virkning/stickning/sömnad
Vilken trafik det har blivit här inne då!
vad fina saker ni har gjort! =)
Dopklänningen börjar ta sig.. har nu kommit 11 cm, det ska bli 64 cm plus själva kroppen.. =)
Är det 351 maskor så är det..
Vilken trafik det har blivit här inne då!
vad fina saker ni har gjort! =)
Dopklänningen börjar ta sig.. har nu kommit 11 cm, det ska bli 64 cm plus själva kroppen.. =)
Är det 351 maskor så är det..
ni som hamstrar på er garner, hur mkt köper ni av varje?
Jag blir helt ställd när jag ser något fint på rea, vill veta vad jag ska ha det till..
Annars kanske jag köper för lite och kan inte göra det jag vill om jag skulle hitta något mönster som jag tycker passar..
Jag skulle vilja virka eller sticka något.
Kanske en filt..
Eller något som går snabbt, en leksak, sockor eller en mössa.
Finns ju dock inga svenska mönster nånstans på nätet verkar det som..
*morr*
pucken:
Åh tack =) *tjattjat*
Jag kanske ska ge mig på mormorsrutorna..
Men hm, jag har INGEN aning om vad man ska ha för garn, eller vilken storlek på nålen..
eller HUR man gör. haha.
Jag hittade världens sötaste kanin som jag tycker att du ska virka! Sen kanske du kan maila mönstret till mig ;)
pucken:
men jag har en del garner hemma som jag skulle kunna använda..
Men jag har som sagt ingen aning om vilken storlek på nål jag bör ha till garnet.. det är inte direkt så att jag kan se vilken nål som passar. =)
irenecrafts.com/patterns/bunny.htm - bedårande!
pucken:
haha. jag sa ju det! =)
Men kom ihåg att berätta för mig sen hur du gjorde! =D
Men brukar du skriva ner mönstret på svenska? Eller kör du direkt från engelska?
ah. Jag tar väl bara en nål, haha.
Men kan man ha hur tjockt garn som helst? Eller måste man ha sånt där spinkigt virkgarn?
pucken:
Snacka om att tigga. haha.
Men jag tänkte att om du ändå skriver ner så kunde jag ta en "kopia".
Du behöver absolut inte skriva ner det om du inte har tid.
Men om du har tillfälle nån gång så..
Men hur vet man att virknålen passar? *trögfattad* ju tjockare garn desto tjockare nål?
pucken:
wow, vad smart du är då =)
Borde kanske sticka klart dopklänningen, den är ju i virkgarn, får se om det blir något över.
Känns avlägset dock.
Men garnerna jag har är typ restgarner, iaf öppnade nystan så jag kan inte se på dom.
Men jag köper kanske nåt fint på rea på ica istället. Eller kollar mm där, är väl ungefär lika.
Nu har jag hittat ett jättegulligt mönster på en filt!
Kommer förhoppningsvis på posten imorrn, då ska jag sätta igång! =)
Har också köpt rundstickor idag så jag kan fortsätta på dopklänningen utan att belasta axlarna allt för mkt..
Åh vad roligt det var att börja virka! =)
MEN sen.. gick allt åt skogen och jag fattade i stort sett ingenting av vad jag höll på med.
aaargh.