• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

haha. nej jag skulle lätt kunna äta tio ton glass, tyvärr åt jag bara pyttelite och det resulterade i toalettbesök. fräscht =)

Tabletterna jag tar mot värken är sjukligt starka. Det blir som en taskig fylla. Jag somnade nästan sittandes i soffan nyss. Med stickningen i handen.
    Fred fick lägga ner mig, men jag kan inte sova nu som sagt.
    Jag måste verkligen anstränga mig för att vara vaken nu så att vila kan vi utesluta =)

Men är det ett sommarjobb så är det väl lugnt, spelar väl ingen roll bara man får en inkomst.
    Mitt förra fasta jobb var ju helt otroligt tråkigt och understimulerande, men jag hade apbra lön, för att sitta där och rulla tummarna, haha.

• pucken

fru
    de jobben är bra i max några månader, sen blir man bara less på dem. skulle aldrig palla med det här jobber mer än övet sommaren! bara packa en massa läsk och skit...

hur länge måste du ta tabletter? du har väl haft värk länge?

• Fru Indosaurie

jag var ju sjukt less på mitt jobb, jobbade där i 1 år ungefär, höll på att bli galen. Men det var så himla bra betalt så det var lätt att man blev sittandes där..
    Otroligt lättförtjänta pengar.

Min skada är ju bestående så.. resten av livet om jag har otur..
    Kan hända att jag kommer bli något bättre, kan även hända att det blir sämre.
    Vore mindre roligt.
    Men jag är under utredning nu så vi ska se om jag får åka till ett rehabcenter så blir det kanske bättre i nån månad.

Men du, var det genomskinliga handtag du skulle ha? dom med glitter i, eller vad det nu var? 68 kr eller nåt? Om dom inte finns då?

• pucken

och nu finns korgen i galleriet =) gick fort när jag väl fattade!

• pucken

fru
    av nån anledning trodde jag att det skulle bli bättre efter ett tag =( hoppas du kommer till rehab!

och ja, det var de genomskinliga. om de inte finns kan du ta de färgade=)

• Fru Indosaurie

pucken:

Mm jag kollar vad som finns då.
    Kan jag passa på att gå på ikea. =)

Snart ska jag äta piggelin, får se om det går över =)
    I vinter kommer jag säkert inte kunna sticka alls så man vill ju passa på nu.
    På vintern har jag ont vad jag än gör. Nu på sommaren kan jag ju till och med promenera!

hihi vilken söt korg =) men alldeles för snabb..

• Fru Indosaurie

pucken:

jag började på en nyckelpigsmössa inatt.
    Supersöt.
    Jag som trodde att den skulle gå fort men nu har jag så ont så den får ligga på is..

• Halewood

Hej !!
    Är här o letar lite inspiration ( stavning???) Har ju ingen fantasi nu för tiden....
    Funderar på att virka en bikini men den kommer ju säkert aldrig att användas men det vore kul att testa!
    Börjar nog med en barbie klänning till lilltjejen.

• pucken

fru
    nyckelpigsmössa? låter jättesött ju!

vet du, du borde be staten att sponsra vinterresor till varma länder så du slipper ha ont =) jag kan följa med om du inte vill åka ensam!

• Fru Indosaurie

Halewood:

Jag vill också virka en bikini! Men jag kan ju inte virka.. haha.
    Såg ett jättefint mönster på tradera, till en bikini med ben, som jag vill ha. Men det blev så sjuttons dyrt så jag sket i att köpa det.

Jag vill sticka barbiekläder också, har aldrig testat det.

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad