• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    vi får 6900 i månaden från csn, var alltså. men vi har ju billig hyra så vi brukar ha en del över. funderar du på att börja plugga? i så fall, vad? *nyfiken*

vi ska nog laga mat nu... eller ja, maken får fixa mat så virkar jag =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha =) Vi åt soppa igår när Freds familj var här.. så det blev rester idag, gudomligt god soppa med hemlagat smarrigt bröd =)
    Som tur är är jag för mätt för att ta en av dom äckligt goda kakorna som jag gjorde.. det är mjölk i och jag är redan uppsvälld som en gnu.

Oh my, hade för mig att det är något på 6000 som man får.. hur f*n skulle det gå egentligen? vi har ju ALLTID räkningar för mer än vad ni får tillsammans, haha.
    Jag vill läsa till apotekstekninker, eller apotekare, eller dietist, eller.. eller.. eller.. osv. =)
    Får se om jag kommer på något nu när jag ska läsa medicinsk grundkurs. Hoppas, annars vet jag inte vad jag gör.
    Men får jag jobb av pappa så blir jag väl lätt sittandes där på min feta röv ;)

• pucken

fru
    fr o m nästa år får man dessutom 480 kr extra om man är förälder =)

• Fru Indosaurie

pucken:

räcker som sagt ändå inte till alla räkningar =)
    Om jag skulle ha csn och fred jobbar som nu så skulle det kanske precis räcka till räkningarna..

hum =)

• pucken

fru
    jobbigt med räkningar... vår dyraste utgift (förutom hyra) är katterna och sköldpaddan.

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa.. jag vet inte, för varje månad slår vi nytt rekord i räkningar, himla roligt. förra månaden hade vi 20 000.. helt otroligt.
    Den här månaden ska det nog börja sjunka igen dock, för att förhoppningsvis plana ut.. så vi kan ha ungefär lika varje månad.

Bara bilen kostar ju 2600 ungefär. Lägg på hyran så är det 8500.. sen stiger det snabbt ;)
    Men katterna kostar väl inte så mkt?
    Fast du kanske bara menade att det var det som kostade näst mest..

• pucken

fru
    ja, de kostar näst mest,med isn mat och kattsand. sköldpaddans akvarium kostar, och det är inte helt i ordning än...

• Fru Indosaurie

pucken:

Det är klart, vi skulle väl kunna ha mindre räkningar om vi ville, men men =)
    Smakar det så kostar det.

Funderar på att utveckala ett smoothieberoende igen.. kanske man ska handla lite?
    Fast våran matberedare är trasig så då vet jag inte hur jag ska göra..

• Gonzo

Ja ni csn... vi har under de senaste månaderna levt på studielån och föräldrapenning. Ont om pengar kan man säga att det varit gott om! Tack och lov börjar sambon jobba igen till hösten. Ska bli skönt att ha lite pengar igen!

Sitter och stickar bebismössor för glatta livet! Blir faster den 18 augusti och en kompis får barn om några veckor!

Pucken--> Visst var det du som hade mönster på hjälmmössa? Jag är i så fall väldigt intresserad!

Fru--> Nyckelpigamössan var superfin! Vad är det för garn du beställt?

• pucken

fru
    du får göra smoothie för hand =) vi har i alla fall köpt glass till ikväll, medsmak av banansplit. hoppas det är lika gott som det låter!

den här koftan jag håller på med verkar bli lite stor... ok att den är för 6-12 månader, men undrar om man är så pass stor då... annars får den väl ligga tills den passar =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad