• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

fru
    om jag skulle få maken att se nån skräckfilm med mig skulle jag få sova ännu mindre =) han är jättekänslig för sånt! så somnar han alltid mitt i filmen också... alltid!

• Fru Indosaurie

pucken:

haha, vad roligt =)
    Vi kollar bara på skräckfilmer nästan. I love it, men jag blir dock rädd i flera dagar efteråt.. Fred kan nog ta nästan vad som helst =)
    Han jobbar ju dessutom ensam på natten.. huh.
    Men jag har sagt till honom att OM han blir rädd så får han inte visa det, för då blir jag ännu räddare, haha.

Nu är det ju bantarkollot.
    Jag har grävt ner mig i täcket i soffan.

• pucken

fru
    jag kollar också på bantarkollot. var nära att ta fram glassen ur frysen men jag behärskade mig. ska vänta till efter programmet i alla fall =)

• Fru Indosaurie

pucken:

haha. Ja usch vilken ångest man får när man kollar på det.. huh.
    F*N vi glömde att köpa piggelin när vi handlade! aaaah!
    Tur att det finns en till idag iaf..

• pucken

fru
    ja, det ska bli så skönt när jobbet är slut (nu på fredag) så jag kan orka träna igen... har gått upp i vikt i sommar. visserligen inte mycket, men pappa märker sånt direkt och är inte sen att påpeka det. det gamla skrället. en enda gång har sagt att han är stolt över mig, och det var när jag lagat maten och bakat kakor själv till bröllopet, så han kunde svulla. det gillade han =)

• Fru Indosaurie

pucken:

skulle vara skönt om man kunde träna, jag kan inte göra nånting utan att få ont i nacken..
    Nu under sommaren kan jag iaf promenera och jogga i viss mån.
    Jag som trivdes som f*n på sats =( buhu.
    Själv har jag ju gått upp över 20 kg sen jag och fred träffades, hoho..

• pucken

äh maken ska kolla på mythbusters på discovery... ingen salems lot för mig då då =( kanske lika bra det förresten, så får jag sova i natt =)

• Fru Indosaurie

åh imorrn måste mitt garn komma, tänk om det har försvunnit?
    bara jag blir lite piggare så jag orkar göra nåt.. vore bra. Huh vad trött jag är idag.

• pucken

fru
    skulle inteni kolla på film? =) eller var det reklam?

jag känner på mig att ditt garn kommer imorgon! vad ska du sticka allra först?

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad