• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Sammet

Ah, tack!
    Ska titta genast!

• Sammet

Nu har jag att göra...
    Jag har inte fattat att det finns så mycket mönster där!
    Vad roligt

• Fru Indosaurie

Nu har jag sytt färdigt min avlastningskudde/framtida amningskudde. Den blev superbra! Kommer bli skön att använda när man ska läsa, handarbeta, eller sova i soffan ;)
    Sambon sydde en kärleksmask till mig med rosa hjärtögon =)

• taiyin

Sammet: javisst finns det mycket där! *tycker om*

Fru I: Kärleksmask? Blir nyfiken... Inget kort?

• pucken

fru
    jag vill se den där masken =)

jag får inte mycket gjort här i skåne... men jga har lyckats sy en flodhäst till brorsdottern som fyller ett =) sätter in bild imorgon.

• Fru Indosaurie

Jaa en kärleksmask, haha ;)

Den är gjord av resterna som blev när jag hade sytt upp hans träningsbyxor. Väääldigt långa var dom =)
    Jag fick inte titta när han sydde. Jag var fullt upptagen med amningskudden förstås.
    Så är det en bjällra i den, så den låter, haha. Ögonen är två st rosa hjärtformade pärlor.
    Han ska nog sätta i en ståltråd i den också, så att man kan böja den *skrattar*

Jag har tyvärr inget kort, digitalkameran är på lagning, kommer tillbaks om ca 2 veckor =/ panik.

• pucken

just det, mamma hade ett broderi som jag ska få fortsätta på. och en ryamatta. båda projekten är ca 20 år gamla =) så går det när man har skitungar hemma!

• Fru Indosaurie

pucken:

när kommer ni hem då?

Sytt en flodhäst? Med mönster? För hand? Du kunde ju inte sy rakt sa du ju ;)
    Jag vill också sy en!

Imorrn ska jag till min läkare sen till studievägledaren, sen ska vi hem och pyssla, fred ska sy en piraya ur kalikåboken och jag ska.. jag vet inte, sy en drakskallra tror jag =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad