• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    det blir en stor tröja =) du kan ju dela upp det! *har roligt åt alla nystan*

• Fru Indosaurie

pucken:

haha jaa.. lär väl passa mig när jag har ätit upp alla kakor ;)

ja du.. det gick åt 2,5 till hängselbyxorna.. blir mååånga sånna då ;) dom var bara till 3 mån dessutom..

• Pumpan81

lite hjälp
    jag ska sticka min första halsduk har 5,5 stickor
    hur många maskor tror ni jag behöver lägga upp för o få en mellanbred halsduk?

• pucken

fru
    just det, kommer mönster på byxorna snart??? behöver samla på mig lite projekt =)

• Fru Indosaurie

pumpan:

Det står väl på garnet hur många du behöver ha för att få 10 cm på angivna stickor?
    Beror på garnet också ju..

• pucken

fru
    jaha =) varför sa du itne det? har ju inte kollat mailen =)vilken koll jag har... skönt att jobbetslutar nästa vecka =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha. Men jag trodde väl att du kollar mailen?
    Jag kollar min tusen ggr om dagen och har den alltid öppen när datorn är på, trodde alla var såna ;)

• Fru Indosaurie

haha!

Jag har fått bud på 5 st auktioner som går ut idag på tradera, LITE inkomst ska man ha också. hihi =)

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad