• Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
  • barn05

Ia: Varför ska ni till BUP med sonen. Mår han inte bra? Känns som att jag kanske missat något här...

• jentha
    barn05: åh, chokladbollar lät smaskens... vilken bra idé! Det hjäper säkert mot huvudvärk också, tror du inte? Skönt att du fick tjejerna att sova tillslut.
    // jentha (¯`°?.¸ Folkes mamma med ett livligt pyre i magen ¸.?°´¯)
  • barn05

Måste göra lite reklam för mig själv Jag har börjat skriva på en Blogg som ni gärna får besöka. linaplina.blogspot.com/

Jag kan tipsa alla som har ett par minuter över att skapa en blogg. Det är jätteskoj! Jag har några kompisar som skapat bloggar för deras barn oxå men så långt har jag inte kommit, än så länge får det räcka med en gemensam.

• svalan77

Hej!
    Barn05, du skulle få spader på mitt jobb. De flesta vet inte vem som är deras chef utan inför utvecklingssamtal etc så väljer man godtyckligt. Vad skönt för dig att du fick gehör när du sa ifrån, för mig är det tvärtom.

För att göra en lång historia kort så har jag fått en ny tjänst 50% i ett projekt och 50% centralt i organisationen där jag ska leda en ny enhet. Problemet är att den nya enheten är kontroversiell, ingen vill ha den utom vd'n och IT-chefen. Dessutom är mandaten otydliga så om jag leder enheten kommer jag bara få massa skäll för att saker inte blir gjorda samtidigt som jag inte kan tillsätta resurser för att få det gjort. Säger jag ifrån att det inte fungerar så gör jag mig omöjlig med vd och IT-chefen. Jag valde det senaste och nu är jag i princip utmobbad . Dessutom blir det inte bra i projektet för att 50% räcker inte.

Jag håller på och söker nytt jobb igen vill verkligen inte vara kvar här!

Jentha, tur att det inte var havandeskapsförgiftning!

• jentha
    barn05: ska absolut kolla in bloggen. Har funderat på en blogg själv - nu när jag blir tvåbarnsmor. Kan vara skönt att skriva av sig lite där kanske? Vi har en Folke-blogg som sambon la upp när Folke föddes med förlossningsberättelse etc. Vi lägger mest in bilder där, men lite då och då skriver jag lite om Folke. Det är mest för farmors skull...

svalan: nämen shit vilket tråkig sits du hamnat i på jobbet. Jag hoppas att det löser sig alt. att du hittar ett annat bra, välbetalt, superintressant, näraliggande, barnvänligt etc. jobb snabbt!! Kram
  • Ia 70

Kul, har kikat på era bloggar, har startat en jag med, men känner jag mig rätt kommer det att bli svårt att hålla den uppdaterad.
    Måste fixa lite foton o så.

Jag har ONT i HALSEN, dök upp bara så där för en halvtimme sedan...

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • jentha
    Ia: stackare dig - jag hoppas att du klarar dig från att blir sjuk! Vad har du för blogg-adress då?

Oj, dax att ta ut första plåten bullar ur ugnen...
  • jentha

Mmm... kanelbullar och chokladbollar har det blivit! Nu är det bara det tråkiga kvar - röja i köket...

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare