• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

haha. Det räcker aldrig ;)
    Jag har inte en enda sjal eller poncho. Vet liksom inte vad jag ska ha dom till.
    Har förstås en sjal till vintern.. kanske skulle sticka en ny..
    Jag älskar den där i rosa/svart/vitt som du gjorde.
    Kanske inte så värmande till vintern.. Jag fattar inte ens hur man ska använda en sån..

• Fru Indosaurie

linda:

joo jag vet verkligen hur det känns. Vi är också fattiga nu.. men jag får pengar om 1 1/2 vecka ungefär..
    Har en räkning på DN som är för ett helt år som ska betalas den 5:e.. undra hur det ska gå till..

• pucken

fru
    hjälp! va mycket! hur ska jag kunna bestämma mig?!

• Fru Indosaurie

pucken:

men jag säger ju det. Jag satt flera timmar med den där sidan första gången jag såg den. haha.
    Bara för att titta, har inte gjort något från den..

• Fru Indosaurie

Halewood:

jaa jag såg också det mönstret! =) Jag har kanske 10 olika mönster på bikinis i datorn.. på engelska. Men som sagt så kan jag inte virka och är helt inställd på att inte kunna lära mig heller...

• Fru Indosaurie

pucken:

man kan aldrig ha för många mössor ;)

Fick mail av hon som jag köpt garnet av, hon hade fått mina pengar och ska posta imorrn. woho.

• numberone

Snart är en liten vante kvar... skall fixa bilder på både vantar och mössa när sambon är tillbaka hemma igen med kameran så på fredag skall jag förhoppningsvis ha en liten bild

• Fru Indosaurie

Men jag vill verkligen ha en mössa, med nåt hålmönster så det inte blir så varmt.
    Sommarmössa alltså. haha.

• pucken

fru
    men det är långt till nästa sommar,du hinner säkert hitta nåt bra mönster =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad