• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • Mary Cherry

Nej det ser inte så lite ut, men det kan ju ändå bli för några points. Äter du tillräckligt mycket fett? Fyll i checklistan nitiskt en vecka och visa den för din konsulent och kolla om hon har några tips.

• mej78

Jag började den här veckan - får man hänga med er då???

• MAGU
    Mary Cherry skrev 2008-09-12 21:37:52 följande:
    Det kan ju vara så att du inte går ner för att du äter för lite de dagarna du sparar points, äter du upp motionspointsen på en gång eller sparar du dem också? Testa en vecka att äta alla dagens points och motinspointsen samma dag och se om det gör någon skillnad. Du får hålla dig från att festa till det den lördagen, eller äta noll pointssoppa till lunch.
    Man behöver kju inte äta upp motionspointseen, då kanske man går ner lite lättare också!
  • Mary Cherry
    MAGU skrev 2008-09-13 09:30:20 följande:
    Man behöver kju inte äta upp motionspointseen, då kanske man går ner lite lättare också!
    Eller så blir det för lite och kroppen suger åt sig allt man äter. Man får lov att testa sig fram.
  • Mary Cherry
    mej78 skrev 2008-09-13 15:58:15 följande:
    Är det någon av er som ammar?
    Jag helammar, i stort sett, jag räknar points som det iaf.
  • stjärnljus
    mej78 skrev 2008-09-13 15:58:15 följande:
    Är det någon av er som ammar?
    Jag ammar bara en gång per dygn nu. På natten. Så jag räknar inga amningspoints.
  • MAGU

Idag har jag ätit enchiladas av kycklingfärs, det var faktiskt jättegott! Dessutom är det magrare än vanlig köttfärs, kycklingfärsen är endast 7% fett. Jag är med i Buzzador och fick 1,2 kg färs att tillaga mat på. I går var jag på Kräftfrossa och då åt den övriga familjen kycklingköttbullar!   Jag smakade aldrig köttbullarna men tyckte dagens middag var klart godkänd! *tipsar om kycklingfärs*

• Mary Cherry
    MAGU skrev 2008-09-13 18:42:32 följande:
    Idag har jag ätit enchiladas av kycklingfärs, det var faktiskt jättegott! Dessutom är det magrare än vanlig köttfärs, kycklingfärsen är endast 7% fett. Jag är med i Buzzador och fick 1,2 kg färs att tillaga mat på. I går var jag på Kräftfrossa och då åt den övriga familjen kycklingköttbullar!   Jag smakade aldrig köttbullarna men tyckte dagens middag var klart godkänd! *tipsar om kycklingfärs*
    Hur mycket kostar kycklingfärsen? Alltså i pengar inte i points. Köttfärs är ju dyrt i points men billigt i pengar, quornfärs får man ju äta hur mycket man vill av för 3 points, men det är ju svindyrt.
  • MAGU

Jag vet faktiskt inte, men det är ju mald kyckling så förhoppningsvis 3 points tills du är mätt!

Svar på tråden Viktväktarna!