• pysselmajjo

Viktväktarna!

Är det fler än jag som har börjat viktväktarna denna veckan?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-16 10:22
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m36304521.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 22:12
    Nu finns en egen tråd för våra resultat!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m36777918.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 15:41
    Ny tråd!!!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m38287171.html

• Svar på tråden Viktväktarna!
  • stjärnljus

Vägt mig idag. Nu blev det ett minus på vågen igen! Jippie! - 1,3 kg.
    Var och tränade Bodypump sen. Känns så bra nu.

• MariaK
    stjärnljus skrev 2008-10-07 21:29:02 följande:
    Vägt mig idag. Nu blev det ett minus på vågen igen! Jippie! - 1,3 kg. Var och tränade Bodypump sen. Känns så bra nu.
    Kanon ju!!!!!!
    Moa & Måns & Milo mina älsklingar!!!!
  • samsara
    Vägt mig idag. Nu blev det ett minus på vågen igen! Jippie! - 1,3 kg. Var och tränade Bodypump sen. Känns så bra nu.
    Åh, grattis!!

Det mesta jag gått ner är 1.6, då hade jag varit sjuk 2 dagar, knappt ätit ngt och sovit massor. Min kropp verkar inte alls vilja gå ner!!!
    Älskade barn, Engla 26/7-06 och Linux 10/6-08
  • MH76
    Härligt, bra jobbat!!!
    (¯`°?.¸ ♥ Tänk att just jag fick den vackraste och underbaraste prinsessan i världen ♥ ¸.?°´¯)
  • samsara

Näe, nu ger jag f*n upp Vägde mig i morse (bara för att kolla) och jag har inte gått ner ett dyft! Väger mig på kvällen på VV så då lär jag ha gått upp denna veckan också!!!!!
    Undrar om jag bara ska inse att kroppen inte vill detta nu, att jag kanske ska vänta tills jag ammat klart?

• Enyana

Oj, vad jag är förvånad...trots ett massivt intag av points i helgen, noll motion och överhoppade måltider vissa dagar så har jag ÄNDÅ gått ner 2.2 kg på två veckor! Jag är helt förvånad, var inställd på att stå still men detta kändes fantastiskt.

MammaSöderstjerna skrev 2008-10-08 09:18:16 följande:
    Näe, nu ger jag f*n upp Vägde mig i morse (bara för att kolla) och jag har inte gått ner ett dyft! Väger mig på kvällen på VV så då lär jag ha gått upp denna veckan också!!!!! Undrar om jag bara ska inse att kroppen inte vill detta nu, att jag kanske ska vänta tills jag ammat klart?
    Förstår att det känns trist speciellt när du kämpar så hårt. Men du kanske har rätt i att kroppen inte är redo än...har du pratat med din konsulent om det finns några andra trix att pröva?
  • samsara
    Enyana skrev 2008-10-08 13:29:48 följande:
    Oj, vad jag är förvånad...trots ett massivt intag av points i helgen, noll motion och överhoppade måltider vissa dagar så har jag ÄNDÅ gått ner 2.2 kg på två veckor! Jag är helt förvånad, var inställd på att stå still men detta kändes fantastiskt. Förstår att det känns trist speciellt när du kämpar så hårt. Men du kanske har rätt i att kroppen inte är redo än...har du pratat med din konsulent om det finns några andra trix att pröva?
    Oj, skitbra ju!!!

Har pratat massor med henne och hon har inga svar alls. Jag har provat äta upp alla points istället för att spara, sen gått ner till 8 amningspoints istället för 10, byta ut bröd osv osv. Inget händer...ikväll tänker jag inte väga mig, är för deppig...
  • Mary Cherry
    MammaSöderstjerna skrev 2008-10-08 09:18:16 följande:
    Näe, nu ger jag f*n upp Vägde mig i morse (bara för att kolla) och jag har inte gått ner ett dyft! Väger mig på kvällen på VV så då lär jag ha gått upp denna veckan också!!!!! Undrar om jag bara ska inse att kroppen inte vill detta nu, att jag kanske ska vänta tills jag ammat klart?
    Jag tycker du ska väga dig ändå, min våg och vågen hos viktväktarna visar lika ibland och olika ibland. En vecka när jag vägde mig innan jag gick dit skilde det ett helt kilo, veckan innan visade de exakt lika.

Jag vägde mig idag, trots pizza och ostbågar hade jag gått ner 0,9 kg, nu är det 7,1 kg totalt på 7 veckor, det känns bra det här, fast mina jeans är för stora.
  • mej78

-0,6kg idag!
    jag är nöjd och peppad efter dagens kurs
    + att jag tog lite "på tu man hand" snack efteråt - behövede lite peppning och fick det
    Känns bra - hoppas det sitter i

• sunflower30

Skoj att det verkar gå bra för de flesta. Blev -0.4kg för mig i månd. Bra antar jag me tanke på 2 kalas, men jag hade sparat points o motionerat o haft mig o det kändes i kroppen som om det skulle vatt mer. Försöker att INTE tänka att jag gått ned 0.7kg på 3 veckor, utan att det faktiskt är 3.9kg på 7 v. Men ni vet hur det är...

MammaSöderstjerna - mkt märkligt att du inte går ned. Man brukar ju gå ned lättare när man ammar sägs det... Jag önskar dig lycka till, kämpa på ett par veckor till om du orkar o se om det vänder.

Svar på tråden Viktväktarna!