• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

är det helt ute med poncho i höst? hittade ett mönster till en jättefin! vet inte om jag ska virka den dock...

passar på att påpeka att virkning är jättelätt, till skillnad från stickning. eller vad säger du fru indosaurie? =)

• Fru Indosaurie

pucken:

mm den är jättesöt, tänkte lägga in en bild på dagen idag, för då var det planerat att den skulle vara klar.. men men =)
    Kanske imorrn.. om jag får nån tid över.. Om värken har gått över förstås.
    Mönstret är ur en bok som jag lånade på bibblan.

haha jaa.. visst man skulle ha ett vinterhus nånstans, underbart.
    Fast min sjukgymnast har en patient som spenderade vintrarna på gran canaria, för henne blev det bättre i början men sen kom värken tillbaka.. även fast det var varmt..

• pucken

fru
    måste vara jättejobbigt att ha ont hela tiden =( hoppas verkligen att det blir bättre!

• Halewood

Fru I:

Hittade mönster på expressen(!) Det såg faktiskt riktigt lätt ut!!

Jag måste hålla med Pucken i att det e lättare att virka än att sticka!!

Ang. Poncho så verkar det va lika inne i höst så gör en sån du!
    Såg att du gjort mycket fina sjalar oxå! Jag håller på med en svart som man gör rutor först o sen virkar ihop men än så länge e det bara en massa rutor i en påse... Lyckades dock göra en vit liten till min dotter... Hon blev lika impad som jag!

• linda87

Puken ja dte är väl bara träning som gäller har kommit på att jag måste räkna hur många maskor jag kör per varn annars tycks dte bara bli färre o färre *S*

Fru I åh blev oxå sugen på pringles nu med *puff* vill ha men är PANK med japp stoooora bokstäver ;).....funderar på å baka bullar :-P

• pucken

fru
    vill ju inte vara omodern ju! nä, men jag har redan en poncho, och två sjalar... kanske räcker? försöker hitta en poncho på garnstudio. de hade en jättefin stickad innan, men nu hittar jag inte den...

• pucken

åhh va irriterad jag blir!!! på garnstudio... tjejen på bildentill "Poncho och sjalar" har den jag vill ha, men den finns inte med bland beskrivningarna!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad