Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

pucken:

haha. Det kan du behöva! Så du inte blir klar så fort.
    Åh.. vi har panduro nära.

Nu är jag jätteglad! Det finns en tjej på tradera som har MASSOR med garn till salu billigt, har pratat med min pappa nu och han skulle ordna gratis frakt åt mig! Wohooo.
    Tur man har en pappa som jobbar inom kommunikation ;D
    Nu kan jag alltså bjuda lite högre än dom andra eftersom att jag slipper frakten. iih.
    Hoppas jag.. =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha.. jag blir bara LIIIITE stressad.
    För mkt internet, för lite stickning.. =)

Inte är du? Vad falls? Varför då? Få den? Men jag fyller inte år än ju? =)
    Klart jag vill! =) Om den inte är gul..

haha.

• Fru Indosaurie

pucken:

VAD pratar du om? =)

Jag tycker iaf att den är jättefin!

Jag kommer och hämtar den om 1 timme ;) hihi.

• Fru Indosaurie

pucken:

haha.. jaa. klart den är fin.

Sitter och lägger ut en massa saker på tradera, känner att jag måste börja få lite inkomst också, inte bara en massa utgifter..*harkel*

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, kunde man ju ha trott =)
    Kläder.

Har en kartong som aldrig blir tom, det kommer alltid nya kläder dit..
    suck =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha. Men stickbeskrivningar är alltid bra att ha *vet*
    Jag har inte så många dock. Dock 3 st pärmar med korsstygnsmönster..
    ehum.
    Mkt snack och liten verkstad kan man säga ;)

jag tänkte faktiskt ta tag i vantarna ikväll.. har inte plockat fram dom än dock..

• Fru Indosaurie

pucken:

Haha. Alltså.. jag menar inte lovikavantarna.. Dom skulle jag göra till min mormor... iofs fyller hon år i september, skulle passa bra med ett par rediga lovikavantar till vintern, haha.

Jag menar vantarna jag började på igår, har repat nu. Dom är till Fred.
    Vi köpte ullgarn igår, dom kostade 30(!) kr per nystan á 50g. Suck.
    Dyra vantar blir det =) Går kanske åt 3 st. Men det ska vara 3 färger också, varav 2 av dom går det inte åt så mkt av, onödigt värre att köpa ett helt nystan då..

• Fru Indosaurie

pucken:

oh my! Då blir det bild ikväll? =)

Har ju en låda med diverse restgarner, men har ingen aning om vad man ska använda dom till =/ Tossor kanske? Men jag har inget mönster, verkar omöjligt att hitta.
    Eller barbiekläder, funderar på att ge mig in på den banan ;) Vet inte vad jag ska göra med dom sen dock..

• Fru Indosaurie

pucken:

ahahaha..
    Jaa. Jag får börja leka med barbie, om jag har tid när jag ska sticka massa kläder åt dom..

Tjusig väska! Väldigt funky =)

Hmm.. nu kom jag typ två varv på byxorna.. jag får ju mail HELA tiden. Aldrig får man vara ifred ;)

• Fru Indosaurie

pucken:

Nej gud, det är jättelätt. Framsidan stickade jag ihop snabbt. Men nu har jag inte satt mig ner och verkligen stickat på 2 dagar.. bara ett varv då och då.
    det är ett par hängselbyxor.
    Du kan få mönstret sen.
    Jag har som tusentals saker att göra och det gör mig stressad. Huh. inte för inte som man har en terapeut ;)
    fick mönstret av en tjej här på fl.

Sen har jag en jättesöt virkad kofta. DEN måste du göra. Ska scanna den åt dig ;) Köpte den på tradera men den får nog mormor virka ihop. haha.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad