Inlägg från: Fru Indosaurie |Visa alla inlägg
  • Fru Indosaurie

virkning/stickning/sömnad

förresten så missade jag auktionen med ullgarn som jag skulle ha! F*N.
    1200gr för 63 kr, vi köpte ullgarn i fredags, 150 gr för 90 kr.

• Fru Indosaurie

pucken:

Jaa. det var verkligen deprimerande.
    Får se hur det går med dom här auktionerna då.. det är säkert fler än jag som är beredda på att kriga ;)
    Joo.. när jag räknade ihop hur mkt garn det blev så.. oj =) Vet inte vad jag ska göra med allt, men det är ju billigt, haha.
    Jag kommer nog bli så att då får jag använda den färgen jag har hemma, och inte köpa mer garn. Så alla kläder kommer se likadana ut, haha.
    Risken att jag blir tokig är nog inte så stor.. hoppas jag ;)

• Fru Indosaurie

heather:

ah, tack ;) Jag har egentligen inte heller råd.. Får köpa lite mindre mat denna månad, haha. Det var ju tvspels rea på prisextra också, fick lov att köpa mario cart till gameboy advanced. Som vi verkligen spelar jätteofta...INTE. =)
    Blev två spel till playstationet också.. suck.
    Nu vet jag inte vem som vill betala våran årsprenumeration på dn den 5/8 för nu är pengarna slut =)

Ica maxis garn är ju också bra =) fast inte är det väl billigt? Inte på mitt maxi iaf, fast där finns bara flerfärgat garn och glittergarn ;)

• Fru Indosaurie

pucken:

Nej, den första går ut om 1 timme =)
    Snart klar med byxorna dock.. sen ska jag sy ihop dom. Tänkte testa att sy ihop dom på maskin men jag vet inte vilken söm jag ska använda..
    Är helt borta på sånt..

Tror jag det att han blev impad.
    Motionera sköldpaddan? Har ni sköldpadda? Har jag inte sett..
    Vad heter den? =) Hur motionerar man en sån?

• Fru Indosaurie

pucken:

vårat maxi har som sagt bara flerfärgat garn och glittergarn. Dom har inte ens stickor till heller =)
    Men å andra sidan så håller min garnaffär relativt låga priser..
    Men nu ska jag handla på tradera! Om ingen bjuder över mig förstås..

Nu har mannen vaknat.. blir inte mkt stickat då.. tyyypiskt.

• Fru Indosaurie

pucken:

åh, klart jag kan =) Nu har våran flicka tjusiga busiga klor igen och man kan leka utan att bli ihjälklöst.
    Hon satt med rumpan i mitt knä och kurrade som en galning medans Fred klippte.
    Det brukar funka så, hon spinner, jag håller och fred klipper.
    Hon har så extremt mkt hår under tassarna så man måste liksom gräva fram klorna..
    haha.
    Nu är vi sociala, fred spelar tvspel och jag stickar ;) Bara ett hängsle kvar nu..
    Sen ska det virkas (!) runt kanten..

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, det är så det ska vara ;)
    Nu är en auktion klar, fick den för halva priset mot nypris, priset steg häftigt där i slutet. Nu gäller det att vara med på nästa. =)

Klart jag inte glömmer att lägga in en bild =) Fast jag har så grovt garn så det är inte riktigt fint tycker jag. Ska göra med mindre garn sen när mitt kommer ;)
    Såhär ska man virka:
    "Virka med rosa garn 1 v fm runt ärmhålen och halsringningen och upptill på hängslena. "
    Det borde jag klara..

ooooh, en till klar! Jag är så nervös att jag tror jag spyr, haha jag skakar. 72 kr, värde 250 =)

Ska kolla på väskan du gör sen.. Vill inte att datorn ska hänga sig nu ;)

• Fru Indosaurie

pucken:

Nu är det bara 1 auktion kvar, lyckades vinna 4 st iaf.

Kikade på väskan förresten, den sa du ju förut att du skulle virka =)

Vad jag inte fattar är hur man ska börja med fm, för jag måste ju ta ett garn i en annan färg.. och på nåt sätt virka in i byxorna..
    haha =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad