• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

haha, fasen vad snygg han är! ;)

Igår var vi in till våra grannar och det visar sig att dom båda två är skräddare! Snacka om lyx.

• Sammet

Towalisa:
    Jag gick musiklinjer på olika skolor.
    Nu har jag kommit på att jag vill gå textilkurser, men kan inte låna till fler folkhögskolor...synd.
    Jag hade gärna lagt mina "högskolepengar" som är kvar på folkis, men så får man ju inte göra....

• pucken

men jisses, här händer ju INGET medan jag är borta! tur att jag är tillbaka =)

• Sammet

Fortfarande dött...
    Jag får väl ge mittt bidrag då.

Är nu uppe i 8 stickningar igen och vill hela tiden börja på nytt.VARFÖR kan jag inte göra färdigt!!!???
    Inte så konstigt att jag aldrig blir färdig med mina grejer...
    Det lila/gröna garnet som är i min presentationsbild håller på att bli ett linne till mig.
    Jag hittade inget mönster som "dög" åt mig (som vanligt, min snobb ) så det blir taget från lite olika mönster.

Hej på er!

• Sammet

Vår tråd håller väl inte på att dö ut va?!
    Var är ni alla?
    Sitter ni och stickar så att stickorna glöder kanske...

• Fru Indosaurie

Sammet:

haha, det är bara för att jag och pucken pratar i en annan tråd nu ;)
    Jag har inget att komma med sedan jag sydde amningskudden, suck. Humöret tryter, kanske ska sy något idag dock.. om lusten faller på.

• Sammet

Jag har bara lagt fram det jag MÅSTE göra idag: Färdigt en bebismössa till min väns bebis som är en vecka idag. Annars hinner hon väl växa ur den innan hon får den...

• Fru Indosaurie

Sammet:

haha. Jaa det är ju det värsta när man påbörjat saker, att det ska bli klart innan det inte kan användas mer..

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad