen är att tripp trappen e lite klumpig eller?
vi har fortfarande en barnstol, men funderar också på att köpa en tripp trapp. De finns med bord till eller hur?
Jag har köpt galonisar och stövlar, jag köpte 86 och 23 i stövlar. Vi mätte stövlarna och provade olika modeller innan vi hittade några som satt bra, han har ganska "höga" fötter. Vi var ute och provplaskade med dem precis, de satt bra. Men jag tror att kommer att behöva större till vintern för ibland har de ju galonisar över overallen.
Han blev så slut av allt plaskande samt en tidig morgon att han somnade på skötbordet när jag skulle byta blöja, sötis!
Hej i regnet!
Grattis i efterskott Chotte!!!
Jag ska ha några vänner över på glass idag (bokade det när solen lyste ute o det var varmt...)
R har traskat omkring i sina gummistövlar idag men gillar dom inte när dom inte sitter lika bra på foten som ett par skor,men att gå med dom i handen inne e en favorit!
Vi e på landet ännu o i förrgår natt vaknade jag av att det pep o krafsade till på väggarna,trodde det va rkatterna som jagade en fluga eller nått. Sa åt dom att sluta men ingeting hände ( dom brukar vara lydiga)
Tände på lampan o precis ovanför mitt huvud flyger då en FLADDERMUS!!!!
Snacka om att jag fick panik,väckte sambon som trodde jag skojade tills han hörde vingsuset...
Han fick stiga upp o föröka jaga (han var lika rädd som jag men han e ju en man så
) den medans jag låg under täcket o kikade ut,men det var ena katten som tillsist fick den nerslagen på golvet så att sambon kunden slå ihjäl den.
Efter det som vi inte så gott kan jag lova.
Jag passar väl på att avslöja en hemlis nu då....
Rasmus ska bli store bror i februari
Jag har mått skit dom 3första månaderna men nu e det lungt (går i i 4de månaden på lördag)
Nu ska jag fixa klart fikat till tjejerna.
På fredag åker vi hem till Stockholm igen
Ha det bra allesammans!!!
Grattis Kråkan! Värst vad alla ligger i!
Jentha: torsdag passar oss bra, kan du inboxa mig din adress? A brukar sova efter lunch, men han kan hålla sig vaken så länge han har sällskap. Vilken tid passar er?
Ia: det blev lite mycket i våras för oss så vi har knappt varit i lägenheten och nu är föräldararna och syrran bortresta så hon ska slippa vara hemma på sin bröllopsdag.... Men vid tillfälle kan någon lägga den i ditt brevinkast tillsammans men en lista på de som får hämta den?
Grattis Kråkan!