• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • lenabolin

Det där med restaurang mat man kan ju säga till när de lägger upp attt man inte vill ha såsen och att man vill ha sallad eller nått sånt i stället.. Funkar rätt bra och man har himla bra samvete sen

• MariaK

Nu tjejer så måste jag få lite peppning!!!!!!!!!!!!!!!!

Gick som vanligt på vägningen ida...............-0.2 O ja det är ett minus men ett alldeles för litet sådant!!!!!!! JAG FATTAR INGENTINGGråter

0.2 kan man ju gå ner av att besöka toan för fasen o så på en hel vecka!!!!!!!

Tyvärr har detta hängt över mig hela dan o jag har kännt mig hel deppig................ Men ändå vatt duktig med wok o light läsk o allt.........

suck suck suck

Vad säger de till er som går o väger er när ni inte går ner??????

Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • Limus
    MariaK skrev 2008-09-12 19:02:01 följande:
    Nu tjejer så måste jag få lite peppning!!!!!!!!!!!!!!!!Gick som vanligt på vägningen ida...............-0.2 O ja det är ett minus men ett alldeles för litet sådant!!!!!!! JAG FATTAR INGENTING0.2 kan man ju gå ner av att besöka toan för fasen o så på en hel vecka!!!!!!!Tyvärr har detta hängt över mig hela dan o jag har kännt mig hel deppig................ Men ändå vatt duktig med wok o light läsk o allt.........suck suck suckVad säger de till er som går o väger er när ni inte går ner??????
    Gick du ner mer förra gången? Är du nära ett tiokilosstreck? Ibland kan kroppen få för sig att kompensera en rejäl nedgång med en mindre nedgång.
  • MariaK

Nej tyvärr........... Har "bara" gått ner 1.8 kg min första månad som jag kör VV......
    Innan jag har kört har jag alltid gått ner mycket i början o sen har det stannat av lite....... men att gå ner 0.3 en vecka o sen 0.2 nästa vecka det är ju bara för dåligt!!!!!!!

• Mary Cherry
    MariaK skrev 2008-09-12 19:29:06 följande:
    Nej tyvärr........... Har "bara" gått ner 1.8 kg min första månad som jag kör VV...... Innan jag har kört har jag alltid gått ner mycket i början o sen har det stannat av lite....... men att gå ner 0.3 en vecka o sen 0.2 nästa vecka det är ju bara för dåligt!!!!!!!
    Äter du för lite? Sparar du points? Tränar du mycket?
  • MariaK

hmmmm ja jag sparar nog en del points men det är ju för att jag ska kunna unna mig lite mer på lördagen...... O tränar mycket ja.... men det borde väl va bra........

• Mary Cherry
    MariaK skrev 2008-09-12 21:23:49 följande:
    hmmmm ja jag sparar nog en del points men det är ju för att jag ska kunna unna mig lite mer på lördagen...... O tränar mycket ja.... men det borde väl va bra........
    Det kan ju vara så att du inte går ner för att du äter för lite de dagarna du sparar points, äter du upp motionspointsen på en gång eller sparar du dem också? Testa en vecka att äta alla dagens points och motinspointsen samma dag och se om det gör någon skillnad. Du får hålla dig från att festa till det den lördagen, eller äta noll pointssoppa till lunch.
  • MariaK

oj men då får jag ju äta hur mycket som helst känns det som........ ja kanske är det att jag äter för lite..........

• Mary Cherry
    MariaK skrev 2008-09-12 21:41:13 följande:
    oj men då får jag ju äta hur mycket som helst känns det som........ ja kanske är det att jag äter för lite..........
    Det skadar ju inte att testa, jag gick ner 3 kilo första veckan, då åt jag alla mina points varje dag, efter det har jag gått ner 0,6 och 0,4 då har jag ätit mindre varje dag så nu har jag börjat äta mer igen.
  • MariaK

Så här ser en dag ut för mig tex.......

Frukost: 2 mackor med kaviar 1 glas lättmjölk.
    Om jag blir hungrig på förmiddagen blir det 1 apelsin
    Midda: Allt ifrån wok med kassler till potatis kött o sås alltså väldigt varierande middagar.
    Mellanmål:  1 tallrik med lätt yoggi o havrefras o light saft
    Kvällsmat: Oftast typ potatis/ris/pasta med nått till.........

Så det känns inte som jag äter så himla lite ju........

Svar på tråden Viktväktarna!