• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

åh vilka söta!
    Nope jag har inte kommit igång med något.
    Känner mig brutalt sugen på att brodera.. men men.
    Hade asförbannat ont i nacken igår och har förbannat ont (utan as) idag.. är ingen bra idé att göra något alls då..
    Känns som att vintern är påväg..

• pucken

fru
    stackare... men värmen kommer kanske tillbaka en ltien stund i alla fall! man vet ju aldrig, och det är bara augusti än så länge.

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa jag tycker äckligt synd om mig själv faktiskt =)
    Igår låg jag och grät i soffan, man kan liksom inte göra något när det gör så ont, bara knapra i sig starka värktabletter eller försöka sova.
    Man kan inte sitta, inte ligga, inte stå.. Dessutom är våran säng alldeles för mjuk så kudden ger inte full effekt där..
    AAAH. Om jag hade fått några pengar från försäkringsbolaget så skulle jag ha köpt en ny säng.. nu har vi inte råd.

• pucken

fru
    kommer du att få några pengar så du bara väntar?

• Fru Indosaurie

pucken:
    jag fick lite pengar förut.. alltså LITE pengar. kanske 3500 kr. Räckte inte precis till en säng ;)
    Nu har min läkare skrivit ett invaliditetsintyg och skadan är under utredning. Går det inte som jag vill får jag skaffa advokat..
    Ser verkligen fram emot det. inte.
    Är ju glad om jag får ersättning för allt jag lägger ut. Sjukgymnast minst en gång i veckan, läkarbesök, tnshyra, sjukskrivning från jobb när man har så ont att man inte kan gå.. osv.

• pucken

fru
    det kan jag förstå. min pappa ramlade väldigt illa för ett par år sen, låg på sjukhus i över två månader. han fick inte ut nåt alls nästan, de vägrade betala. fattar inte vad de håller på med!

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa det är ju verkligen hemskt.
    Saken är ju den att jag förmodligen kommer ha den här skadan i hela mitt liv..
    Jag vill ju som sagt kunna köpa en bra säng så jag iaf kan vakna utan att ha ont.

• pucken

fru
    vi får hoppas att du i alla fall slipper skaffa advokat. man tycker ju att det inte ska behöva gå så långt. de borde liksom fatta att man HAR ont och att man åtminstone kan få hjälp att göra livet mindre smärtsamt.

hehe sitter och kollar på topmodel medan jag letar efter nåt jag verkligen VILL virka. hittar fina saker, men inte nåt som jag känner att jag måste göra... störigt.

• Fru Indosaurie

pucken:

Nej man tycker ju inte det, men jag är inställd på det så..vi får väl se. Det är inte direkt så att man orkar.

Jag har sett top model redan, inte precis som att jag skulle missa finalen av mitt bästa program =)
    Jag väntar bara på den jäkla maten som tog tusen år att göra ska bli klar..
    *hungrig*

vi kanske skulle hålla till i den andra tråden va? ;)

• pucken

kan nån hitta min motivation???

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad