Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

pucken:

Väskvänner för alltid =D

Snart? jag som tyckte att den såg så himla svår ut. haha =)
    Ser verkligen fram emot resultatet, jag är lite kär i den. Och inte så lite heller. Dom där färgerna var så snygga också..Ungefär samma färger som på vantarna jag stickar just nu =) Fast det är klart, mörkrosa till det svarta..
    Vad ska du göra för färg? =) *nyfis*

• Fru Indosaurie

pucken:

oh. rosa =) Jag är rosaoman. Jag vill verkligen se den nu, du får sätta lite fart ;)
    Har du inte den virknålen? Oh, I´m in chock.
    Ska du låna av mig? =)

• Fru Indosaurie

pucken:

oj där ser man, vad lite man vet. Tänk att jag har fler virknålar än dig, det trodde man aldrig, haha =)

Rosa är min bästa färg också! Kul. Det sitter i från när jag var liten. Har jag väl bestämt mig för något så.. =)

Alltså dom här vantarna verkar helt störda. Suck. Kommer bli helt gigantiska, jag fattar ingenting..

• Fru Indosaurie

Åh vilken söt =)
    Men jag tycker nog bäst om den första, men den där var ju liten och smidig också. perfekt för en whiplash =)

• Fru Indosaurie

rosväskan? Den senaste alltså? =)

Skynda skynda ;) Jag vet inte vad jag skulle göra om jag inte hade dina bilder att kolla på hela tiden. haha.

• Fru Indosaurie

pucken:

åh herre gud =) och här sitter jag med mina vantar. Supermörk grå och vi har ingen belysning i vardagsrummet, mer än en myslampa.. Fick lov att repa ett varv nyss.. det tog sin tid. haha.

Tror jag har sett sånna handtag nånstans.. kanske åhléns. Hemtex skulle jag inte tro..
    Har ni ingen garnaffär då? Där har dom kanske.

• Fru Indosaurie

pucken:

fortfarande? kvällen är ung ;)
    Den blir väl strax efter 4 som vanligt..

En vante är klar. men jag klantade mig och då la jag ner allt, läs i din gb ;)
    Men åh. få se väskan då!
    Vad gör du uppe? =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha =) Jaa det blir lätt så.

Jag tog tag i byxorna istället.
    Huh. Jag vill verkligen inte repa vantar imorrn.. hoppas att Fres händer krymper över natten ;) Iofs är det långt kvar till vintern, haha. Jag kan ju alltid sticka den högra vanten också.. så blir en rätt. Då MÅSTE jag repa den första och inte låta den ligga i flera år.

Som lovikavantarna. Det är kanske 10 varv kvar, plus borstningen.. går ju hur fort som helst, men dom har legat i kanske 3-4 år.. i förrådet.

• Fru Indosaurie

Heather:

Åh vad roligt! =) ¨Men virkning är inte min grej.. vet inte om jag någonsin kommer orka ta tag i det och friska upp mina kunskaper..

Min farmor hade tusentals virkmönster när hon levde.. Har ingen aning om vart dom finns nu. farfar flyttade och vi har ingen vidare kontakt.. Känns dumt att fråga den enda gången vi hörs..

• Fru Indosaurie

hanna sl:

åh det är ju så himla roligt med korsstygn =)
    Önskar att jag kunde hålla på mer..

Låter jätteroligt med symöten!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad