• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

ung kvinna
    va fin! var hardu hittat mönstret till den? jag har letat efter ett mönster till en sån poncho, men hittar inga fina...

• pucken

jag har fått virknålar!!! makens farmor hade 6 st som hon ville bli av med, och det är precis de storlekarna jag letat efter i affärerna! *jätteglad* nu kan jag virka vad jag vill =)

• pucken

bild på kattfilt och bebismössa finns i mitt galleri! filten skulle ha blivit ett överkast till framtida spjälsängen, men det är roligare att göra småsaker =)

• FluffyTina

pucken: du är en riktig mästarinna på virkning!! Jättefina saker. Mycket avundsjuk på dig som kan virka så bra.

• pucken

FluffyTina
    övning ger färdighet! för ett år sen kunde jag bara virka stolpar fram och tillbaka =)

• Fru Indosaurie

pucken:

ÅH vilken söt babymössa!

Ska nog ge mig på virkning nån gång.. Det ger mig hopp att veta att du bara kunde göra stolpar för ett år sen ;)

• Fru Indosaurie

jaa om inte mitt garn kommer imorrn så blir jag tokig. Jag lovar.
    Fred ska ju jobba hela veckan, vad ska då jag göra?

Nog för att komvux börjar till veckan =) spännande..

• pucken

fru
    ska du på komvux? visste inte jag =) men kul!

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad