• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • Fru Indosaurie

pucken:

var det ALLT du hade att säga? =)
    Jaa det är blommor..
    www.hoyor.net

Jag la in några snabba bilder på dom 2 som jag hade på våran hemsida förut..
    Nu har jag 7 st och ska få 2 nya nästa vecka ;)
    Fast dom är bara bebisar..

• Fru Indosaurie

Josephine:

Förstår exakt hur du känner, jag har suktat efter mitt länge nu och det dyker aldrig upp på posten.. f*n.
    Jag har ett par lovikavantar som är nästan färdiga och har varit det i några år, jag orkar aldrig göra klart dom ;) Det går ju hur fort som helst att sticka ett par dock..

• pucken

fru
    jaha, porslinsblommor! såna har jag funderat på att köpa! är de svåra att sköta?

och så skaffar du andra kompisar än mig... *bedrövad*

• Fru Indosaurie

pucken:

jaa just det.. porslinsblommor, haha. Kanske jag skulle ha skrivit, det vet ju alla vad det är. =)

kompisar? *funderar* AHA, tjejen från fl? Du kan vara lugn, jag är inte otrogen mot dig ;) Hennes man ska lämna dom till fred utanför råsunda =)
    Jag ska ÄNTLIGEN klippa mig!

• Fru Indosaurie

pucken:

just ja.. jag glömde.

Nej dom är superlätta att sköta! Nu har jag iofs bara en vuxen, 2 bebisar och 4 sticklingar som inte fått rötter än..
    Men den stora jag har kan man misshandla som f*n och den fortsätter att växa som ett as..
    Längtar efter dom andra två sticklingarna jag ska få nästa vecka.

• pucken

fru
    att du orkar vara så social och hämta väskor och böcker hit och dit=) jag blir trött bara av tanken ibland...

hur ska du klippa dig? själv har jag funderat på att klippa mig rätt kort, men nu måste jag ju till tandläkaren så det blir väl ingen klippning på nästa lön heller...

• Fru Indosaurie

pucken:

haha. Det är ju Fred som ska vara social, jag ska sitta hos frissan ;) Men han ska bara betala, ta böckerna och sticka fort som f*n ;) mitt på öppen gata och allt.
    Dom bor i Eskilstuna men mannen skulle på fotboll i solna på mån. perfekt.

Min frisör är VÄRLDENS bästa. SÅ kreativ och duktig. Vet inte riktigt vad det blir ;) det är alltid hon som kommer med förslag.
    Men jag tror det blir ungefär som jag har nu.. fast ja, nu är det ju så långt så det syns inte.. men det brukar vara lite uppklippt bak.. öh jag drar mig ur den här förklaringen nu ;)
    Sen har jag ju haft extensions 2 ggr, men det blir inget nu för jag är SÅ fattig men jag kan inte se såhär risig ut så jag får lov att klippa mig..
    Jag måste också till tandläkaren, verkligen måste laga hål, men det blir aldrig av.. Hemskt, det blir ju bara ännu värre ju längre jag väntar..

• pucken

fru
    mmm jag hade tänkt gå till tandläkaren senare i höst, menjag bet ju sönder en tand i veckan. en stor bit gick av, så det saknas kanske 1/10 av ena kindtanden. ska laga den på onsdag, och då passar jag på att kolla efter hål som MÅSTE lagas. vet att jag har tre hål, hoppas att det inte är fler.

jag är mest för snål för att klippa mig=) vi hade bestämt att vi skulle spara resten av alla löner från sommarjobben. så vi har pengar om vi blir gravida. vill ju kunna köpa grejer till bebisen i så fall! men vi får lägga undan lite extra från csn, vi klarar oss mer än väl på de pengar vi får därifrån.

• Fru Indosaurie

pucken:

mm. Mätt är jag nu, mums. =)

Jag ska nog gå till tandläkaren..sen.

Jag är absolut inte för snål att klippa mig, jag har bara varit fattig. Huh, jag blir nervös på mig själv när jag inte har klippt mig på såhär länge.
    Ser ju inte klokt ut.

klarar ni er mer än väl på csn? Hur mkt får man egentligen?
    Jag fattar inte hur vi ska klara oss om jag börjar plugga..
    Förhoppningsvis får jag jobb på pappas företag i höst.. Om han nu blir delägare..

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad