• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Heather KL

Fru I - Va fina dom blev!

• Flamman

vilken härlig tråd, har tittat in till många av er och måste säga att ni gör jättefina saker!

jag själv broderar på ett påslakansett, jobbar oxå på en bebiströja men den värkar bli ett evighetsprojekt!

• Fru Indosaurie

Heather:

Tack =) Mitt första fullföljda stickprojekt.. om man inte räknar med mössan *skratt*
    Iofs så har jag inte virkat kanten än så dom är ju inte helt klara..

• Fru Indosaurie

Flamman:

Välkommen till tråden =)
    Jobbar på en bebiströja? stickar? virkar? syr? broderar?

Evighetsprojekt är ingen hit.. jag stickar en dopklänning som verkar ta tusen år.. Det är roligare att göra små saker som blir färdiga fort ;)

• Flamman

Fru I:

tackar =)
    det är vist sticka jag gör, eller forsöker, den stackars tröjan har tat många timmar men är inte klar på långa vägor ändå är den väldigt änkel, innan den hade jag inte sytt på ett bra tag, forsöker använda det som ursäkt!

• pucken

jag är nästan klar med min väska... får panik av att inte veta vad jag ska göra sen. hade tänkt lägga ner virkningen ett tag, men vad ska man göra istället?! så jag fortsätter nog ändå med mitt eviga virkande...

fru
    tisdag funkar utmärkt =)
    när kommer beskrivningen på byxorn? =) de var jättefina! bara kanten som saknas...

• Fru Indosaurie

pucken:

haha du är rolig du ;)

Vad var det för handtag du ville ha? Genomskinliga eller dom andra?

Jag frågade Fred idag om vi skulle åka och då sa han "när då" och jag sa. "tisdag kanske" "ja vi gör väl det då" sa han då... så det betyder väl ja antar jag, haha.

Ska kolla om jag har kvar din mail..

• pucken

fru
    de genomskinliga handtagen =)

kom ni imorgon, det blir kanon =) skriver adress och telefon nummer i din inbox, så du vet var du ska och vet var du ska ringa om ni kör fel =)

• linda87

Jag har fått massorrrrrrrrrrrrrrrr stickor å virknålar av mamma ett helt pringlesrör *S* fråga om jag fick låna av henne å då sa hon att jag fick ta dem :P.

Testa å virka lite igårkväll kom ihåg varför jag sluta virka . *S* fy fasen va rörigt, när man stickar ser man alla maskor när man virkar känns det som man får gissa vart man ska stoppa ner virknålen *puff* blir helt snurrig juh...Grrr

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad