• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    jag hittade mönster i en gammal handarbete (tidning). jag kan ta med mönsterdelarna till stockholm. den var rätt lätt att sy, man behövde inte sy så rakt =) och den blev skitsöt! ska göra en till, pappa ville också ha en =)

• pucken

fru
    och vi kommer hem på måndag. ska till tandläkaren 3ggr till innan dess =) hade 4 hål som ska lagas, och de hade bara korta tider, de fik sprida upp allt, slipper i alla fall den där kärringen i stockholm.

händig karl du har =)

• Fru Indosaurie

pucken:

jaaa gör det! =)
    Jag vill sy en flodis, ser fram emot bilden!
    Just ja, jag kanske ska göra nån liten filtfigur imorrn..Och använda dom söta pärlorna.

Man behövde inte sy rakt? klart man behövde. Annars blir det ju skevt. Klart du kan sy rakt! =)

• pucken

fru
    det var massor av svängar, så eventuella raksträckor vad väldigt korta =)

kul att ni köpt massa pyssel. själv la jag sista pengarna på tandläkaren och resten lägger pappa ut. längtar till lönen kommer!

• pucken

nu ska jag sova, ville bara titta in en sväng först!

• Fru Indosaurie

pucken:

just ja, du har ju varit hos tandläkaren! Skönt att få det gjort nu iaf! Önskar jag kunde gå till tandläkaren också.. men men.
    Jag ska iaf till läkaren ;) Får se om han ser något på bilderna från magnetröntgen, förmodligen inte..

mm han är väldigt händig, han bara klippte till tyget och sydde på maskin (!). Sen stoppade han den, letade reda på dom gamla pinglorna, sydde ihop masken för hand och tog två pärlor och sydde fast som ögon.. haha.
    Jag som var fullt upptagen med min kudde märkte inte ens nåt. Men imorrn blir det piraya! Det ser jag fram emot! =)
    Våran bebis kan få tusen leksaker.

• Hushi

Hej alla duktiga handarbetare!
    Jag kommer inte ihåg hur man gör bollar av garn. Jag minns principen men är lite osäker....
    Men ni vet säkert!
    Hur var det nu?
    Man tar två kartongbitar och klipper till som cirklar...eller?
    Jag har blivit bollsugen. Hoppas ni kan hjälpa!

• Fru Indosaurie

Hushi:

Sen gör man ett hål i mitten av cirkeln och lindar garnet runt runt.. sen..
    öh.. jag kommer nog inte ihåg ;)

• MosterMaggi

ja två cirklar, med ett hål i mitten. Som torkade äppelskivor ser ut! Sen lindar du garn runt "brickorna" tills det är fullt. Klipp av garnet du lindat MELLAN brickorna och dra isär lite grann. Bind ihop HÅRT i mitten av garnet, som syns då, och när det är fäst kan du dra bort kartonbrickorna från arbetet. Lycka till!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad