• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

linda:

Snällt!
    Får stickor plats i pringlesrör? Jag som undrade vad jag skulle förvara mina stickor i! Smart.

Håller med dig om virkningen.. man får ju chansa.

• pucken

ang virkningen håller jag INTE med =) lätt som en blåbärsplätt ju!

fru
    ska försöka virka hättan i det där mönstret du mailade =) har ju inte så mycket tunnare garn, och det jag har räcker knappast till en kofta. så jag gör hättan och kollar om garnet passar, då kan jag ju köpa nytt! *smart*

• AHöst

Jag stickar!

Men lite ont om tiden pa senaste tiden. Fast ikvall ar det tv kvall sa jag kanske ska ta och sticka lite da. Far bli lite inspirerad av er!

• linda87

japp o för enkelhetens skull parar jag ihop de med gummisnoddar innan jag stoppr in dem, till vilknålar kan man ju bara ha en mindre kapa av en bit me andra ord *ler*

JAPP! bigtime

• linda87

nehä har du några tips angående virkningen för att SE lätatre så att säga? tycker det är så knepigt å ålla en virkning specielt i början pyttepytt juh :-P

ja visst blir man inspererad

• Fru Indosaurie

linda:

Haha mannen min tyckte att det var en superbra idé det där med pringlesröret, han tyckte att vi skulle åka och köpa ett på en gång ;D

hm jag har inte stickat en enda sekund idag. Kanske ska sätta igång..

• pucken

linda87
    i början kan det vara lite svårt, när det är litet =) men det är bara att kämpa på. när jag var nybörjar hade jag svårt att se vad som var vad, men då tvinnade trådarna sig hela tiden. inga tips förutom övning =)

• pucken

bilden på min nya "skolväska" finns i galleriet. nu måste jag hitta på nåt annat att göra, hade ju inte nån bra virknål till hättan...

• AHöst

pucken - vad mycket fina saker i ditt bild galleri!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad