• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    nej, jag kan inte sy rakt! är skitdålig på att göra saker rakt... jag cyklar inte rakt, jga går inte rakt, jag kör inte truck rakt... jag är vinglig på allt jag gör! full är jag i alla fall inte =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha okej då =) jag ger mig.
    Vi får väl utbyta tjänster då..

Nu har jag lagt bild i mitt galleri. Som sagt så går det inte att få bra bild. Autofokusen är helt skev. Man får stå aslångt ifrån och zooma som f*n, helt omöjligt att kunna ta en bild utan stativ med så mkt zoom, men du kanske ser ändå =)

Det ska vara samma färg som på det lilla täcket, fast det ska vara lika stort som det stora täcket, ska bli ett överkast..

• pucken

fru
    jättesnyggt ju! jag tänkte sy ett mindre lapptäcke, som bebisen kan ha som lekmatta på golvet typ.

• Fru Indosaurie

pucken:

mm jag har ett mönster till det också, fast som ett vanligt täcke med påsydda hjärtan =)

Ska nog göra ett sånt, om jag nu någonsin blir gravid.

• pucken

fru
    klart du blir gravid! och jag med. alla kommer att bli gravida!!! *tjoho*

• pucken

fru
    allting har sin tid. allt kan inte vara lätt, tyvärr.

• Sammet

Sitter ALLA och stickar o virkar o syr o pysslar ikväll!?
    Det har ju inte varit någon här på ett DYGN!
    Ni måste vara väldigt upptagna...
    Jag fastnade här, men stickningen, just nu ett par pärlmuddar, ligger och väntar framför TV´n.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad