• Ung kvinna

virkning/stickning/sömnad

Hej! Jag älskar virkning och sömnad!
    Stickning gillar också.

Jag startar därför denna tråd och hoppas att det dyker upp flera här på FL med samma hobby!

Just nu är jag inne på virkning och undrar om någon har mönster till kylskåpsmagneter? (virkade)
    Jag skulle vilja ha mönster till dom små klänningarna och hattar mm.
    Jag skulle gärna även vilja ha mönster till andra söta små virkade alster! Gärna baby-motiv!

Själv har jag en länk med mönster till mini-grytlappar om någon vill ha.
    (Man kan ha dom som magneter på kylskåp eller till dockhus mm)

• Svar på tråden virkning/stickning/sömnad
  • pucken

först står det att man ska virka 28 maskor, sen ska man minska med 2 för att få 28. aja, jag får se hur det blir =)

• pucken

ojoj, maken rör sig mot sovrummet OCH har stängt av datorn. vad har det tagit åt honom? han brukar spela mycket längre på helgerna innan sena skiftet...

• pucken

"äh palla inte spela mer"

tror han börjar bli sjuk minsann...

• pucken

får kolla det imorgon,ska sova nu =) blev bra med ärmen i alla fall. kommer bli skitfint när det är klart! du får se imorgon kväll nån gång!

god natt och sov gott!

• Sammet

När jag stickar mönster med 2 färger, så får jag oftast så ojämnt att det blir bubbligt på framsidan.
    Jag drar garnerna förhårt på baksidan, fast jag verkligen försöker sticka lösare...
    Är det någon som har något bra tips?

• Gonzo

Sammet--> Mitt enda tips är att byta till en grövre sticka där du stickar för hårt. Alltså att du stickar med två olika storlekar. Jag tycker också att det är svårt att får det riktigt snyggt när man stickar med två färger, men man får träna och repa upp. Lycka till i alla fall.

• Sammet

Jag stickar 3 gröna och 1 röd, 3 gröna o 1 röd osv.
    Det är den röda som jag helatiden lyckas få för hård, fast jag lossar den hela tiden...
    Hopplöst. Repade upp 3 ggr igår , blev aldrig nöjd.
    Men jag har kunnat det, så det ska gå så småningom. Men när det inte går så snabbt och smidigt som man är van så blir jag så frustrerad!!!

Får öva mönsterstickning i höst, så kanske det blir snyggt till jul...

Svar på tråden virkning/stickning/sömnad