Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

Julius:

Fin!

Pucken:
    oh my. Jag har precis HUR mkt broderisaker som helst. tooooo much.
    Jag kan ju inte hålla på med det längre.. vääääldigt korta stunder i såfall. men det är ju SÅ roligt.
    Har du sett min tavla? Den enda som finns på bild *fniss*

Jag gjorde en doptavla till Freds systerdotter förra året.. supersöt. Ska nog scanna in bilden nån dag.. tagen med systemkamera minsann.

• Fru Indosaurie

åh nej! Förstör inte! ;D

haha. På bilden ser det ju ut som att volangen fortsätter under?
    Gud förbjude att den skulle bli sliten i förtid! =)

Det är ju du som är expert.. Jag litar på dig =) Kör runt hela du.

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa.. på garnaffären? Iaf så har min affär det =) Eller på nätet. Webbutiker, det finns ju www.dittbroderi.se www.margaretha.com
    eller min favorit:
    www.tradera.com ;D

Jag har hamstrat på mig ALLDELES för mkt saker. Hela kit. Suck. Jag vill göra men kan inte.
    Jag har även alla 375 färgerna i dmc som finns =) så jag har allt till hands om det skulle behövas.
    Sån där ram behöver man inte alls ha.. det kan underlätta om man gör stora saker. Jag köpte min första i slutet på förra året, annars har jag alltid kört utan.

Hade du sett min tavla? web.comhem.se/~u87016416/ under hobby. Den enda som kommit in där hittills. haha.

• Fru Indosaurie

pucken:

Klart du ska börja brodera =) Det tar lite längre tid än att virka och sticka..
    Men det blir ju såå himla tjusigt.

Åh. Tjusiga väskan.

• Fru Indosaurie

jessica:

Välkommen hit då =)

Grattis till grytlappen ;)

syförening låter ju precis hur kul som helst! Jag ska nog också starta en.. det ska vara jag.. och jag.. och..jag.
    Killar med också? Vad pysslar dom med då? =)

• Fru Indosaurie

Jessica:

haha, det låter ju hur kul som helst!
    Min man skulle lära sig sticka här om dagen, fast han hade precis gått av då (jobbar natt) och då är tålamodet inte så himla bra ;) Vi ska ta det när han blir ledig sen.
    Han vill också sy en massa saker men vi har inget tyg.. får ta det sen.

Jag borde verkligen också fixa våran hemsida.. men men. Har lyckats få ut ett kort iaf, det var ju duktigt =) När vi gjorde den sa vi "nu får den inte bli liggandes, nu ska vi ta tag i det på en gång och lägga ut allt".. pyttsan ;)

Hm, det blir bara mer och mer folk här, kul! =) Blir inte mkt stickande för min del, mest skrivande..

• Fru Indosaurie

Är det nån som har ett mönster på en STICKAD mössa som man kan ha sommartid, bara dra på sig när håret ser risigt ut? ;)

• Fru Indosaurie

jessica:

Men han vill ju sy kalikå saker, då måste man ju ha lyxigt tyg =)
    Velour som kostar skjortan.
    Eller måste och måste.. men om det ska bli så tjusigt.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad